Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Nederlandse Spellenprijs 2020 - nominaties



999 Games



Nieuws
19-09-20: Vakjury NSP nomineert beste spellen van 2020
16-09-20: Nominaties NSP 2020 zaterdag LIVE op Youtube
15-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Edwin84
15-09-20: Santo Domingo
14-09-20: Die Crew is de winnaar van de Deutscher Spielepreis 2020
12-09-20: Carcassonne: Jäger und Sammler in nieuw jasje
12-09-20: Een vulkaan en stromend lava op Tobago
12-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Bongo
11-09-20: Partyspel vol morele dilemma's
10-09-20: Nominaties Speelgoed van het jaar 2020 bekend
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
19-09-20: Vakjury NSP nomineert beste spellen van 2020
16-09-20: Nominaties NSP 2020 zaterdag LIVE op Youtube
14-09-20: Die Crew is de winnaar van de Deutscher Spielepreis 2020
13-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Bongo
12-09-20: Coöperatief horror avontuur van Identity Games
12-09-20: Partyspel vol morele dilemma's
12-09-20: Een vulkaan en stromend lava op Tobago
11-09-20: Nominaties Speelgoed van het jaar 2020 bekend
04-09-20: Spiel des Jahes 2020 genomineerde Nova Luna bij WGG
03-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Enrico
Volgende >>

<< Nominaties Speelgoed van het jaar 2020 bekend >>
Vanaf heden kan er weer worden gestemd voor Speelgoed van het jaar 2020. De vakjury heeft in zeven leeftijdscategorieën speelgoed en spellen genomineerd.



De genomineerden van 2020 zijn:
Categorie 0 t/m 3 jaar: Playmobil 1.2.3 Mijn meeneem kinderdagverblijf (Playmobil) en SmartMax My First Sounds Senses (Smart)
Categorie 4 en 5 jaar: Ik Leer Symmetrie (JUMBO), PAW Patrol Ultimate Police Cruiser (Spin Master), Louis Liaan (Megableu) en Jaak en de Bonenstaak (Smart).
Categorie 6 en 7 jaar: FurReal – Mama Josie de Kangoeroe (Hasbro), LEGO: Avonturen met Mario starter set (LEGO), Bank Attack (Megableu) en Froggit (Smart)
Categorie 8 en 9 jaar: Color Addict (Cartamundi), DOTS BFF armbandenset (LEGO) en L.A.M.A. (999 Games)
categorie 10 en 11 jaar: Overbooked (jumbo), De Zoektocht naar El Dorado (999 Games) en Cube Duel (Smart)
categorie 12 t/m 17 jaar: Herrlof (Jolly Dutch) en Stay Cool (999 Games)
categorie 18 plus: De Crew (999 Games) en Black Stories Uni Edition (Tucker’s Fun Factory)

Het publiek kiest per categorie hun voorkeur voor de winnaars van Speelgoed van het jaar 2020 en iedere stemmer maakt daarnaast kans op één van de zelfgekozen genomineerde items.

De winnaars worden bekendgemaakt op 4 november 2020.

Website:
 

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: do 10 sep 2020, 22:21 
Ligt het aan mij of zijn er bitterweinig kandidaten dit jaar?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 08:52 
Avatar gebruiker
Kevin schreef:
Ligt het aan mij of zijn er bitterweinig kandidaten dit jaar?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


ja dat viel mij ook op. meestal zijn er 4 kndidaten per categorie toch?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 10:49 
Avatar gebruiker
Wellicht komt dat omdat uitgevers van speelgoed eindelijk niet meer bereid zijn het geld te betalen dat het kost om genomineerd te worden voor speelgoed van het jaar.

999Games heeft er aardig in geïnvesteerd qua geld met 4 nominaties en ik denk dat ze met mij niet happy zijn, want ik post op elke media uiting van hen dat het gekochte nominaties zijn. Dit doe ik overigens ook bij andere media uitingen van deze prijs. De transparantie richting consument over deze prijs is ver te zoeken en alleen als je het reglement voor de uitgevers van speelgoed download kom je erachter en dat zie ik geen consument gaan doen.

Zolang uitgevers van speelgoed en de organisatie niet transparant zijn over bijdrage van de gekochte nominaties richting de consument boycot ik daarom deze niet eerlijke verkiezing.

Simpel gezegd beide partijen moeten groot en duidelijk op hun hoofdpagina vermelden richting de consument hoeveel geld de nominaties hebben gekost cq opbrengt.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 11:46 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
Wellicht komt dat omdat uitgevers van speelgoed eindelijk niet meer bereid zijn het geld te betalen dat het kost om genomineerd te worden voor speelgoed van het jaar.

999Games heeft er aardig in geïnvesteerd qua geld met 4 nominaties en ik denk dat ze met mij niet happy zijn, want ik post op elke media uiting van hen dat het gekochte nominaties zijn. Dit doe ik overigens ook bij andere media uitingen van deze prijs. De transparantie richting consument over deze prijs is ver te zoeken en alleen als je het reglement voor de uitgevers van speelgoed download kom je erachter en dat zie ik geen consument gaan doen.

Zolang uitgevers van speelgoed en de organisatie niet transparant zijn over bijdrage van de gekochte nominaties richting de consument boycot ik daarom deze niet eerlijke verkiezing.

Simpel gezegd beide partijen moeten groot en duidelijk op hun hoofdpagina vermelden richting de consument hoeveel geld de nominaties hebben gekost cq opbrengt.

Die 3500 vind ik ook een beetje raar, en het is zonder meer een drempel voor veel bedrijven, maar gekochte nominaties kan ik het niet noemen. Je betaalt namelijk als producent niet voor de nominatie maar "als je genomineerd bent". Dat is andersom dus. Het is dus niet zo dat je betaalt en ten gevolge daarvan genomineerd wordt, maar dat je een spel instuurt, misschien genomineerd wordt en dán moet betalen.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 12:07 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
WTULTC schreef:
Wellicht komt dat omdat uitgevers van speelgoed eindelijk niet meer bereid zijn het geld te betalen dat het kost om genomineerd te worden voor speelgoed van het jaar.

999Games heeft er aardig in geïnvesteerd qua geld met 4 nominaties en ik denk dat ze met mij niet happy zijn, want ik post op elke media uiting van hen dat het gekochte nominaties zijn. Dit doe ik overigens ook bij andere media uitingen van deze prijs. De transparantie richting consument over deze prijs is ver te zoeken en alleen als je het reglement voor de uitgevers van speelgoed download kom je erachter en dat zie ik geen consument gaan doen.

Zolang uitgevers van speelgoed en de organisatie niet transparant zijn over bijdrage van de gekochte nominaties richting de consument boycot ik daarom deze niet eerlijke verkiezing.

Simpel gezegd beide partijen moeten groot en duidelijk op hun hoofdpagina vermelden richting de consument hoeveel geld de nominaties hebben gekost cq opbrengt.

Die 3500 vind ik ook een beetje raar, en het is zonder meer een drempel voor veel bedrijven, maar gekochte nominaties kan ik het niet noemen. Je betaalt namelijk als producent niet voor de nominatie maar "als je genomineerd bent". Dat is andersom dus. Het is dus niet zo dat je betaalt en ten gevolge daarvan genomineerd wordt, maar dat je een spel instuurt, misschien genomineerd wordt en dán moet betalen.
Klopt maar als je als consument de genomineerden ziet ga je ervan uit dat dit het beste uit de markt is.

Mogelijk hebben 4 of 5 genomineerden gepasseerd voor het betalen. Zonder het passeren en niet willen betalen van betere kandidaten, had de uiteindelijke kandidaat mogelijk nooit genomineerd geweest

Nu denk iemand die 2 spellen in zijn handen heeft waarvan 1 hoger op de nominatielijst stond maar niet heeft betaald, dat dit spel minder goed is. En weet niet dat deze titel eigenlijk ook in aanmerking kwam.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 12:44 
Avatar gebruiker
Linksom of rechtsom moet er worden betaald voor de forse kosten van deze prijs. Ik ben zelf meer gecharmeerd van het Spiel des Jahres model (een vergoeding voor het gebruik van het logo), omdat ik het liefst geen vergoedingen wil zien in de nabijheid van het juryproces. Maar bij Speelgoed van het Jaar vind ik de soep niet zo heet, omdat de jury al klaar is voordat de grondslag van de vergoeding actief wordt.

Ik word dus niet warm of koud van het jaarlijkse ‘gezever’ over de bijdrage. Ook niet van het feit dat gerenommeerde uitgevers als bijv. White Goblin Games niet in staat en/of bereid zijn om deze bijdrage te betalen.

