Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
02-06-20: Nieuwe print voor Bloqs
29-05-20: Parijs voor 2
27-05-20: Crowdfunding Cwali
27-05-20: (On)eervolle architecten bouwen in het Westelijk Koninkrijk
24-05-20: Maharaja 2.0
24-05-20: Colt Super Express
20-05-20: Ook GenCon 2020 afgelast
19-05-20: Spiel.digital 2020 aangekondigd
18-05-20: Nominaties Spiel des Jahres 2020
18-05-20: Spiel 2020 geannuleerd
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
29-05-20: Parijs voor 2
29-05-20: De Crew in aantocht bij 999 Games
27-05-20: (On)eervolle architecten bouwen in het Westelijk Koninkrijk
24-05-20: Colt Super Express
19-05-20: Spiel.digital 2020 aangekondigd
19-05-20: Nominaties Spiel des Jahres 2020
18-05-20: Spiel 2020 geannuleerd
15-05-20: Op avontuur in Neverland met Black Box Adventures
13-05-20: Tussie Mussie als microgame bij Quined
13-05-20: World of Warcraft invasie in Small World
Volgende >>

<< Nominaties Spiel des Jahres 2020 >>
Het zal de fanatieke volger van bordspelnieuws niet zijn ontgaan, maar voor de volledigheid melden we het toch ook even op Bordspelmania: Vandaag heeft de jury de nominaties van de spellen bekend gemaakt voor drie Spiel des Jahres prijzen voor 2020.



In de categorie Spiel des Jahres 2020 zijn de volgende spellen genomineerd:
  • My City (designer Reinier Knizia, uitgever Kosmos)
  • Nova Luna (designers Uwe Rosenberg en Corné van Moorsel, uitgevers Edition Spielewiese, Pegasus Spiele)
  • Pictures (designers Christian & Daniela Stöhr, uitgever PD Verlag)

999 Games heeft aangekondigd dat My City later dit jaar in een Nederlandse editie gaat verschijnen.

In de categorie Kennerspiel des Jahres zijn de volgende spellen genomineerd:
  • Der Kartograph (designer Jordy Ardan, uitgevers Thunderworks Games, Pegasus Spiele)
  • Die Crew (designer Thomas Singh, uitgever Kosmos)
  • The Kings Dilemma (designers Lorenzo Silva, Hjalmar Hach & Carlo Burelli, uitgevers Horrible Guild, HeidelBÄR Games)

De Crew staat op het punt in een Nederlandse editie bij 999 Games te verschijnen. The Kings Dilemma volgt later dit jaar eveneens in het Nederlands bij 999 Games.

In de categorie Kinderspiel des Jahres 202 zijn de volgende spellen genomineerd:
  • Foto Fish (designer Michael Kallauch, uitgever Logis)
  • Speedy Roll (designer Urtis Sulinskas, uitgevers Piatnik, Lifestyle Boardgames)
  • Wir sind die Roboter (designer Reinhard Staupe, uitgever NSV)

De winnaar van Kinderspiel des Jahres wordt op 15 juni 2020 bekend gemaakt. Op 20 juli 2020 volgt de bekendmaking van zowel de Spiel des Jahres en Kennerspiel des Jahres.
 

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Reacties
Geplaatst: wo 20 mei 2020, 10:52 
Avatar gebruiker
Ik weiger ook te zeggen dat de spoeling wat dun is als er een topspel zoals De Crew tussen staat.
De vergelijking met Wizard vind ik maar matig. Je moet ook wel gericht spelen naar de slagen die je moet halen, maar hier kies je niet zelf wat je moet bereiken. Bovendien hebben andere spelers ook een opdracht die je samen moet proberen uit te voeren.
De Crew mag van mij zeker bij Kennerspiel aangezien ik spelers die slechts zelden een kaartspel spelen niet zomaar dit spel in handen zal duwen.

Zonder de andere spellen gespeeld te hebben: als De Crew wint, zal ik dit een mooie keuze vinden.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 00:23 
Avatar gebruiker
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 10:50 
Avatar gebruiker
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 13:41 
Avatar gebruiker
humske schreef:
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )
Mee liften en paar knaken verdienen op laatste moment. Stiekem hopen op een NL spellenprijs en nog even cashen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 14:13 
Avatar gebruiker
finalstruggle schreef:
humske schreef:
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )
Mee liften en paar knaken verdienen op laatste moment. Stiekem hopen op een NL spellenprijs en nog even cashen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je kan dit louter bedrijfseconomisch bekijken. Ja, daar draait de wereld -deels- rond.
Ik vind het altijd positief dat spellen door een Nederlandse uitgave ook een breder publiek in onze contreien kunnen bereiken.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 14:16 
Avatar gebruiker
Bart schreef:
finalstruggle schreef:
humske schreef:
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.


ik vind t een leuk spel en heb t dan ook op spiel vorig jaar gekocht. Leuk dat het door een nederlandse uitgever opgepikt wordt zodat ook het grotere publiek er mee bekend raakt. (voor de rest zou ik niet weten waarom je dit in het nederlands zou moeten hebben, totaal taalafhankelijk. want nederlandse cijfers zijn echt wel heel anders dan duitse :crazy: )
Mee liften en paar knaken verdienen op laatste moment. Stiekem hopen op een NL spellenprijs en nog even cashen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je kan dit louter bedrijfseconomisch bekijken. Ja, daar draait de wereld -deels- rond.
Ik vind het altijd positief dat spellen door een Nederlandse uitgave ook een breder publiek in onze contreien kunnen bereiken.
Zeker, het is hun goed recht. Maar het begint een patroon te worden bij deze uitgever met een vervelende nasmaak.

