Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
12-08-20: Tapestry: Plans & Ploys op komst
11-08-20: Arkwright: The Card Game by Gamebrewer
08-08-20: Kenners-categorie wordt 3de pijler Nederlandse Spellenprijs
07-08-20: Clever tot de derde macht
07-08-20: Die Quacksalber werden auch Alchemisten
07-08-20: Ticket to Ride reist naar Amsterdam
07-08-20: Dominion verzamelt dieren
07-08-20: Drie nieuwe spellen bij Identity Games
04-08-20: Marco Polo trekt verder
01-08-20: Nederlandse Spellenprijs prikkelt
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
11-08-20: Arkwright: The Card Game by Gamebrewer
08-08-20: Kenners-categorie wordt 3de pijler Nederlandse Spellenprijs
07-08-20: Clever tot de derde macht
07-08-20: Ticket to Ride reist naar Amsterdam
07-08-20: Dominion verzamelt dieren
04-08-20: Marco Polo trekt verder
01-08-20: Nederlandse Spellenprijs prikkelt
31-07-20: Take 5! 25 jaar - jubileumkaart
31-07-20: Amigo - vooruitblik najaar
31-07-20: Hot Games verdeelt nu ook Huch!
Volgende >>

<< Nederlandse Spellenprijs prikkelt >>
Het team van de Nederlandse Spellenprijs maakt ons nieuwsgierig. Sinds vanochtend kan je op hun website en nieuwskanalen volgende teaser lezen:

"De Nederlandse Spellenprijs is in ontwikkeling en er komt iets nieuws aan. Als je daar benieuwd naar bent, houd dan de verschillende kanalen deze week in de gaten!"

Enige indicatie welke richting dit uitgaat wordt voorlopig niet gegeven. De komende weken zal deze informatie slechts met mondjesmaat aan het spellenpubliek bekend gemaakt worden. Wordt vervolgd...



website:
 

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Reacties
Geplaatst: zo 02 aug 2020, 14:14 
Avatar gebruiker
Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.

:?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: zo 02 aug 2020, 18:42 
Avatar gebruiker
hermanroozen schreef:
Links een halve molen, rechts een halve pion, en samen een kwakende eend.

:?
Ik kan dit nu nooit meer niet zien :)
Waarvoor dank!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: ma 03 aug 2020, 08:51 
Avatar gebruiker
Was het niet zo dat nu iedereen kon gaan stemmen op de Nederlande spellenprijs? Dat dit het nieuws zal zijn.
Of ben ik nu in de war met een nieuwe spellenprijs?

Als het nieuws omtrent de genomineerde zal gaan (eigenlijk nu al de winnaar) dan kun je een naam alvast noteren en dat is De Crew. Grote kans dat dit spel de prijs is genomineerd en de prijs zal gaan winnen net zoals bij Spiel das Jahres. Het zijn dan wel korte missies (spelletjes), maar speel al die missies maar eens achter elkaar dan heb je uren speelplezier... Ik zit in 1,5 maand tijd al bijna aan de 100 potjes en dus veel speelplezier/tijd. Van mij mag dit spel het daarom gaan winnen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 03 aug 2020, 13:51 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
Was het niet zo dat nu iedereen kon gaan stemmen op de Nederlande spellenprijs? Dat dit het nieuws zal zijn.
Of ben ik nu in de war met een nieuwe spellenprijs?

Als het nieuws omtrent de genomineerde zal gaan (eigenlijk nu al de winnaar) dan kun je een naam alvast noteren en dat is De Crew. Grote kans dat dit spel de prijs is genomineerd en de prijs zal gaan winnen net zoals bij Spiel das Jahres. Het zijn dan wel korte missies (spelletjes), maar speel al die missies maar eens achter elkaar dan heb je uren speelplezier... Ik zit in 1,5 maand tijd al bijna aan de 100 potjes en dus veel speelplezier/tijd. Van mij mag dit spel het daarom gaan winnen.



De NSP is sinds 2012 een juryprijs, het publiek kan hier niet stemmen.

Ben het met je eens over De Crew.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 15:20 
Avatar gebruiker
Vandaag maakte de Nederlandse Spellenprijs bekend dat zij -naast de prijscategorieën Familie en Experts- een nieuwe derde spellenprijs zullen toekennen. Welke nieuwe prijscategorie? Ze blijven ons prikkelen, want we moeten nog even wachten op te weten welke categorie het zal worden.

Op hun site kan je al wel enige motivering lezen waarom er vanaf 2020 een derde spellencategorie toegevoegd wordt. Vooral het stijgend aanbod van spellen op de Nederlandse markt en gevarieerde sociale omstandigheden waarin spellen vandaag gespeeld worden, hebben de jury in deze beslissing gesterkt.

Wordt vervolgd...



Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 15:35 
Avatar gebruiker
Misschien wel Ultra Expert spellen.

Dit zijn spellen die nog een stapje zwaarder zijn dan Wingspan of Rovers vd Noordzee.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 15:38 
Avatar gebruiker
Edwin84 schreef:
Misschien wel Ultra Expert spellen.

Dit zijn spellen die nog een stapje zwaarder zijn dan Wingspan of Rovers vd Noordzee.

