Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
28-03-20: Asmodee's komt met kaart- en bordspelbenodigdheden
26-03-20: Sunny Games speelt online en lanceert thuis-speel-actie
22-03-20: Ben jij een multitasker?
20-03-20: "Isolement ontketent rush op bordspellen en puzzels"
19-03-20: Keer op Keer 2, extra dobbelpret
18-03-20: De Reuzendans
17-03-20: Portal titels verschijnend op GenCon 2020 en Spiel 2020
16-03-20: Zuiderspel 2020 afgelast
13-03-20: Bouwen aan je eigen treinparadijs
11-03-20: Dobbelrace in Cubitos
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
20-03-20: "Isolement ontketent rush op bordspellen en puzzels"
16-03-20: Zuiderspel 2020 afgelast
08-03-20: Een monumentale kickstarter van Keep Exploring Games
25-02-20: Tenefyr wederom in groot gevaar
20-02-20: Back to the Future op de speeltafel
18-02-20: Mysterium-familie breidt uit
15-02-20: Amerikaanse lapjes stof bij Patchwork
14-02-20: Pandemic's uitstapje naar Noord-Amerika
12-02-20: Nog lang geen Exit voor deze reeks bij 999 Games
11-02-20: Spiel Doch! voorjaarsspellenbeurs
Volgende >>

<< Paris naar Kickstarter >>
Game Brewer brengt op 16 maart 2020 Paris naar Kickstarter.



In het spel, ontworpen door het bekende designer duo Wolfgang Kramer & Michael Kiesling, wordt Parijs ontwikkeld gedurende de "La Bella Epoque". Dit is de periode van eind 19e eeuw tot de eerste Wereldoorlog.



Verzamel grondstoffen en claim gebouwen. Door deze gebouwen te verbeteren en grotere delen van de stad te beheersen scoor je overwinningspunten. Het spel wordt gekenmerkt door korte speelbeurten en vele beslissingsmomenten.

De illustraties zijn aan de hand van Andreas Resch.

  • Spelers: 2-4 personen
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 45-100 minuten

Website uitgever:
 

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: di 28 jan 2020, 17:10 
Avatar gebruiker
Gespeeld op spellen spektakel, makkelijke regels toch diepgang.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 28 jan 2020, 18:13 
Avatar gebruiker
Waarom ‘toch’?
Waren ze eerst wat anders van plan?


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: di 28 jan 2020, 18:37 
Avatar gebruiker
Aras schreef:
Gespeeld op spellen spektakel, makkelijke regels toch diepgang.

Erwin schreef:
Waarom ‘toch’?
Waren ze eerst wat anders van plan?

Wie het weet, mag het zeggen. :wink:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 28 jan 2020, 18:39 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
Waarom ‘toch’?
Waren ze eerst wat anders van plan?


Ik denk dat er even verwarring was bij nieuwsreporter SvAtje. Ik neem het hem niet kwalijk. :lol:

De titel is intussen aangepast.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 26 maart 2020, 01:37 
Avatar gebruiker
De Kickstartercampagne van Paris is ondertussen van start gegaan en loopt nog tot 3 april. Game Brewer biedt Paris aan in zowel een standaard versie ($49) als een luxeversie ($79) aan.



Paris standaard versie komt op KS met exclusieve houten grondstof- en prestigefiches. De luxeversie bevat nog meer houten onderdelen.

meer info:


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 26 maart 2020, 08:50 
Een no brainer voor mij, direct gebacked.

De ontwerpers, de mechanismen, het artwork.
Veel beter gaan we niet meer vinden vrees ik.

Superspel.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: do 26 maart 2020, 12:45 
Ik ga deze ook wel backen, twijfel alleen nog tussen de deluxe en de normale versie. Als de SG wordt gehaald met de insert dan zeker Deluxe, maar daar zijn we nog lang niet. Valt me sowieso op dat het aantal backers nog vrij laag is gezien het thema, de designers, de uitgever en de artwork. Zijn mensen huiverig om in de huidige tijden spellen te kopen?

Deze KS wordt overigens ook op Crowdfinder aangeboden zag ik. Scheelt toch weer.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 26 maart 2020, 15:49 
Avatar gebruiker
DeKerstman schreef:
Ik ga deze ook wel backen, twijfel alleen nog tussen de deluxe en de normale versie. Als de SG wordt gehaald met de insert dan zeker Deluxe, maar daar zijn we nog lang niet. Valt me sowieso op dat het aantal backers nog vrij laag is gezien het thema, de designers, de uitgever en de artwork. Zijn mensen huiverig om in de huidige tijden spellen te kopen?

Deze KS wordt overigens ook op Crowdfinder aangeboden zag ik. Scheelt toch weer.
Getwijfeld playtrough gekeken en gedacht: wat voegt dit toe aan het geen ik al heb. Conclusie: helemaal niks, zie er niets nieuws in. Mechanismes kunnen mij niet boeien, speel graag en vaak met 2 en zag hier ook de lol niet van in.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]