Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
16-01-18: Lost Cities groeit
15-01-18: Kort nieuws 2018 – week 2
15-01-18: Nieuwe Kickstarter voor Street Rod
14-01-18: HUCH! voorjaarsreleases 2018
14-01-18: Qwixx krijgt meer karakter
14-01-18: Spellenveiling op 20 januari in Amersfoort
11-01-18: Het wordt winter op Catan
08-01-18: Kort nieuws 2018 – week 1
05-01-18: Amigo’s voorjaarsreleases van 2018
04-01-18: Steffen Benndorf’s Verflucht!
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
11-01-18: Het wordt winter op Catan
04-01-18: Steffen Benndorf’s Verflucht!
02-01-18: Spirits of the Forest Kickstarter
01-01-18: Onze wensen voor het nieuwe jaar
25-12-17: NK Bordspellen 2018
25-12-17: Kort nieuws 2017 – week 51
21-12-17: Spielbox in Eindhoven
13-12-17: Pandemic Rising Tide is verkrijgbaar
10-12-17: 999 Games kondigt Ganges aan
27-11-17: Cwali is aan de rol op Kickstarter
Volgende >>

<< Het wordt winter op Catan >>
Afbeelding 999 Games komt in het late voorjaar met een Nederlandstalige editie van de indrukwekkende Catanvariant ‘A Game of Thrones: Catan.’ Dit is een zelfstandig speelbaar bordspel voor 3-4 spelers van Klaus en Benjamin Teuber, die zich afspeelt in het noorden van Westeros.

Het speelveld bestaat uit een vast raamwerk, waarin de bekende gebiedstegels worden geplaatst, met de Muur aan de noordkant. De Nachtwacht heeft versterking nodig. De spelers moeten zorgen voor aanvoer van grondstoffen, om nieuwe wegen, nederzettingen en versterkingen te bouwen. Daarnaast moeten er altijd voldoende Wachters op de Muur zijn, omdat vanuit het land Achter de Muur Wildlingen en Reuzen proberen door te breken. Een doorbraak blokkeert de grondstofproductie van de getroffen gebieden. Komt het tot een derde doorbraak, dan wint de speler met de meeste wachters op de Muur. Dit introduceert een coöperatief element met een flinke dosis eigenbelang. De spelers krijgen hulp van elf heldenkaarten met personages uit de populaire fantasyserie.


Afbeelding

Het spelmateriaal bestaat onder meer uit 124 plastic figuren voor vier spelers, 40 neutrale Wildlingen en Reuzen en ten slotte een figuur van mijn favoriete roodbaard Tormund. De verkoopprijs van de Nederlandse editie is € 84,99 en loopt daarmee in de pas met de Duitse editie.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/01/11/het-wor ... -op-catan/
 

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: do 11 jan 2018, 23:52 
Avatar gebruiker
OMFG wil ik hebben :crazy: :shock:


Offline Profiel E-mail      
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 00:16 
Avatar gebruiker
Uitgemolken :evil:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    Facebook  
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 00:27 
Avatar gebruiker
Bridget schreef:
Uitgemolken :evil:


Catan, of Game of Thrones? :lol:

Ik hoop dat deze editie zodanig zorgvuldig wordt geproduceerd dat de misdrukken in de Engelse versie waarover ik heb gelezen hier niet voorkomen. Voor zo een prijs mag het allemaal ook wel perfect zijn lijkt me.


Offline Profiel  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 00:28 
Prijzig voor een zooitje plastic.


Offline Profiel      
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 00:32 
Avatar gebruiker
Ugur schreef:
Bridget schreef:
Uitgemolken :evil:


Catan, of Game of Thrones? :lol:


Beide :lol:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    Facebook  
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 09:13 
Na GoT Monopoly, GoT Risk, GoT triviant, GoT Cluedo, GoT dice game, GoT the card game, GoT CCG, GoT the board game nu eindelijk GoT Catan! Het is alleen nog wachten op GoT Pandemic en Ticket to Ride Westeros.


