Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
22-09-19: Guardians of Legends: Gouden Ei duikt op in Antwerpen
19-09-19: Quined goes micro
18-09-19: Dale of Merchants 2
18-09-19: Stronghold Undead 2de editie
13-09-19: Boer zoekt wolf
10-09-19: Alan R. Moon goes Japan and Italy
05-09-19: De Vos in het Bos
04-09-19: Azul keert terug in zomerse sferen
04-09-19: Ontdek het verhaal in de Adventure Games
03-09-19: Avonturenboeken spelen
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
19-09-19: Quined goes micro
18-09-19: Dale of Merchants 2
03-09-19: Avonturenboeken spelen
01-09-19: Game Brewer steekt de Atlantische oceaan over
26-08-19: Limes krijgt heruitgave bij HOT Games
26-08-19: NK Wingspan bij Spelgroep Phoenix
26-08-19: WGG ontvangt demonstrateurs
25-08-19: Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst
07-08-19: Mandala's voor 2
31-07-19: Welcome To... je nieuwe buurt met ijs en zombies
Volgende >>

<< Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst >>
Vandaag heeft Stonemaier Games het civilisatiespel Tapestry aangekondigd. Dit nieuwe spel werd door Jamey Stegmaier zelf ontwikkeld. Het design is van Andrew Bosley, bekend van het spel Everdale. Tapestry is een competitief, asymmetrisch civilisatie ontwikkelingsspel voor 1 tot 5 spelers met een speelduur van ongeveer 2 uur.


Je bouwt een beschaving op vanaf het begin van de mensheid tot in de toekomst. Het spel heeft een viertal ontwikkelingssporen: wetenschap, technologie, exploratie en militair. Je laat je inkomsten groeien, bouwt je eigen hoofdstad, verbetert je asymmetrische vaardigheden, verzamelt overwinningspunten en verzamelt tapijtkaarten die het verhaal vertellen van jouw beschaving.

Het spel kan in september 2019 worden voorbesteld op de website van Stonemaier Games.

  • Spelers: 1 tot 5 personen
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 90 tot 120 minuten

Website uitgever:
 

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 7  Volgende

Reacties
Geplaatst: za 17 aug 2019, 09:33 
Avatar gebruiker
Edwin84 schreef:
4 pagina's is wel erg weinig.

Ben zelf 1 pagina gewend voor omschrijving inhoud van de doos.

2 pagina's met grote afbeelding van de startopstelling hoe het spel wordt opgezet.

Dan paar pagina's voor uitleg van het spel.

Als laatste 1 of 2 pagina's voor verduidelijking van kaarten of gebouwen als appendix.


Als de tekst op de kaarten maar duidelijk is. In Viticulture/Tuscany zijn veel omschrijvingen op de kaarten niet helder, vandaar dat er ook zoveel vragen over zijn op de BGG forums. Liever meer bladzijden met regels dan telkens weer achteraf te moeten vragen hoe iets bedoeld is.

Aan de andere kant, er zijn talloze spellen met evenveel of zelfs minder pagina`s aan regels, die zonder onduidelijkheden zijn. Dat zijn vooral abstracte spellen, maar ook Concordia valt daaronder.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 17 aug 2019, 12:32 
Avatar gebruiker
Ik heb liever een paar pagina's meer als er duidelijke voorbeelden en illustraties bij zitten. Geen pagina's vol droge tekst natuurlijk.

Zeker bij situaties die voor kunnen komen in het spel. Voorbeeld Is dat een kaart genaamd de Basiliek bij de appendex die de uitleg meegeeft dat deze kaart een voordeel oplevert dat wel of niet wordt versterkt door een kaart genaamd de Kathedraal bijvoorbeeld.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 09:21 
Avatar gebruiker
Mag ik dan ook nog 999games vragen de nutteloze reclame van de zijkant van de doos voor andere 999 uitgaven weg te laten. Stonemaier zelf zet hier nuttige informatie over hoe men de doos weer inpakt op en dergelijke. Bovendien heeft de doelgroep die een spel als Tapestry geen boodschap aan deze reclame, veel spelers die geneigd zijn deze titels te kopen vinden zelf wel hun volgende aankoop via deze site of BGG en dergelijke. Voor familie en partyspellen is dat misschien anders, maar voor expertspellen kan het in mijn ogen alleen maar tegen hen werden doordat veelspelers de voorkeur geven aan een mooiere doos en dus niet voor de uitgave van 999games kiezen.....


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 09:25 
Avatar gebruiker
peterhelm schreef:
Mag ik dan ook nog 999games vragen de nutteloze reclame van de zijkant van de doos voor andere 999 uitgaven weg te laten. Stonemaier zelf zet hier nuttige informatie over hoe men de doos weer inpakt op en dergelijke. Bovendien heeft de doelgroep die een spel als Tapestry geen boodschap aan deze reclame, veel spelers die geneigd zijn deze titels te kopen vinden zelf wel hun volgende aankoop via deze site of BGG en dergelijke. Voor familie en partyspellen is dat misschien anders, maar voor expertspellen kan het in mijn ogen alleen maar tegen hen werden doordat veelspelers de voorkeur geven aan een mooiere doos en dus niet voor de uitgave van 999games kiezen.....

+1!

Overigens is eergisteren de rules video van Watch It Played van Rodney Smith online gekomen, en vanmorgen zag ik de solo (!) runthrough van Rahdo online staan.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 10:03 
Avatar gebruiker
Na het zien van Rodney's video zit ik te twijfelen of ik 'm misschien toch wil preorderen ipv in Essen te kopen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 10:09 
Avatar gebruiker
BrokenMill schreef:
Na het zien van Rodney's video zit ik te twijfelen of ik 'm misschien toch wil preorderen ipv in Essen te kopen.

Ik twijfel ook steeds meer, gezien a) de schaarste en hype op Essen en b) de verwaarloosbare voordelen om hem via Stonemaier Games te preorderen. Dan steun ik inderdaad liever onze vrienden van 999. Maar dan hoop ik inderdaad ook niet op een reclamezuil als doos. Geef mij maar gewoon het cleane design van het origineel met opberginstructies.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 10:35 
Avatar gebruiker
ik heb die rules video van Rodney bekeken en moet zeggen dat ik niet echt snap waar de hype vandaan komt. De marketingcampagne heeft in ieder geval goed zijn werk gedaan.

Ik vrees o.a. dat iemand zomaar een kwartier of langer zou moeten kunnen wachten na zijn/haar laatste zet voordat het spel daadwerkelijk is afgelopen.

Wat me echter nog het meest tegenstaat zijn de enorm kostprijsverhogende gebouwtjes die totaal geen ander nut hebben dan het bedekken van velden in je capital city. Waarom hier geen cardboard voor gebruiken?

Als je daar cardboard voor had gebruikt en de overige speelstukken gewoon van hout had gemaakt (weliswaar in onderscheidende vormen) dan had dit spel werkelijk waar voor 45 euro verkocht kunnen worden.

Ik weet nog dat Underwater Cities (UC) door menigeen op BGG vreselijk werd afgekraakt vanwege het spelmateriaal.
Ik zie in de speluitleg van Rodney dat zowel leaders, capital city en eigen player board allemaal van dun karton zijn gemaakt, nagenoeg hetzelfde materiaal als UC.
Nu hoor ik hier helemaal niemand over zeuren terwijl dit spel circa 2 x zo duur is als UC (Ik heb UC destijds gekocht voor 45,- op Spiel. Dit spel zou circa 95-99 dollar moeten gaan kosten).

Ik weet niet hoe die man het voor elkaar krijgt maar ik ben bang dat ondanks deze prijs het gaat verkopen als warme broodjes (en net als Wingspan de hype nog verder opgebouwd wordt doordat het vervolgens nergens verkrijgbaar is in het komende half jaar).


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 11:15 
Avatar gebruiker
darkman schreef:
Wat me echter nog het meest tegenstaat zijn de enorm kostprijsverhogende gebouwtjes die totaal geen ander nut hebben dan het bedekken van velden in je capital city. Waarom hier geen cardboard voor gebruiken?


In een tijd waar jaarlijks enkele duizenden nieuwe bordspellen op de markt komen is table presence steeds belangrijker om genoeg op te vallen. En die voorgeschilderde gebouwtjes springen er meteen uit.

Het andere punt wat je noemt, dat iemand eerder kan eindigen dan de rest en daardoor misschien een kwartier zit te wachten is iets wat mij ook wel opviel. Maar het lijkt er op dat beurten niet heel lang duren, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 11:50 
Avatar gebruiker
darkman schreef:
(en net als Wingspan de hype nog verder opgebouwd wordt doordat het vervolgens nergens verkrijgbaar is in het komende half jaar).