Misschien is deze prijs, en de meekomende toegang tot het grote publiek, anno 2020 minder interessant dan in de jaren waarin V&D en de Otto Simon groep de sterke grote spelers waren.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 13:58 
Avatar gebruiker
Erwin, waarom kan het dan wel bij andere verkiezingen zoals Spiel das Jahres en de Nederlandse spellenprijs?

Zover ik kan zien kost het voor een uitgever het niets als het genomineerd en wint bij de Nederlandse spellenprijs. Of een uitgever daarna moet betalen om het logo te mogen gebruiken op het winnende spel is mij niet duidelijk. In ieder geval is hierover niets te vinden op de website van deze prijs.

Echter ik sta toch wel een beetje te kijken van je mening Erwin. Ik dacht juist dat jij een persoon bent die eerlijk- en openheid hoog in het vaandel heeft staan. Immers je brandde destijds uitgevers af als ze jou niet voorzien van de nieuwste nieuwtjes op spellen gebied dat je voor je blog kon gebeuren. Daarin verwachte je dus openheid van de uitgevers van.
Deze prijs geeft totaal geen openheid richting consument (of je, je moet een van de weinige consumenten zijn die diep in het reglement gaat graven) en ik had dus eigenlijk vanwege je verleden met uitgevers eerlijk gezegd daarom wel een andere reactie van je verwacht.

Dat White Goblin, Queen Games en volgens mij ook oa Asmode etc niet bereid zijn om te betalen voor deze prijs is wellicht omdat ze tegen dit nominatie systeem (cq tegen deze prijs) zijn. Het zou eigenlijk 999Games en ook de overige goede speelgoeduitgevers sieren als ze volgend jaar geen geld meer aan deze prijs uitgeven. Dan verdwijnt zelfs deze prijs of wordt het nominatiesysteem wel eerlijker.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 14:21 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
Erwin, waarom kan het dan wel bij andere verkiezingen zoals Spiel das Jahres en de Nederlandse spellenprijs? Zover ik kan zien kost het voor een uitgever het niets als het genomineerd en wint bij de Nederlandse spellenprijs. Of een uitgever daarna moet betalen om het logo te mogen gebruiken op het winnende spel is mij niet duidelijk. In ieder geval is hierover niets te vinden op de website van deze prijs.


Wat is het nut van deze vraag in mijn richting? Die prijzen gaan over hun eigen aanpak, kosten en verdienmodel.

WTULTC schreef:
Echter ik sta toch wel een beetje te kijken van je mening Erwin. Ik dacht juist dat jij een persoon bent die eerlijk- en openheid hoog in het vaandel heeft staan. Immers je brandde destijds uitgevers af als ze jou niet voorzien van de nieuwste nieuwtjes op spellen gebied dat je voor je blog kon gebeuren. Daarin verwachte je dus openheid van de uitgevers van.


Je vergelijkt appels met peren. Ik verwachtte van uitgevers de professionaliteit om een website over spellennieuws (met 800-1000 bezoekers per dag) van informatie te voorzien. Dit had niets met ‘eerlijkheid’ te maken. Mijn verwachting bleek niet aan te sluiten bij de professionaliteit van die uitgevers. Je wilt niet weten hoe vaak ik in goede harmonie afspraken maakte en toezeggingen kreeg, die om de haverklap niet werden nagekomen. Ik brandde zulke onbetrouwbare snertbedrijfjes met plezier af. Dat leidde hier vaak tot ongemak bij de minions van bepaalde uitgevers (heb jij er nog steeds last van?).

Sinds dit jaar heb ik mijn verwachtingen bijgesteld tot nihil. Ik plaats alleen maar nieuws dat wordt aangeleverd of wat ik zelf leuk genoeg vind. Bevalt me uitstekend.

WTULTC schreef:
Deze prijs geeft totaal geen openheid richting consument (of je, je moet een van de weinige consumenten zijn die diep in het reglement gaat graven) en ik had dus eigenlijk vanwege je verleden met uitgevers eerlijk gezegd daarom wel een andere reactie van je verwacht.


Deze prijs heeft zijn reglement toegankelijk gemaakt. De kwalificatie “totaal geen openheid” is een grove onwaarheid.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]