Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
15-08-19: Catan in de veroveraarsmodus
15-08-19: Duelleren in het Wilde Westen
13-08-19: Voorjaar 2020 - SPIEL DOCH!
07-08-19: Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst
07-08-19: Mandala's voor 2
02-08-19: Op expeditie met rivalen
31-07-19: De Wereld van Draghan
31-07-19: Welcome To... je nieuwe buurt met ijs en zombies
31-07-19: The Warp zit in hyperspace
22-07-19: Kennerspiel des Jahres 2019: Wingspan
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
25-08-19: Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst
07-08-19: Mandala's voor 2
31-07-19: Welcome To... je nieuwe buurt met ijs en zombies
25-07-19: Kennerspiel des Jahres 2019: Wingspan
25-07-19: Spiel des Jahres 2019: Just One
20-07-19: Wie wordt de nieuwe koning van Emara?
18-07-19: Western Empires - 999 Games gaat internationaal
07-07-19: Zomergevoel
28-06-19: Wie ontwikkelt het welvarendste dorp in Villagers?
24-06-19: Al plunderend de Noordzee bevaren
Volgende >>

<< Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst >>
Vandaag heeft Stonemaier Games het civilisatiespel Tapestry aangekondigd. Dit nieuwe spel werd door Jamey Stegmaier zelf ontwikkeld. Het design is van Andrew Bosley, bekend van het spel Everdale. Tapestry is een competitief, asymmetrisch civilisatie ontwikkelingsspel voor 1 tot 5 spelers met een speelduur van ongeveer 2 uur.


Je bouwt een beschaving op vanaf het begin van de mensheid tot in de toekomst. Het spel heeft een viertal ontwikkelingssporen: wetenschap, technologie, exploratie en militair. Je laat je inkomsten groeien, bouwt je eigen hoofdstad, verbetert je asymmetrische vaardigheden, verzamelt overwinningspunten en verzamelt tapijtkaarten die het verhaal vertellen van jouw beschaving.

Het spel kan in september 2019 worden voorbesteld op de website van Stonemaier Games.

  • Spelers: 1 tot 5 personen
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 90 tot 120 minuten

Website uitgever:
 

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende

Reacties
Geplaatst: do 08 aug 2019, 09:46 
Avatar gebruiker
Met veel plezier de livestream van Jamey Stegmaier zitten kijken. Hij had al wel vaker gehint naar een Civ-game met solo modus, een genre dat nog mist in mijn collectie. De MSRP is nog even spannend (we weten alleen dat-'ie duurder wordt dan Scythe), maar het lijkt erop dat het een erg deluxe spel wordt omdat - volgens Stegmaier - het spel geen houten onderdelen bevat, waarschijnlijk wel miniatures in eender welke vorm, en er geen noodzaak is voor Meeple Source om deluxe components te maken (in tegenstelling tot eerdere Stonemaiers zoals Scythe en Wingspan). Ik hoop dat ik de solo modus nog kan testen voordat ik kan voorbestellen (bij Matagot voor pickup in Essen).


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 09:51 
Avatar gebruiker
Ik zag net dat 999games een NL versie gaat uitbrengen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 09:56 
Avatar gebruiker
usurper schreef:
Ik zag net dat 999games een NL versie gaat uitbrengen.

Inderdaad. Die bevestigden net dat die direct na Spiel beschikbaar zal zijn.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 10:09 
Avatar gebruiker
usurper schreef:
Ik zag net dat 999games een NL versie gaat uitbrengen.

Die hebben de laatste tijd duidelijk door dat je NL uitgaven best zo snel mogelijk aankondigt zodat een groot deel van je publiek niet al de Engelse versie heeft. Goed bezig 999!

Dit klinkt alleszins wel érg goed! Scythe is één van mijn top 3 spellen dus ik ben benieuwd of dit hetzelfde niveau gaat halen. Alleen de prijs gaat me wat tegenhouden vrees ik...

ps: de link in de op linkt naar een .com.nl site die niet bestaat.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 10:59 
Deze zal ik toch in de gaten moeten gaan houden. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over de spellen van Stegmaier.


The Iced One schreef:
ps: de link in de op linkt naar een .com.nl site die niet bestaat.


Link is gecorrigeerd.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 14:25 
Ik zie hem voor rond de 75 euro te koop staan bij retailers. Heb hem voorbesteld. De NL-versie dan.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 14:36 
Avatar gebruiker
Todo schreef:
Ik zie hem voor rond de 75 euro te koop staan bij retailers. Heb hem voorbesteld. De NL-versie dan.

