Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Spellenfest 2024



999 Games



Nieuws
21-02-24: 2 nieuwe kaartspellen bij White Goblin Games
20-02-24: Spiel Doch!
16-02-24: Zien we elkaar op Spellenfest Brugge: win gratis kaarten
14-02-24: Friet of patat?
02-02-24: Pokémon x Van Gogh
02-02-24: Forest Shuffle uitbreiding op komst!
01-02-24: Spielwarenmesse 2024
29-01-24: Saboteur: Jubileumeditie verschijnt bij 999 Games
29-01-24: Win tickets voor Spel-o-Polis in Sint-Niklaas (B)
26-01-24: White Goblin Games kondigt Faraway aan
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
16-02-24: Zien we elkaar op Spellenfest Brugge: win gratis kaarten
14-02-24: Friet of patat?
02-02-24: Pokémon x Van Gogh
02-02-24: Forest Shuffle uitbreiding op komst!
01-02-24: Spielwarenmesse 2024
29-01-24: Win tickets voor Spel-o-Polis in Sint-Niklaas (B)
26-01-24: White Goblin Games kondigt Faraway aan
24-01-24: Wondrous Creatures komt naar DSV
23-01-24: Goliath tekent overeenkomst met Funko
16-01-24: Spirit Island (en meer) verwacht bij 999 Games
Volgende >>

<< Forest Shuffle uitbreiding op komst! >>
Afbeelding

Forest Shuffle: Alpine Expansion https://boardgamegeek.com/boardgameexpansion/412576/forest-shuffle-alpine-expansion

Wie ooit in de Alpen is geweest zal de dieren van deze uitbreiding vast herkennen.

"Forest Shuffle Alpine: nieuwe kaarten worden samen met het basisspel geschud voor nog meer diversiteit in Forest Shuffle en voegen zo extra variatie toe aan het spel.

Slaag je erin om de meest waardevolle soorten naar jouw bos in te lokken? Want ook boven de boomgrens geldt: afhankelijk van het aantal spelers worden kaarten uit het spel verwijderd voor de start.

De eerste uitbreiding van het tactische kaartspel over de dieren en het bos van spelontwerper Kosch scoort met een deck van 36 nieuwe multifunctionele kaarten, waaronder twee nieuwe boomsoorten. Sommige kaarten zorgen voor een interessante wijziging aan de regels van het basisspel.

—beschrijving van de uitgever"

Of deze uitbreiding ook in het Nederlands zal verschijnen in 2024 is nog niet bekend, maar gezien Forest Shuffle in Nederland nu al een behoorlijke hit is lijkt mij die kans wel redelijk groot.
 

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: za 03 feb 2024, 00:44 
Avatar gebruiker
Leuk nieuws! Misschien dat nieuws even knippen en in nieuw draadje plakken? Voor de terugvindbaarheid wel goed denk ik?


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 04 feb 2024, 09:43 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
Leuk nieuws! Misschien dat nieuws even knippen en in nieuw draadje plakken? Voor de terugvindbaarheid wel goed denk ik?

Is gebeurd.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 04 feb 2024, 11:16 
Avatar gebruiker
Bart schreef:
Pura Vida schreef:
Leuk nieuws! Misschien dat nieuws even knippen en in nieuw draadje plakken? Voor de terugvindbaarheid wel goed denk ik?

Is gebeurd.

:thumbup: (nu nog een tag, maar dat kan Wiljan zelf... :crazy: )


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 04 feb 2024, 11:25 
Avatar gebruiker
Er komen 36 nieuwe kaarten bij waaronder 2 bomen. Of dat dan ook 36 nieuwe planten en dieren betekent, verwacht ik niet, maar op het doosje zien we in elk geval al de apollovlinder, de steenarend, de alpensteenbok, de alpenmarmot, bosbessen en enig nog niet te duiden alpengebloemte. Voor de twee bomen gok ik op de lariks (rechtsboven) en de alpenden.

Voordeel van de 36 nieuwe kaarten is dat ze de verschijning van de bovengemiddeld sterke kaarten (wolf, damhert) iets temperen. Nadeel kan zijn dat deze kaarten nóg sterker worden, aangezien het aantal hoefjes/herten ook toeneemt.

Ik hoop met Wiljan mee dat het in het Nederlands verschijnt. Ik vind het een erg mooi en leuk kaartspelletje.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 04 feb 2024, 12:02 
Avatar gebruiker
Een tag? Ik kan normaal gesproken niet in het nieuws gedeelte een nieuw topic openen (niet de rechten voor) daarom zet ik mijn nieuwtjes altijd maar in een bestaand topic of onder het bordspellen gedeelte.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 04 feb 2024, 12:17 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
Een tag? Ik kan normaal gesproken niet in het nieuws gedeelte een nieuw topic openen (niet de rechten voor) daarom zet ik mijn nieuwtjes altijd maar in een bestaand topic of onder het bordspellen gedeelte.

Je kunt hem idd gewoon onder rubriek 'bordspellen' plaatsen. Doe ik ook altijd als ik wat tegenkom. Werkt qua zichtbaarheid net zo goed. Tags zijn belangrijk voor latere terugvindbaarheid. Die kun je toevoegen als je de post plaatst, en later ook nog als je je post wijzigt. Tags als 'forest shuffle' (dan zie je het draadje terug onder betreffend spel in de database), 'forest shuffle: alpiene uitbreiding' (idem), 'nieuws' etc...


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 04 feb 2024, 14:16 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
WTULTC schreef:
Een tag? Ik kan normaal gesproken niet in het nieuws gedeelte een nieuw topic openen (niet de rechten voor) daarom zet ik mijn nieuwtjes altijd maar in een bestaand topic of onder het bordspellen gedeelte.

Je kunt hem idd gewoon onder rubriek 'bordspellen' plaatsen. Doe ik ook altijd als ik wat tegenkom. Werkt qua zichtbaarheid net zo goed. Tags zijn belangrijk voor latere terugvindbaarheid. Die kun je toevoegen als je de post plaatst, en later ook nog als je je post wijzigt. Tags als 'forest shuffle' (dan zie je het draadje terug onder betreffend spel in de database), 'forest shuffle: alpiene uitbreiding' (idem), 'nieuws' etc...

Geen zorgen, bericht was al getagd.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 05 feb 2024, 13:13 
Avatar gebruiker
Look Out Spiele heeft intussen ook het regelboekje gedeeld. En foto's van kaarten.

Afbeelding

De apollovlinder, steenarend, steenbok, alpenmarmot, bosbessen, lariks en alpenden kon je al zien op het doosje. Gentiaan, alpensalamander, lammergier, alpenhaas en gems komen daar nu bij, zodat we toch al een tamelijk compleet beeld van deze uitbreiding krijgen.

Opvallend is ook dat je (veel) meer kaarten uit het spel verwijdert voordat je begint. Bij twee spelers zelfs 55 in totaal (in plaats van 30). De kans dat je een opeenstapeling van sterke kaarten in één hand krijgt, lijkt daarmee kleiner te worden.

Regelboekje (ENG) zie bijgevoegd bestand. Ik begin echt warm te lopen voor een NL vertaling hoor!
Bijlage:
De bijlage en_forestshufflealpine.html_Forrest_Shuffle_Alpine_185_Rules_EN_WEB_240116.pdf is niet langer beschikbaar.


Bijlagen:
en_forestshufflealpine.html_Forrest_Shuffle_Alpine_185_Rules_EN_WEB_240116.pdf [1.17 MiB]
18 keer gedownload
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 05 feb 2024, 14:25 
Avatar gebruiker
Ik ook, maar ik vraag mij wel af of 36 kaartjes niet wat weinig is voor een uitbreiding? Ik zie op een aantal kaarten ook een "berg"-tekentje en er zijn ook weer kaarten met een "hoef"-tekentje. Wordt dan een wolf etc dan niet sterk of blijft die dan niet als nog te sterk?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 05 feb 2024, 18:31 
Avatar gebruiker
36 kaartjes, hopelijk gewoon als betaalbaar kaartendeckje te koop en niet in een grote kartonnen doos voor €20.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: ma 05 feb 2024, 18:58 
Avatar gebruiker
cab schreef:
36 kaartjes, hopelijk gewoon als betaalbaar kaartendeckje te koop en niet in een grote kartonnen doos voor €20.


Bij Duitse shops zie ik 'm voor 10-11 euro als pre-order opduiken.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: ma 05 feb 2024, 20:20 
Avatar gebruiker
Mooie prijs!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: ma 05 feb 2024, 20:50 
Avatar gebruiker
Zeker een mooie prijs. En ze melden bij Lookout ook nog dat het alpiene doosje "perfect past" in het basisdoosje. Nu nog even wachten of Asmodee een NL versie gaat maken...


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 20 feb 2024, 17:43 
Ik denk dat er ondanks de toevoeging van slechts 36 kaarten wel stevig nagedacht en getest is inzake de balans, toch?
Even een vergelijking met een totaal ander spel: Sea, Salt & Paper. De uitbreiding van dit toffe spelletje telt slechts 8 kaarten, die vormen samen dan ongeveer 12 procent van de gehele stapel. Maar deze uitbreiding komt met zijn 12 procentjes prima tot zijn recht bij het spelen, heb ik gemerkt!
De uitbreiding van Forest Shuffle vormt 18% van de gehele stapel, dus ik denk dat het wel goed komt.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]