Het lang van te voren interesse wekken dat ze iets gaan uitgeven en vervolgens hoor je er niets meer over. Fuseren met andere uitgevers en die dan ineens van de aardbodem verdwenen zijn of toch weer uit elkaar gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 14:58 
Avatar gebruiker
Vraag me altijd af waar mensen alle informatie vandaan halen.

Vind mijzelf mede als lid van dit forum toch bij de fanatiekelingen horen als het om bordspellen gaat.

Maar het lang van tevoren interesse wekken herken ik niet. Meestal lees ik hier als eerste net als nu met Nova Luna dat het wordt uitgegeven door een forumlid dat iets post.

Als ik het al niet heb gehoord hoe het grote publiek dan?

Daarnaast kun je volgens mij als uitgever niet zo snel schakelen dat als een spel wordt genomineerd voor een prijs je kort erop bekend maakt dat je het uit gaat geven.


Buiten bovenstaande: WGG en 999 zijn de bekendste partijen in Nederland. Geven ze ieder per jaar evenveel spellen uit of zitten hier grote verschillen in?

Heb namelijk het idee dat beide uitgevers ieder jaar meer spellen uitgeven dan in 2012 destijds. Dan is het ook logisch dat er een grotere kans is op een nominatie voor een spellenprijs.

Als ik met spellen uitgeven mijn geld moest verdienen zou ik ook kiezen om spellen uit te geven waar je het meeste commerciële succes te behalen. Dat is inherent aan ondernemen.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 15:50 
Avatar gebruiker
Edwin84 schreef:
Als ik het al niet heb gehoord hoe het grote publiek dan?

+1

Edwin84 schreef:
Als ik met spellen uitgeven mijn geld moest verdienen zou ik ook kiezen om spellen uit te geven waar je het meeste commerciële succes te behalen. Dat is inherent aan ondernemen.

Basisles economie, toch?

Niet de eerste keer dat dit op BSM wordt aangehaald. Mij maakt het niets uit dat spellenuitgevers veel spellen (tot eenvoudige massaproducten beschikbaar in de grote ketens) of ander speelgoed (puzzels, behendigheidsspellen, buitenspeelgoed, ...) in hun assortiment opnemen. Ik bepaal toch zelf wat mij interesseert? En ik koop vervolgens wat in mijn spellenbubbel hopelijk goed onthaald wordt. Trouwens, een aantal spellen die mijn vrienden keigoed vinden, kan ik niet smaken, en vice-versa. Niet iedereen hoeft mijn muzieksmaak goed te vinden. Of naar dezelfde films en series te kijken. Of met hetzelfde type wagen te rijden. Of, gekleed in hetzelfde uniform rond te lopen. De wereld -voor en na corona- is zoveel mooier door verdraagzaamheid en diversiteit.

Voor alle duidelijkheid: net zozeer staat het iedereen vrij om een spel in de eigen of een andere taal te kopen. Om voor een aankoop binnen te stappen in de lokale winkel of te surfen in de internationale webshop. Maar we moeten ons er wel van bewust zijn dat op termijn deze keuzes zeker ook economische gevolgen zullen hebben. Mogelijk versneld én versterkt door corona.

Als een divers assortiment kan helpen om expertspellen en spellen met een lage oplage uit te geven op de al bij al toch beperkte Nederlandstalige markt, dan ben ik daar enorm blij om.

Deze economische redenering gaat trouwens ook dikwijls op voor internationale uitgevers, hoewel zij grotere oplages aankunnen.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 16:35 
Avatar gebruiker
Edwin84 schreef:
Vraag me altijd af waar mensen alle informatie vandaan halen.

Vind mijzelf mede als lid van dit forum toch bij de fanatiekelingen horen als het om bordspellen gaat.

Maar het lang van tevoren interesse wekken herken ik niet. Meestal lees ik hier als eerste net als nu met Nova Luna dat het wordt uitgegeven door een forumlid dat iets post.

Als ik het al niet heb gehoord hoe het grote publiek dan?

Het stond reeds op een pagina van een winkel. Zelfs ik wist het daarvoor niet.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 21 mei 2020, 16:56 
Mistharfare schreef:
skof schreef:
Gaat er ook een Nederlandse uitgave van Nova Luna komen?
Lees net dat deze door White Goblin Games uitgebracht gaat worden.

Fijn, ik kon het online niet meteen vinden. Ik geef de voorkeur aan een Nederlandse uitgave, ook als het spel taalonafhankelijk is.


Offline Profiel     
 
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 10:39 
Avatar gebruiker
SvAtje schreef:
In de categorie Kinderspiel des Jahres 202 zijn de volgende spellen genomineerd:
  • Foto Fish (designer Michael Kallauch, uitgever Logis)
  • Speedy Roll (designer Urtis Sulinskas, uitgevers Piatnik, Lifestyle Boardgames)
  • Wir sind die Roboter (designer Reinhard Staupe, uitgever NSV)

De winnaar van Kinderspiel des Jahres wordt op 15 juni 2020 bekend gemaakt. Op 20 juli 2020 volgt de bekendmaking van zowel de Spiel des Jahres en Kennerspiel des Jahres.

Kleine aanvulling hierop: White Goblin Games heeft “Wir sind die Roboter” in het Nederlands uitgegeven onder de naam: Robbie Robot . In onze spellendatabase hier te vinden: spellen/detail/robbie-robot_2752.html


Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2