Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Nederlandse Spellenprijs 2020 - nominaties



999 Games



Nieuws
21-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Maxitaxi777
19-09-20: Vakjury NSP nomineert beste spellen van 2020
16-09-20: Nominaties NSP 2020 zaterdag LIVE op Youtube
15-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Edwin84
15-09-20: Santo Domingo
14-09-20: Die Crew is de winnaar van de Deutscher Spielepreis 2020
12-09-20: Carcassonne: Jäger und Sammler in nieuw jasje
12-09-20: Een vulkaan en stromend lava op Tobago
12-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Bongo
11-09-20: Partyspel vol morele dilemma's
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
19-09-20: Vakjury NSP nomineert beste spellen van 2020
16-09-20: Nominaties NSP 2020 zaterdag LIVE op Youtube
14-09-20: Die Crew is de winnaar van de Deutscher Spielepreis 2020
13-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Bongo
12-09-20: Coöperatief horror avontuur van Identity Games
12-09-20: Partyspel vol morele dilemma's
12-09-20: Een vulkaan en stromend lava op Tobago
11-09-20: Nominaties Speelgoed van het jaar 2020 bekend
04-09-20: Spiel des Jahes 2020 genomineerde Nova Luna bij WGG
03-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Enrico
Volgende >>

<< Nederlandse Spellenprijs prikkelt >>
Het team van de Nederlandse Spellenprijs maakt ons nieuwsgierig. Sinds vanochtend kan je op hun website en nieuwskanalen volgende teaser lezen:

"De Nederlandse Spellenprijs is in ontwikkeling en er komt iets nieuws aan. Als je daar benieuwd naar bent, houd dan de verschillende kanalen deze week in de gaten!"

Enige indicatie welke richting dit uitgaat wordt voorlopig niet gegeven. De komende weken zal deze informatie slechts met mondjesmaat aan het spellenpubliek bekend gemaakt worden. Wordt vervolgd...



website:
 

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Reacties
Geplaatst: do 06 aug 2020, 14:52 
Ik denk dat er een speciale categorie komt voor spellen die uit Nederland komen. In het bericht op hun website wordt hier veelvuldig naar verwezen. Bijvoorbeeld in het volgende citaat:

"Nu we weer zeven jaar verder zijn, valt op dat het aanbod Nederlandse spellen groter is dan ooit. Ook is de kwaliteit van die spellen in de ogen van de jury hoger dan ooit tevoren. Deze trend houdt al lange tijd aan, en alles wijst erop dat die zich ook de komende jaren doorzet."

Ook in de illustratie zie je de kleuren van de Nederlandse vlag terug.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 06 aug 2020, 18:19 
Avatar gebruiker
Pinson schreef:
Ik denk dat er een speciale categorie komt voor spellen die uit Nederland komen. In het bericht op hun website wordt hier veelvuldig naar verwezen. Bijvoorbeeld in het volgende citaat:

"Nu we weer zeven jaar verder zijn, valt op dat het aanbod Nederlandse spellen groter is dan ooit. Ook is de kwaliteit van die spellen in de ogen van de jury hoger dan ooit tevoren. Deze trend houdt al lange tijd aan, en alles wijst erop dat die zich ook de komende jaren doorzet."

Ook in de illustratie zie je de kleuren van de Nederlandse vlag terug.


Ik vermoed dat ze met deze passage vooral doelen op Nederlandstalige licentietitels. Er zijn niet genoeg spellen met Nederlandse wortels om een categorie te dragen.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: do 06 aug 2020, 18:24 
Avatar gebruiker
Piet schreef:
Ik ben zeker voor, maar is het niet moeilijk om daarvoor vlot een jury samen te stellen? Als ik de jury van SdJ bekijk, dan zie ik bij de kinderjury toch veel mensen die ik anders niet zie in 'ons' spellenwereldje. En ik heb niet het gevoel dat ik binnen de week 5 mensen kan opsommen uit Nederland (en bij uitbreiding Vlaanderen) die zeer actief bezig zijn met kinderspellen.


Daarvoor moet je vooral niet naar ons eigen kringetje kijken. Ik ben niet actief met kinderspellen, heb dus geen zicht op potentieel, maar verwacht dat er veel expertise is op het gebied van spelen, opvoeden, leren en ontwikkelen enzovoort. Volgens mij moet je kinderspellen vooral ook met een andere deskundige bril op bekijken.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: do 06 aug 2020, 18:29 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.


Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.

Een categorie "tot" lijkt mij onzinnig, "vanaf" functioneert naar behoren.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: do 06 aug 2020, 19:16 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
Pura Vida schreef:
De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.


Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.

Een categorie "tot" lijkt mij onzinnig, "vanaf" functioneert naar behoren.

Ben heel goed bekend met dat genre ja. Ervaringsdeskundige ook nog. Geloof me, zit veel rotzooi tussen, dus zo'n prijs kan goed onderscheidend werken. 'Tot zes jaar' bedoelde ik idd niet zo, maar meer om het gewenste verschil aan te geven met de huidige categorie van familiespellen, die meestal vanaf 6 of 8 of 10 jaar zijn.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 07 aug 2020, 14:11 
hermanroozen schreef:
Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.

:?


Ha!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 07 aug 2020, 17:40 
Met het veel diversere aanbod aan spellen is het niet gek dat er een extra categorie bij komt.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: za 08 aug 2020, 12:18 
Nieuwe categorie is de 'kenners-prijs'


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: zo 09 aug 2020, 08:20 
Avatar gebruiker
mi_de schreef:
hermanroozen schreef:
Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.

:?


Ha!
Dit kan ik vanaf nu dus niet meer níet zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: zo 09 aug 2020, 09:09 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
Erwin schreef:
Pura Vida schreef:
De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.


Ben jij zo goed bekend met dat segment dat je zo'n stevig negatief statement over kwaliteit kunt maken? Volgens mij is er juist veel kwaliteit op de markt, uiteraard vooral in Duitsland, maar ook bij ons.

Een categorie "tot" lijkt mij onzinnig, "vanaf" functioneert naar behoren.

Ben heel goed bekend met dat genre ja. Ervaringsdeskundige ook nog. Geloof me, zit veel rotzooi tussen, dus zo'n prijs kan goed onderscheidend werken. 'Tot zes jaar' bedoelde ik idd niet zo, maar meer om het gewenste verschil aan te geven met de huidige categorie van familiespellen, die meestal vanaf 6 of 8 of 10 jaar zijn.
Veel in die categorie is gewoon memory, kwartet, zwarte pieten of ganzenbord maar dan met een kinderserie sausje erover.


Offline Profiel E-mail     
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2