Offline Profiel E-mail      
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 09:29 
Avatar gebruiker
Bridget schreef:
Uitgemolken :evil:



Ik wist niet dat je een ex-boerin was.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 09:54 
Avatar gebruiker
Tof dat deze in het Nederlands uitkomt.
Zeer waarschijnlijk gaat hij dan wel in mijn kast belanden om stof te happen. :mrgreen:

Ik moet me nog eens wat in de regels gaan verdiepen.
Maar ik ben stiekem wel benieuwd in hoeverre deze variant lijkt op de Chinese Muur variant van de Historische Scenario's?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 09:55 
Avatar gebruiker
Thronesmasher schreef:
Na GoT Monopoly, GoT Risk, GoT triviant, GoT Cluedo, GoT dice game, GoT the card game, GoT CCG, GoT the board game nu eindelijk GoT Catan! Het is alleen nog wachten op GoT Pandemic en Ticket to Ride Westeros.


Laat maar komen.
En vergeet GoT Carcassonne niet..... :thumbup:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 10:04 
rober schreef:
Thronesmasher schreef:
Na GoT Monopoly, GoT Risk, GoT triviant, GoT Cluedo, GoT dice game, GoT the card game, GoT CCG, GoT the board game nu eindelijk GoT Catan! Het is alleen nog wachten op GoT Pandemic en Ticket to Ride Westeros.


Laat maar komen.
En vergeet GoT Carcassonne niet..... [emoji106]
Die is er al


Offline Profiel E-mail      
 
Geplaatst: vr 12 jan 2018, 13:00 
Avatar gebruiker
Thronesmasher schreef:
rober schreef:
Thronesmasher schreef:
Na GoT Monopoly, GoT Risk, GoT triviant, GoT Cluedo, GoT dice game, GoT the card game, GoT CCG, GoT the board game nu eindelijk GoT Catan! Het is alleen nog wachten op GoT Pandemic en Ticket to Ride Westeros.


Laat maar komen.
En vergeet GoT Carcassonne niet..... [emoji106]
Die is er al


Top,
en dan met de Carcassonne: De Draak, de Jonkvrouw en de Fee en Carcassonne: Kooplieden & Bran de Bouwmeesters erbij is het helemaal compleet


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  
 
Geplaatst: za 13 jan 2018, 20:29 
Moet eerlijk zeggen dat uitgemolken ook mij eerste reactie was. Persoonlijk vond ik een van de eerste uitbreidingen van catan het leukst, steden en ridders. Deze introduceerde toch ook al een coöperatief element met eigen belang met de barbaren.

Wil het best n keer spelen maar denk niet dat het een uitbreiden van de collectie gaat vormen of het moet tijdens het spelen erg verassen.


Offline Profiel E-mail      
 
Geplaatst: za 13 jan 2018, 20:57 
Avatar gebruiker
rober schreef:
Maar ik ben stiekem wel benieuwd in hoeverre deze variant lijkt op de Chinese Muur variant van de Historische Scenario's?


Daar moest ik ook aan denken toen ik de tekst las over het samenwerken om de barbaren buiten de muur te houden...


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: za 13 jan 2018, 21:19 
Avatar gebruiker
Dwarrel73 schreef:
Moet eerlijk zeggen dat uitgemolken ook mij eerste reactie was. Persoonlijk vond ik een van de eerste uitbreidingen van catan het leukst, steden en ridders. Deze introduceerde toch ook al een coöperatief element met eigen belang met de barbaren.

Wil het best n keer spelen maar denk niet dat het een uitbreiden van de collectie gaat vormen of het moet tijdens het spelen erg verassen.


Verstandige benadering.

De kans op verassen is altijd mogelijk in een wereld waar draken rondvliegen.

Er zit trouwens ook nieuw materiaal voor Steden en Ridders in de pijpleiding. Die viert in Duitsland zijn twintigste verjaardag.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]