Waar ergens?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 15:04 
Avatar gebruiker
Gaat 999 dan 2 civ spellen doen? Ze hadden er toch ook 1 van 6 tot 12 uur voor 5 tot 9 spelers?


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 15:24 
Avatar gebruiker
Edwin84 schreef:
Gaat 999 dan 2 civ spellen doen? Ze hadden er toch ook 1 van 6 tot 12 uur voor 5 tot 9 spelers?
Misschien zelfs wel 3! Als Western Empires aanslaat, kan Eastern Empires er ook nog bij.

Tapestry gaat 2 uur speelduur krijgen als ik het goed heb; van een andere orde dan WE dus.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 15:38 
Avatar gebruiker
mazinho schreef:
Edwin84 schreef:
Gaat 999 dan 2 civ spellen doen? Ze hadden er toch ook 1 van 6 tot 12 uur voor 5 tot 9 spelers?
Misschien zelfs wel 3! Als Western Empires aanslaat, kan Eastern Empires er ook nog bij.

Tapestry gaat 2 uur speelduur krijgen als ik het goed heb; van een andere orde dan WE dus.


Precies wat je zegt! Het klopt dat we nu dus 2 civ-spellen rond dezelfde tijd uitgeven, maar Tapestry en Western Empires zijn inderdaad compleet andere spellen, niet in de laatste plaats door het (grote) verschil in aantal spelers en speelduur.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 15:43 
999 Games schreef:
mazinho schreef:
Edwin84 schreef:
Gaat 999 dan 2 civ spellen doen? Ze hadden er toch ook 1 van 6 tot 12 uur voor 5 tot 9 spelers?
Misschien zelfs wel 3! Als Western Empires aanslaat, kan Eastern Empires er ook nog bij.

Tapestry gaat 2 uur speelduur krijgen als ik het goed heb; van een andere orde dan WE dus.


Precies wat je zegt! Het klopt dat we nu dus 2 civ-spellen rond dezelfde tijd uitgeven, maar Tapestry en Western Empires zijn inderdaad compleet andere spellen, niet in de laatste plaats door het (grote) verschil in aantal spelers en speelduur.


Hola, voor zo'n mooie release komt 999 games even graag piepen :wave:

Fantastisch bezig hoor :thumbup:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 08 aug 2019, 15:46 
Avatar gebruiker
AlliantieAJ schreef:
999 Games schreef:
mazinho schreef:
Edwin84 schreef:
Gaat 999 dan 2 civ spellen doen? Ze hadden er toch ook 1 van 6 tot 12 uur voor 5 tot 9 spelers?
Misschien zelfs wel 3! Als Western Empires aanslaat, kan Eastern Empires er ook nog bij.

Tapestry gaat 2 uur speelduur krijgen als ik het goed heb; van een andere orde dan WE dus.


Precies wat je zegt! Het klopt dat we nu dus 2 civ-spellen rond dezelfde tijd uitgeven, maar Tapestry en Western Empires zijn inderdaad compleet andere spellen, niet in de laatste plaats door het (grote) verschil in aantal spelers en speelduur.


Hola, voor zo'n mooie release komt 999 games even graag piepen :wave:

Fantastisch bezig hoor :thumbup:


Piep*




*Dank je wel!


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: za 10 aug 2019, 21:20 
Avatar gebruiker
Ik overweeg Stonemaier Champion te worden zodat ik deze extra vroeg kan preorderen. Stegmaier heeft bevestigd dat je per man twee spellen mag bestellen. Heeft iemand zin om bij mij in te haken? De spellen worden verzonden vanaf een DC in de UK dus geen knotsgekke verzendkosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: zo 11 aug 2019, 18:10 
Avatar gebruiker
Stijnhoofd schreef:
Ik overweeg Stonemaier Champion te worden zodat ik deze extra vroeg kan preorderen. Stegmaier heeft bevestigd dat je per man twee spellen mag bestellen. Heeft iemand zin om bij mij in te haken? De spellen worden verzonden vanaf een DC in de UK dus geen knotsgekke verzendkosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op hoeveel zou het komen?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 11 aug 2019, 18:12 
Avatar gebruiker
StanTem schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik overweeg Stonemaier Champion te worden zodat ik deze extra vroeg kan preorderen. Stegmaier heeft bevestigd dat je per man twee spellen mag bestellen. Heeft iemand zin om bij mij in te haken? De spellen worden verzonden vanaf een DC in de UK dus geen knotsgekke verzendkosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op hoeveel zou het komen?

De preorder-prijzen van Stonemaier zelf zijn nog niet bekend. Mocht je serieuze interesse hebben dan stuur me maar een PB, dan houd ik je op de hoogte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 5  Volgende