Dit is meer een puntje voor 999 games, die hebben er (fors) minder besteld dan er vraag naar was en blijkbaar duurt het (erg!) lang om een nieuwe printrun te maken. Het spel is verder overal redelijk goed verkrijgbaar geweest.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 12:53 
Avatar gebruiker
smuey schreef:
darkman schreef:
(en net als Wingspan de hype nog verder opgebouwd wordt doordat het vervolgens nergens verkrijgbaar is in het komende half jaar).


Dit is meer een puntje voor 999 games, die hebben er (fors) minder besteld dan er vraag naar was en blijkbaar duurt het (erg!) lang om een nieuwe printrun te maken. Het spel is verder overal redelijk goed verkrijgbaar geweest.


Ik kom wereldwijd klachten tegen over de beschikbaarheid van Wingspan op BGG en andere media. Ik denk dat alle uitgevers hebben onderschat wat voor hit dat spel zou worden.
Tapestry lijkt me wel gaaf trouwens. Maar ik wacht wel gewoon tot het in de winkel ligt. Of tot de volgende magazijnverkoop van 999 (waar ook het uitverkochte Wingspan gewoon in stapels lag)... :eh:


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 13:37 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
Of tot de volgende magazijnverkoop van 999 (waar ook het uitverkochte Wingspan gewoon in stapels lag)... :eh:


Wacht... Hadden ze die gewoon liggen? Lekker dan, want ik had een dag van tevoren nog gevraagd of ze Wingspan zouden hebben liggen en het antwoord was een 100% zekere 'Nee' :evil:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 14:02 
Tijdens de sale van 999 Games lagen er 4 exemplaren van Wingspan die waren teruggestuurd door een winkelier (geen idee waarom). Vandaar dat er onverwacht toch een paar exemplaren aanwezig waren.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 14:52 
Avatar gebruiker
BrokenMill schreef:
darkman schreef:
Wat me echter nog het meest tegenstaat zijn de enorm kostprijsverhogende gebouwtjes die totaal geen ander nut hebben dan het bedekken van velden in je capital city. Waarom hier geen cardboard voor gebruiken?


In een tijd waar jaarlijks enkele duizenden nieuwe bordspellen op de markt komen is table presence steeds belangrijker om genoeg op te vallen. En die voorgeschilderde gebouwtjes springen er meteen uit.

Het andere punt wat je noemt, dat iemand eerder kan eindigen dan de rest en daardoor misschien een kwartier zit te wachten is iets wat mij ook wel opviel. Maar het lijkt er op dat beurten niet heel lang duren, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Table presence kan ik wel waarderen maar er zijn grenzen.

Cuba, Colloseum, Seasons of Quadropolis en de eerder genoemde WingSpan. Meerdere spellen als voorbeeld met table presence. Maar nog voor redelijke prijs te koop.

Behalve de geschilderde gebouwtjes is hier weinig wat echt bijzonder is en de prijs rechtvaardigt.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 21:51 
Avatar gebruiker
peterhelm schreef:
Mag ik dan ook nog 999games vragen de nutteloze reclame van de zijkant van de doos voor andere 999 uitgaven weg te laten. Stonemaier zelf zet hier nuttige informatie over hoe men de doos weer inpakt op en dergelijke. Bovendien heeft de doelgroep die een spel als Tapestry geen boodschap aan deze reclame, veel spelers die geneigd zijn deze titels te kopen vinden zelf wel hun volgende aankoop via deze site of BGG en dergelijke. Voor familie en partyspellen is dat misschien anders, maar voor expertspellen kan het in mijn ogen alleen maar tegen hen werden doordat veelspelers de voorkeur geven aan een mooiere doos en dus niet voor de uitgave van 999games kiezen.....
Deel dezelfde mening. Echt verschrikkelijk wat 999games ermee aanvangt. Net hetzelfde bij Wingspan. Doet me weer naar de Engelse versie neigen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 22 aug 2019, 22:34 
Avatar gebruiker
SvAtje schreef:
Tijdens de sale van 999 Games lagen er 4 exemplaren van Wingspan die waren teruggestuurd door een winkelier (geen idee waarom). Vandaar dat er onverwacht toch een paar exemplaren aanwezig waren.


Er lagen er zeker meer dan vier daar.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 7  Volgende