Of Ultra Simpel? Voor al die mensen die enige richting willen bij zeer eenvoudige spellen die ze in de speelgoedwinkel of de supermarkt kunnen kopen?


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 16:15 
Avatar gebruiker
O nee we krijgen een dobbel- en snelle kaartspelprijs! (Eigenlijk 2 categorieën)
Of een tweepersoonsspellenprijs. :thumbup: Beste solospel :thumbup:


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 16:22 
Avatar gebruiker
Of wat zou je denken van Beste Kinderspel?
Volgend jaar tien prijscategorieën?


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 16:34 
Avatar gebruiker
Bart schreef:
Of wat zou je denken van Beste Kinderspel?
Volgend jaar tien prijscategorieën?

Ik ben vóór!


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 20:47 
Avatar gebruiker
Bart schreef:
Op hun site kan je al wel enige motivering lezen waarom er vanaf 2020 een derde spellencategorie toegevoegd wordt. Vooral het stijgend aanbod van spellen op de Nederlandse markt en gevarieerde sociale omstandigheden waarin spellen vandaag gespeeld worden, hebben de jury in deze beslissing gesterkt.


Vreemd, de trend van spelen binnen het gezin naar spelen met vrienden/studiegenoten/clubs enzovoort was al goed op stoom toen de Nederlandse Spellenprijs nog moest starten. Dit lijkt mij een onzinnig argument voor de introductie van een derde categorie.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: wo 05 aug 2020, 20:55 
Avatar gebruiker
Bart schreef:
Of wat zou je denken van Beste Kinderspel?


Ik mag het hopen. Dit zou naar mijn mening de enige zinvolle toevoeging zijn. De Spellenprijs is er wat mij betreft grotendeels voor het grote publiek. Spelers boven het niveau "familie plus" zitten niet op een prijs te wachten. Families zou je een mooi keurmerk/handvat bieden met een kinderprijs.

Ik zou een categorie voor spelsoorten (dobbel-, kaart- enzovoort) belachelijk vinden. Idem voor een nieuwe categorie aan de bovenkant van het segment.

Bart schreef:
Volgend jaar tien prijscategorieën?


Ga je mond spoelen. :lol:


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: do 06 aug 2020, 00:19 
Avatar gebruiker
Drie gokjes van mij kant, op volgorde van kanshebber:

- Beste kinderspel / kleuterspel
- Beste partyspel
- Beste coöperatief spel (daarmee zou De Crew hier onder gaan vallen en niet onder familie of expertspel)

Beste kinderspel geef ik de grootste kans. Zeker nu spellen van Huch ook straks in de Nederlandse winkels zullen liggen en het aanbod van kinderspellen groter zal gaan worden.
Het moet dan dus om vrij simpele spelletjes gaan die voor een kind van bijv. 5 jaar uitdagend en/of leerzaam zijn.

Beste partyspel zou goed kunnen, want dan zou er meer een schifting worden gemaakt bij de familiespellen die iets serieuzer zijn met de partygames. Nu vallen ze beide onder deze categorie en dan vergelijk je eigenlijk appels met peren. Houd bijv. een jurylid meer van een wat serieuzer spel, dan valt een partygame sowieso voor hen of haar af.

Het moet in ieder geval een categorie zijn waar ieder jaar voldoende spellen voor worden gemaakt. Ik twijfel daar namelijk bij coöperatief aan of daar ieder jaar wel 3 nieuwe spellen voor de Nederlandse markt beschikbaar komen.

Kaartspel of roll-and-write zou kunnen al denk ik zelf dat roll-and-write nu in is, maar wellicht over een paar jaar minder. Roll-and-write valt meestal wel onder familiespel dus daar speciaal een eigen categorie voor creëren vind ik wat ver gaan.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 06 aug 2020, 08:59 
Avatar gebruiker
De toevoeging 'kleuter' is wel op zijn plaats ja. Want familiespellen zijn natuurlijk al kinderspellen. Een nieuwe categorie zou zich dus moeten richten op kleuters, dus kinderen tot zes jaar. Daar is een groot aanbod van maar slechts enkele goeie (of eigenlijk: heel veel meuk). Een prijs kan dan helpen.

Coop en party... hmmm. Te weinig aanbod, zou ik zeggen.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 06 aug 2020, 11:02 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
Bart schreef:
Of wat zou je denken van Beste Kinderspel?


Ik mag het hopen. Dit zou naar mijn mening de enige zinvolle toevoeging zijn. De Spellenprijs is er wat mij betreft grotendeels voor het grote publiek. Spelers boven het niveau "familie plus" zitten niet op een prijs te wachten. Families zou je een mooi keurmerk/handvat bieden met een kinderprijs.


Ik ben zeker voor, maar is het niet moeilijk om daarvoor vlot een jury samen te stellen? Als ik de jury van SdJ bekijk, dan zie ik bij de kinderjury toch veel mensen die ik anders niet zie in 'ons' spellenwereldje. En ik heb niet het gevoel dat ik binnen de week 5 mensen kan opsommen uit Nederland (en bij uitbreiding Vlaanderen) die zeer actief bezig zijn met kinderspellen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende