Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
18-01-19: Cosmic Incursion is in aantocht
17-01-19: Lost Cities is teruggevonden
16-01-19: Yspahan wordt Corinth
14-01-19: Kort nieuws 2019 – week 2
13-01-19: Journeys in Middle-earth
11-01-19: Winnaars MinD 2019
07-01-19: Kort nieuws 2019 – week 1
06-01-19: Amigo: voorjaar 2019
06-01-19: Patchwork Doodle bij 999 Games
03-01-19: 6 Nimmt! is 25 jaar
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
17-01-19: Lost Cities is teruggevonden
16-01-19: Yspahan wordt Corinth
13-01-19: Journeys in Middle-earth
06-01-19: Patchwork Doodle bij 999 Games
03-01-19: 6 Nimmt! is 25 jaar
02-01-19: 999 Games slaat zijn vleugels uit
02-01-19: Koop een bordspel en steun KWF
01-01-19: Een speels 2019
30-12-18: Chronicles of Crime bij 999 Games
18-12-18: NK Bordspellen 2019
Volgende >>

<< Een gestroomlijnde nieuwe versie van Hoogspanning >>
Vijftien jaar na dato (tien in Nederland) heeft Friedemann Friese besloten om komend voorjaar zijn succesnummer Hoogspanning opnieuw op te laden. 999 Games is ingeplugd bij de eerste productierun, waardoor Hoogspanning Recharged ook bij ons al in de loop van maart wordt verwacht. Volgens 999 Games geven verschillende spelregeltoevoegingen, twee verschillende speelborden met elk hun eigen karakter en spelregels voor twee spelers nog meer uitdaging dan de klassieke voorganger. De Duitse uitgever spreekt over minimale aanpassingen van de vormgeving en kleine regelverbeteringen om een soepel spelverloop te bevorderen.

Afbeelding

De eerste Nederlandstalige editie van dit spel verscheen in de zomer van 2009 bij 999 Games. Dit spel won in 2010 zowel de Nederlandse Spellenprijs als de Gouden Ludo.

2F-Spiele heeft voor begin 2019 verder een FAQ met de noodzakelijke aanpassingen en actualiseringen van de bestaande uitbreidingen aangekondigd. Deze worden bij toekomstige herdrukken uiteraard verwerkt, waarna de desbetreffende uitbreiding ook wordt voorzien van het ‘recharged’ symbool.

Meer informatie:


Origineel bericht op: https://bordspeler.nl/2018/12/16/een-ge ... gspanning/
 

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: zo 16 dec 2018, 22:54 
Avatar gebruiker
Ik hoop op een leuke solovariant, want ik heb hem bij vrienden altijd graag gespeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: ma 17 dec 2018, 14:51 
Avatar gebruiker
Stijnhoofd schreef:
Ik hoop op een leuke solovariant, want ik heb hem bij vrienden altijd graag gespeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Theoretisch zou je dat met de robots kunnen doen. Maar dit spel wordt pas echt goed als je het volle bak speelt met het bieden en het gevecht om een gunstige startpositie.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 17 dec 2018, 16:11 
Avatar gebruiker
vrieskist schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik hoop op een leuke solovariant, want ik heb hem bij vrienden altijd graag gespeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Theoretisch zou je dat met de robots kunnen doen. Maar dit spel wordt pas echt goed als je het volle bak speelt met het bieden en het gevecht om een gunstige startpositie.


Met 4 vind ik ‘m het best.
Geen gegarandeerde plekken meer op elke stad dus stevig competitief, terwijl het met 5 of 6 spelers (in mijn ervaring) veel te lang duurt eer je weer aan de beurt bent.
Probeer al te fervente hoofdrekenaars trouwens te vermijden, AP kan dan keihard toeslaan.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 17 dec 2018, 16:41 
Lijkt mij niet de moeite van het kopen waard als je de originele versie hebt.


Offline Profiel     
 
Geplaatst: di 18 dec 2018, 09:12 
Avatar gebruiker
Tassie schreef:
Lijkt mij niet de moeite van het kopen waard als je de originele versie hebt.

Ik ben wel benieuwd wat nou alle wijzigingen zijn, misschien zijn de meeste dingen ook wel te realiseren met het originele spel? ik wacht het nog even af dus.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 18 dec 2018, 14:12 
Avatar gebruiker
Jerome schreef:
vrieskist schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik hoop op een leuke solovariant, want ik heb hem bij vrienden altijd graag gespeeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Theoretisch zou je dat met de robots kunnen doen. Maar dit spel wordt pas echt goed als je het volle bak speelt met het bieden en het gevecht om een gunstige startpositie.


Met 4 vind ik ‘m het best.
Geen gegarandeerde plekken meer op elke stad dus stevig competitief, terwijl het met 5 of 6 spelers (in mijn ervaring) veel te lang duurt eer je weer aan de beurt bent.
Probeer al te fervente hoofdrekenaars trouwens te vermijden, AP kan dan keihard toeslaan.

+1
Ik speel deze nooit meer met 5 of 6.....


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 18 dec 2018, 14:37 
Avatar gebruiker
Met meer spelers raad ik eerder het kaartspel aan.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 21 dec 2018, 21:40 
'If it aint broke, dont fix it'. Ik vrees de aanpassingen nu al....


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 21 dec 2018, 23:51 
Avatar gebruiker
slaapgraag schreef:
'If it aint broken, dont fix it'.


Fixed that for you :wink:

EDIT: had to fix the first fix.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 22 dec 2018, 00:15 
Avatar gebruiker
Jerome schreef:
slaapgraag schreef:
'If it aint broken, dont fix it'.


Fixed that for you :wink:


:lol:


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]