Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
02-06-20: Nieuwe print voor Bloqs
29-05-20: Parijs voor 2
27-05-20: Crowdfunding Cwali
27-05-20: (On)eervolle architecten bouwen in het Westelijk Koninkrijk
24-05-20: Maharaja 2.0
24-05-20: Colt Super Express
20-05-20: Ook GenCon 2020 afgelast
19-05-20: Spiel.digital 2020 aangekondigd
18-05-20: Nominaties Spiel des Jahres 2020
18-05-20: Spiel 2020 geannuleerd
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
29-05-20: Parijs voor 2
29-05-20: De Crew in aantocht bij 999 Games
27-05-20: (On)eervolle architecten bouwen in het Westelijk Koninkrijk
24-05-20: Colt Super Express
19-05-20: Spiel.digital 2020 aangekondigd
19-05-20: Nominaties Spiel des Jahres 2020
18-05-20: Spiel 2020 geannuleerd
15-05-20: Op avontuur in Neverland met Black Box Adventures
13-05-20: Tussie Mussie als microgame bij Quined
13-05-20: World of Warcraft invasie in Small World
Volgende >>

<< Op avontuur in Neverland met Black Box Adventures >>
De Nederlandse uitgever Black Box Adventures heeft op Kickstarter een crowdfundingcampagne gelanceerd voor zijn avonturenspel "Adventures in Neverland". De campagne loopt tot 27 mei.

"Adventures in Neverland" is een 'verhalen gebaseerd avonturenspel' voor twee tot vier spelers met een toegankelijk spelmechanisme. Spelers nemen de rol op van een van de zes beschikbare karakters uit de wereld van Peter Pan: Wendy, Tinker Bell, Tiger Lily, Mr. Smee, kapitein Haak of Peter Pan himself. Ieder karakter beschikt over persoonlijke eigenschappen en vaardigheden. Terwijl de spelers het wonderlijke eiland Neverland ontdekken, stappen zij met hun personage verder in hun persoonlijk avontuur.



In tegenstelling tot veel andere verhalen gebaseerde spellen, focust "Adventures in Neverland" eerder op competitieve verhalen, waarbij spelers punten verzamelen bij het verder ontwikkelen van hun persoonlijk verhaal. De avonturen ontwikkelen zich tijdens het spel, afhankelijk van de keuze van de spelers, in verschillende verhaallijnen. Daardoor kunnen de verhalen ook meermaals gespeeld worden. Ieder karakter beleeft zijn avontuur en kan tegelijkertijd dat van de andere spelers beïnvloeden. Daarnaast bevat de basisdoos ook een coöperatief verhaal.
Uitbreidingen komen er in de vorm van boosters, met nieuwe verhalen, nieuwe items en avonturen. Bij de lancering zijn reeds zes boosters beschikbaar.


“Adventures in Neverland” is geschikt voor spelers vanaf 12 jaar. Voor de totale speelduur mag je rekenen op ongeveer 30 minuten per speler. Spelregels zijn beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans en Spaans.
Het spel ontsproot aan de fantasie van de sympathieke Vicky Swers. Vicky is een enthousiaste speler én Peter Pan-expert. “Adventures in Neverland” is haar eerste spelproject. De voorbije vier jaar werkte ze samen met Bas Damoiseaux en Bart Latten van Black Box Adventures om het spel volledig uit te werken. Voor de sprookjesachtige vormgeving tekende Frederick van de Bunt.

Bezoekers van spellenbeurzen konden eerder al het prototype van "Adventures in Neverland" spelen. O.a. Nox Spellenzolder en Spellenbende Diest zijn enthousiast.



De crowdfundingcampagne loopt nog tot einde mei. Je kan kiezen voor het standaardspel of voor een luxe-versie met o.a. houten componenten onderdelen en miniatuurfiguren. Er is ook de mogelijkheid om een exclusief coöperatief verhaal toe te voegen aan je bestelling.
Zoals gebruikelijk is bij Kickstarter campagnes zijn er ook een aantal 'stretch goals', extra's die beschikbaar komen, naargelang het aantal gehaalde inschrijvingsdoelen.

Black Box Adventures kondigt fier aan dat het vooropgestelde minimumbedrag al na vier uur behaald werd. Momenteel zit men aan een veelvoud hiervan.

Adventures in Neverland:
  • aantal spelers: 2 tot 4
  • leeftijd: vanaf 12 jaar
  • spelduur: +- 30 minuten per speler

Website:
 

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Reacties
Geplaatst: vr 15 mei 2020, 19:13 
Ik word steeds blijer :D


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 11:19 
Avatar gebruiker
Bart schreef:
Van iemand als Tom Vasel had ik toch meer professionaliteit verwacht. Ofwel geef je gefundeerd advies ofwel zwijg je. Punt.

Fijn te horen dat een aantal van onze Bordspelmaniagebruikers bevestigen dat ze Adventures in Neverland met plezier gespeeld hebben tijdens de testfases op spellenbeurzen.


Deze reactie is algemeen bedoeld, niet als een oordeel over dit spel en zijn testers.

Is het advies van spelers in de testfase wel gefundeerd? Die zijn immers bezig met een product in ontwikkeling. Da's naar zijn aard een product waarvan het fundament nog wordt gelegd. En dat ook nog op een beurs, met alle afleidingen van dien. Verder betrap ik zulke testers er vaak op dat zij zich erg verbonden voelen met de auteur/uitgever, waardoor van reviewers per definitie niets wordt geslikt wanneer het niet op hun gejubel lijkt. Fanboygedrag, daar koop ik niets voor.

