Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
02-07-20: Zeedieren groeperen in Aqualin
01-07-20: Real-time strategie in Stonemaier's Pendulum
30-06-20: Nominaties Speelgoed van het Jaar 2020 - Nederland
29-06-20: Botten verzamelen in Mopsen
29-06-20: Eigenaardige lading bij Capstone
25-06-20: Detective: Signature Series no.1
23-06-20: Partyspel Detective Club bij Jumping Turtle Games
23-06-20: Bouw aan Glasgow
22-06-20: Ontsnappen uit het bos
22-06-20: 40 jaar AMIGO
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
01-07-20: Real-time strategie in Stonemaier's Pendulum
30-06-20: Nominaties Speelgoed van het Jaar 2020 - Nederland
24-06-20: Bouw aan Glasgow
23-06-20: Partyspel Detective Club bij Jumping Turtle Games
22-06-20: Ontsnappen uit het bos
15-06-20: Kinderspiel des Jahres 2020 is Speedy Roll
15-06-20: Een pittig kaartje leggen in Spicy
14-06-20: Geronimo pakt uit met twee topspellen
11-06-20: Nieuw bij Jumbo
10-06-20: Super Cats
Volgende >>

<< (On)eervolle architecten bouwen in het Westelijk Koninkrijk >>
Na Rovers van de Noordzee is nu ook Architecten van het Westelijk Koninkrijk in het Nederlands verschenen bij White Goblin Games.



Als architecten trachten de spelers indruk te maken op de koning. Ze moeten grondstoffen verzamelen, leerlingen inhuren en hun mankracht goed managen. Dat alles is nodig om gebouwen in de veroverde gebieden te bouwen. En dat terwijl de concurrentie op de loer ligt. Blijf je een eervolle architect of ga je de zwarte markt op om je benodigdheden te scoren?

Het spel is ontworpen door Shem Philips en S.J. Macdonald en de illustraties zijn aan de hand van Mihajlo Dimitrievski.

  • Spelers: 1-5 personen
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 90 minuten

Website uitgever:
 

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: wo 27 mei 2020, 19:39 
Als liefhebber van workerplacement vind ik dit een absolute topper!

Dit was voor mij vorig jaar dé ontdekking van het jaar!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 27 mei 2020, 20:40 
Ben hier wel heel erg nieuwsgierig naar... ga morgen mijn exemplaar ophalen in de winkel! :D


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 27 mei 2020, 21:06 
Avatar gebruiker
Topspel. Heb de uitbreiding ook liggen maar die heb ik nog niet gespeeld.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 27 mei 2020, 22:19 
Avatar gebruiker
Phaedros schreef:
Ben hier wel heel erg nieuwsgierig naar... ga morgen mijn exemplaar ophalen in de winkel! :D

Vergeet dan niet om de promo’s te vragen. Die krijg je als de winkel het spel heeft voorbesteld:
Garphill Games 5 Year Anniversary Promo Cards
King’s Tabletop
Promo Paradise Card Set
Racketeer


De Extra Player Boards zitten sowieso al in de doos.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 27 mei 2020, 22:32 
Avatar gebruiker
StanTem schreef:
Topspel. Heb de uitbreiding ook liggen maar die heb ik nog niet gespeeld.

Eens, toppertje weer van Shem! Artisans is echt een leuke toevoeging. Geeft het spel een twist qua extra mogelijkheden, maar doet geen inbreuk op het oorspronkelijke karakter.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 27 mei 2020, 23:14 
roubosga schreef:
Phaedros schreef:
Ben hier wel heel erg nieuwsgierig naar... ga morgen mijn exemplaar ophalen in de winkel! :D

Vergeet dan niet om de promo’s te vragen. Die krijg je als de winkel het spel heeft voorbesteld:
Garphill Games 5 Year Anniversary Promo Cards
King’s Tabletop
Promo Paradise Card Set
Racketeer


De Extra Player Boards zitten sowieso al in de doos.


Dankjewel, goeie tip!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 00:48 
Avatar gebruiker
Een beetje off-topic en toch niet helemaal: waar kan ik een duidelijk overzicht vinden van promokaarten voor zowel Raiders als Architecten. Voor beide spellen heb ik promokaarten en ik heb geen idee welke precies en of er bijzondere regels zijn.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 07:04 
Avatar gebruiker
Bij Raiders staan er sterretjes op de kaart als het promo zijn.

Sowieso de helden. Deze zijn erg sterk maar je mag er maar 1 in bemanning hebben.

En de outsiders. Dit zijn dorpelingen die je in bemanning kunt opnemen en dan voor hun dorpsactie activeren zonder de kaart af te moeten leggen.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 07:30 
Avatar gebruiker
Edwin84 schreef:
Bij Raiders staan er sterretjes op de kaart als het promo zijn.

Sowieso de helden. Deze zijn erg sterk maar je mag er maar 1 in bemanning hebben.

En de outsiders. Dit zijn dorpelingen die je in bemanning kunt opnemen en dan voor hun dorpsactie activeren zonder de kaart af te moeten leggen.
Ik heb een heel pak met extra kaarten; zal later vandaag een foto maken misschien dat iemand me kan helpen hoe ze precies te gebruiken.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 08:40 
mazinho schreef:
Een beetje off-topic en toch niet helemaal: waar kan ik een duidelijk overzicht vinden van promokaarten voor zowel Raiders als Architecten. Voor beide spellen heb ik promokaarten en ik heb geen idee welke precies en of er bijzondere regels zijn.
Als je het Engels machtig bent: op Boardgamegeek.

Bijvoorbeeld:Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 08:41 
Overzicht van de promo'sAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 08:53 
Avatar gebruiker
Kevin schreef:
Overzicht van de promo'sAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Wat is de URL? Dan kan ik inzoomen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 08:56 
mazinho schreef:
Kevin schreef:
Overzicht van de promo'sAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Wat is de URL? Dan kan ik inzoomen.
Het is een screenshot van de "My BGG" app (leuk om te downloaden trouwens), maar als je op boardgamegeek.com op 'architects of the west kingdom' zoekt, krijg je deze lijst. Idem met Raiders of the North Sea.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 28 mei 2020, 08:57 
Avatar gebruiker
Volgens mij deze, maar op een andere manier weergegeven. Hier staan ze ook allemaal:
https://boardgamegeek.com/boardgame/236 ... expansions

Als je op een expansion klikt, zie je meestal ook wat ze doen in de beschrijving.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]