Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2019



999 Games



Recente nieuwsartikelen
13-06-19: Speelkaartenproducent Cartamundi groeit verder door overname
12-06-19: Imperial Settlers met dobbel en pen
11-06-19: BARPIG After Hours - humor en verraad in de bar
10-06-19: Zomerspel voor families en expertspelers
09-06-19: Duel der dominokoningen wordt verwacht
07-06-19: Hoeden in alle vormen
04-06-19: Alles voor de poet
02-06-19: Ontsnappen uit een boek
31-05-19: Nox ziet er nog beter uit
26-05-19: Voorkom een plotselinge dood
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
13-06-19: Speelkaartenproducent Cartamundi groeit verder door overname
10-06-19: Zomerspel voor families en expertspelers
07-06-19: Hoeden in alle vormen
02-06-19: Ontsnappen uit een boek
31-05-19: Nox ziet er nog beter uit
26-05-19: Voorkom een plotselinge dood
22-05-19: Middeleeuwse roll & build
22-05-19: Pandemic Rapid Response op tijd geleverd
20-05-19: L.A.M.A's met kaarten
20-05-19: Nominaties Spiel des Jahres 2019
Volgende >>

<< Game Brewer brengt Fuji Koro naar Kickstarter >>
Game Brewer lanceert later deze maand zijn nieuwste spel Fuji Koro op Kickstarter.

Fuji Koro is een dungeon crawler voor 1 tot 6 spelers. Het spel zal zowel competitief als coöperatief gespeeld kunnen worden.


Dit spel is de tot nu toe grootste productie van deze vrij jonge Vlaamse uitgever, zowel in de retailversie als in de deluxe versie op Kickstarter. De uitgever tracht na de succesvolle uitgiftes van Gentes Deluxe en Gùgōng Deluxe, minstens dezelfde hoge kwaliteitsstandaard aan te houden. Fuji Koro is taalonafhankelijk en wordt voorzien van spelregels in o.a.
Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans. Via buitenlandse parners worden er mogelijk nog andere talen toegevoegd.
Game Brewer belooft om binnenkort een eerste versie van de spelregels online plaatsen.

Fuji Koro werd ontworpen door Jerome Demeyere. Hij startte met een idee om Eclipse aan te passen maar eindigde met een volledig nieuw spel. In Fuji Koro ga je je samurai aanpassen en voorzien van een betere uitrusting. Met grondstoffen die je verzamelt op de vulkaan ontwerp je op je spelersbord je eigen helm, sandalen en wapen. Met deze aangepaste uitrusting kan je in de tempel op zoek naar relieken, monniken en magische voorwerpen en ben je hopelijk voldoende voorbereid om tegenstand te overwinnen. Als de spelers een bepaald aantal punten doorlopen hebben, begint de lava te stijgen. De sherpa verschijnt boven de centrale tegel en gooit een touw naar beneden. De spelers moeten terug naar boven vooraleer de vulkaan uitbarst. Helaas kan de sherpa slechts één speler per ronde naar boven hijsen. Lukt het jou om tijdig te ontsnappen, als eerste bij de Shogun te raken en hem de meeste relieken aan te bieden?



De illustraties zijn van de hand van Miguel Coimbra, o.a. gekend van 7 Wonders en Smallworld. De miniaturen voor de 6 samurai en de 13 draken worden ontworpen door 3D-ontwerper Andrew Martin.

  • Fuji Koro: 1 tot 6 spelers
  • uitgever: Game Brewer
  • spelontwerper: Jerome Demeyere
  • illustraties: Miguel Coimbra / miniaturen: Andrew Martin
  • Kickstarter: vanaf 25 maart 2019
  • website uitgever: Game Brewer
 

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Reacties
Geplaatst: zo 24 maart 2019, 11:15 
Deze is te spelen op Zuiderspel (dit weekend)!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 24 maart 2019, 12:05 
Avatar gebruiker
digitair schreef:
Deze is te spelen op Zuiderspel (dit weekend)!