Dat gezegd hebbende, vind ik dat Vasel soms te gemakkelijk omgaat met zijn negatieve recensies. Ik vind het in algemene zin onaanvaardbaar dat een recensie is gebaseerd op een foute toepassing van de regels (met krediet voor de gevallen waarin auteur/uitgever baggerregels hebben aangeleverd, waardoor fouten onvermijdelijk zijn). Wanneer je een spel afbrandt op basis van je eigen foute interpretatie, ben je als recensent geen knip voor de neus waard.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 13:06 
Avatar gebruiker
Ben het wel me je eens, zeker gezien de waarde die mensen aan zijn mening hechten

Echter is hij ook maar een mens en maakt dan een aanvullend filmpje met verdere toelichting of excuses.

Denk bijvoorbeeld aan de negatieve reacties op Taverne Im Tiefental. Toen maakte hij een aanvullende reactie. Nu ook weer.

Daarnaast reflecteert hij vaak dat hij een spel helemaal niets vind en dat dit zijn persoonlijke smaak is. Hij beargumenteert dat veel spelers een spel wel leuk zullen vinden met de reden waarom. Deze groep spelers beveelt hij dan wel het spel aan.

Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 18:30 
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 19:23 
Avatar gebruiker
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren

+1


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 19:35 
Avatar gebruiker
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren


Deels eens,
aan de andere kant: Hij is de Dice Tower, het is zijn show en hij mag zeggen/doen wat hij wil...
Dus omdat iemand dan minder spellen gaat verkopen mag hij niet zeggen wat hij er van vindt? Ik hoor juist liever iemands oprechte mening dan een commercieel/politiek correct gebrabbel.

Dat is overigens wel waarom ik me in mijn filmpjes probeer te beperken tot alleen een uitleg en geen eindcijfer/oordeel geef. Dat mogen de mensen zelf bepalen)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 19:37 
Avatar gebruiker
Overigens is er nu ook Sea of Legends op kickstarter.

Ook een story-driven narrative game... Beetje ongelukkige timing dat deze tegelijk komen.
Ik vind ze allebei interessant, en het piratenthema spreekt me meer aan, plus een app...
(die goed bevalt in Xcom / Lord of the Rings / U-boot)
Dus neig nu toch over te stappen naar Sea of Legends...

Of toch maar allebei?... zucht.. keuzes


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 19:38 
Avatar gebruiker
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren
De reden dat zijn mening zo zwaar wordt gewogen is omdat hij zijn eerlijke mening geeft. Ook door alle jaren dat hij al mee draait en zich inzet voor de hobby.
Hoge bomen vangen veel wind zeggen ze.

Als je altijd positief bent of alleen in opdracht van uitgevers een betaalde review doet wordt jouw mening ook minder serieus genomen.

H


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 20:24 
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 20:24 
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 20:30 
dirk schreef:
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?


Ik back via CF, dus gaat niet.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 20:32 
maartend schreef:
dirk schreef:
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?


Ik back via CF, dus gaat niet.

misschien eens vragen op FB dan ?
De spelontwerpster reageert ook vlot op vragen aan haar adres, haar naam is Vickey Swers


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 20:37 
Avatar gebruiker
maartend schreef:
dirk schreef:
maartend schreef:
Vraag ; passen de nieuwe miniatures in de spelbox?

Geen idee, kan je best eens vragen in de comments op kickstarter denk ik ?


Ik back via CF, dus gaat niet.


Ik doe daarnaast dan ook altijd een 1,- pledge op kickstarter.
dan krijg ik de updates in mn email, ook van nieuwe projecten van die creator en dan kan je wel het forum volgen/vragen stellen)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: za 16 mei 2020, 20:40 
De Spellenreporter schreef:
dirk schreef:
Edwin84 schreef:
Nogmaals hij is ook maar een mens met een mening net als wij allemaal.

Klopt maar hij moet er ook rekening mee houden dat hij een reviewer is en dat zijn mening soms een héél groot verschil kan maken. Mijn mening doet weinig tot niets ter zake, dat gaat geen vijf spellen extra schelen, zijn mening vertegenwoordigd direct honderden (tot duizenden) verkochte exemplaren


Deels eens,
aan de andere kant: Hij is de Dice Tower, het is zijn show en hij mag zeggen/doen wat hij wil...
Dus omdat iemand dan minder spellen gaat verkopen mag hij niet zeggen wat hij er van vindt? Ik hoor juist liever iemands oprechte mening dan een commercieel/politiek correct gebrabbel.

Dat is overigens wel waarom ik me in mijn filmpjes probeer te beperken tot alleen een uitleg en geen eindcijfer/oordeel geef. Dat mogen de mensen zelf bepalen)

Ik heb net zijn tweede filmpje gezien waarin hij zijn excuses aanbiedt omdat hij dit spel eigenlijk alleen afgebroken heeft omdat het werd uitgegeven door Black box adventures, waar hij geen fan van is, en niet omdat hij het spel doorgenomen en/of gespeeld heeft.
Dit geeft dan toch ook aan dat hij beseft dat hij misschien net een brug te ver is gegaan, maar persoonlijk vind ik het ook heel knap dat hij dat durft toegeven en recht zet in een andere video !! Hij stijgt weer wat in mijn achting :wink: :thumbup:

Ik hoor trouwens ook liever iemands zijn oprechte mening dan wat commercieel/ politiek correct gebrabbel maar het moet dan ook wel een gefundeerde mening zijn en dat was het dus in dit geval niet.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2