En ik hoor enthousiaste reacties op Zuiderspel! Mooi spel. Veel mogelijkheden en uitdaging, niet overdreven moeilijk.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 25 maart 2019, 12:56 
Avatar gebruiker
Een dungeon crawler? Ik zie geen dungeon, ziet er ook meer uit als een euro-game dan een ameritrash titel.
Te vergelijken met iets als Ghost Stories? (Thematische, Euro-geinspireerde co-op titel?), misschien Andor? (landkaart ipv Dungeon setting).
Wat is de primaire mode, co-op of toch tegen elkaar?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 25 maart 2019, 13:01 
Avatar gebruiker
Hoewel er geen dungeon is vond ik toch meer als een dungeoncrawler aanvoelen dan een eurogame. De dungeon is de vulkaankrater waarbij je ook tegels moet exploreren (met de kans dat er een draak op staat), items kan oprapen die je meer health of sterkte geven en tegen monsters (draken) moet vechten met dobbelstenen. Elke speler heeft ook een rugzak om items te dragen en andere stats afhankelijk van de blokjes die hij verzameld heeft om een helm (bescherming), wapen (aanval) of sandalen (beweging over lava) te maken.
Kan zowel coöp als competitief.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 10:38 
Avatar gebruiker
Goede campaign pagina, duidelijke animaties! Goed om zo'n project uit de lage landen te zien! :D


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 14:35 
Ik zit nog te twijfelen. Is wel niet goedkoop als je het mij vraagt. Anderzijds kan ik wel besparen op shipping en hem gewoon "kosteloos" oppikken in Turnhout.

Maar dan nog 98euro. Dan moet ik wel heel overtuigd zijn van het spelmechanisme. Op zich lijkt het me wel een aardig spel met enkele unieke dingen. Maar ik betaal wel voor 2 spellen (zo voel ik het bijna). Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid. Mmm, misschien gewoon voor 1$ pledgen en nog wat research doen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 14:41 
Avatar gebruiker
Citaat:
Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid.

Ik heb het op Zuiderspel getest en vond het wel leuk, maar naar mijn bescheiden mening voldoet het niet aan jouw eisen. Daarom ook dat zelf niet ga backen (en omdat er in mijn omgeving al drie zotten wel gaan backen :lol: ).


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 17:24 
The Iced One schreef:
Citaat:
Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid.

Ik heb het op Zuiderspel getest en vond het wel leuk, maar naar mijn bescheiden mening voldoet het niet aan jouw eisen. Daarom ook dat zelf niet ga backen (en omdat er in mijn omgeving al drie zotten wel gaan backen :lol: ).


Dus....

de kans is groot dat deze eind 2019 in zaal Den Ancker op tafel komt en dat we daar vervolgens met ons zelf geminecraft wapen draken kunnen bevechten vooraleer de lava van den trap komt...

Weer een argument minder om te backen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 18:38 
Totaal niet mijn genre of thema maar erg knap dat Game Brewer deze kan uitgeven!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 18:59 
Avatar gebruiker
Gert12555 schreef:
de kans is groot dat deze eind 2019 in zaal Den Ancker op tafel komt en dat we daar vervolgens met ons zelf geminecraft wapen draken kunnen bevechten vooraleer de lava van den trap komt...

Dat zit er dik in ja :mrgreen:

Citaat:
Weer een argument minder om te backen.

ssshhht, dat mag je niet zeggen, we proberen spellenclubs te promoten als een manier om net méér spellen te verkopen zodat we er af en toe eens eentje cadeau zouden krijgen :wink: Niet dat dat gebeurt ofzo :roll:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 22:08 
Avatar gebruiker
Gert12555 schreef:
Maar dan nog 98euro. Dan moet ik wel heel overtuigd zijn van het spelmechanisme. Op zich lijkt het me wel een aardig spel met enkele unieke dingen. Maar ik betaal wel voor 2 spellen (zo voel ik het bijna). Voor die prijs verwacht ik een diep complex spel met heel veel variability en herspeelbaarheid.


Voor dat geld verwacht ik al het bovenstaande plús 30 extra dagen tijd om het te (her)spelen ;)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 23:08 
Avatar gebruiker
Sinds gisteren kan je Fuji Koro Deluxe backen op Kickstarter.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 23:11 
Avatar gebruiker
Boardgame Heaven interviewde Eefje, de nieuwe Game Brewer-medewerkster, op Zuiderspel.



Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 23:37 
Avatar gebruiker
Informatief filmpje. Ik had Fuji Koro willen spelen maar daar is het niet van gekomen. Het ziet er wel erg goed uit al ben ik niet zo’n liefhebber van een overvloed aan onderdelen.

Terzijde:
Die gozer op de achtergrond, dat ben ik.
Met vier sympathieke gasten die ik begeleid in hun potje Gentes.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 26 maart 2019, 23:40 
Ben ik de enige die dacht dat dit zou gaan om een (spirituele) opvolger van Machi Koro? :lol:


Offline Profiel     
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende