Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Nederlandse Spellenprijs 2020 - nominaties



999 Games



Nieuws
21-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Maxitaxi777
19-09-20: Vakjury NSP nomineert beste spellen van 2020
16-09-20: Nominaties NSP 2020 zaterdag LIVE op Youtube
15-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Edwin84
15-09-20: Santo Domingo
14-09-20: Die Crew is de winnaar van de Deutscher Spielepreis 2020
12-09-20: Carcassonne: Jäger und Sammler in nieuw jasje
12-09-20: Een vulkaan en stromend lava op Tobago
12-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Bongo
11-09-20: Partyspel vol morele dilemma's
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
19-09-20: Vakjury NSP nomineert beste spellen van 2020
16-09-20: Nominaties NSP 2020 zaterdag LIVE op Youtube
14-09-20: Die Crew is de winnaar van de Deutscher Spielepreis 2020
13-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Bongo
12-09-20: Coöperatief horror avontuur van Identity Games
12-09-20: Partyspel vol morele dilemma's
12-09-20: Een vulkaan en stromend lava op Tobago
11-09-20: Nominaties Speelgoed van het jaar 2020 bekend
04-09-20: Spiel des Jahes 2020 genomineerde Nova Luna bij WGG
03-09-20: Bordspelmania jubileum - interview Enrico
Volgende >>

<< Partyspel vol morele dilemma's >>
Binnenkort bij 999 Games het partyspel dat niet geschikt is voor tere zieltje genaamd: Dodelijke dilemma's.



In dit bijzondere partyspel is één speler de conducteur die moet kiezen in welke van de twee richtingen hij zijn op hol geslagen tram stuurt. De overige spelers spelen hun kaarten en trachten de conducteur te overtuigen om hun leven te sparen en de voortrazende tram naar het andere spoor te bewegen en daar spelers een gewisse dood te bezorgen.
Het team dat de tramrails heeft gelegd die gespaard is, wint de ronde.

Het spel bevat 500 kaarten, waaronder de schuldige en onschuldige spoordelen en kaarten met interessante plotwendingen die de dilemma’s nog moeilijker maken. Dodelijke dilemma's is een spelontwerp van Scott Houser.

  • Spelers: 3-13 personen
  • Leeftijd: vanaf 18 jaar
  • Speelduur: 15-30 minuten

Website uitgever:
 

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 16:43 
Avatar gebruiker
Hey de artwork herken ik van Cyanide en Happiness.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 17:40 
Avatar gebruiker
"Een pedofiel die een speeltuin nadert"?
Zijn ze in Almere van de pot gerukt?


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: vr 11 sep 2020, 21:32 
Erwin schreef:
"Een pedofiel die een speeltuin nadert"?
Zijn ze in Almere van de pot gerukt?


Nou, dat is nou precies wat ik ook dacht :o


Offline Profiel     
 
Geplaatst: za 12 sep 2020, 20:29 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
"Een pedofiel die een speeltuin nadert"?
Zijn ze in Almere van de pot gerukt?
Vindt dit ook niet helemaal in het straatje van 999 passen....


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: zo 13 sep 2020, 21:51 
Avatar gebruiker
Raar spel, ik zie de lol hier niet van in...


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 14 sep 2020, 00:26 
Avatar gebruiker
Je zou dit spel inderdaad eerder verwachten bij Asmode want qua humor en tekeningen past en lijkt het bijv op de Exploding kittens reeks.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 15 sep 2020, 17:47 
He... die ziet er bekend uit...

Dit was een Kickstarter van een tijdje geleden en de engelse versie heet Trial by Trolley. Heb het een keertje gespeeld en was vermakelijk... en meer niet. Na 1 keer ook wel gezien.

De vragen zijn wat vreemd en de kaartjes ook, maar daar gaat het nu juist om. Je krijgt elke keer een moreel dilemma voorgeschoteld en dan moet je een keuze maken. Er is geen echte goed of fout, maar meer waar kiezen de meesten voor. Daar krijg je punten voor.

De vraag is dus elke keer weer: als op het ene rails x staat en op de andere y... laat ik de trein dan liever over x of y heen rijden. Het is schijnbaar een psychologisch experiment dat eens gedaan is (niet daadwerkelijk met treinen, alleen de vragen... voordat iemand dat gaat vragen :)) en is nu omgezet in een spel


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 16 sep 2020, 09:21 
Avatar gebruiker
Sinedia schreef:
Het is schijnbaar een psychologisch experiment dat eens gedaan is (niet daadwerkelijk met treinen, alleen de vragen... voordat iemand dat gaat vragen :)) en is nu omgezet in een spel


Klopt. Onder andere voor zelfstandig rijdende auto's worden zulke testen gebruikt.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 16 sep 2020, 10:54 
Avatar gebruiker
StanTem schreef:
Sinedia schreef:
Het is schijnbaar een psychologisch experiment dat eens gedaan is (niet daadwerkelijk met treinen, alleen de vragen... voordat iemand dat gaat vragen :)) en is nu omgezet in een spel


Klopt. Onder andere voor zelfstandig rijdende auto's worden zulke testen gebruikt.

:lol: Dit wordt een leuk draadje! Die zelfstandig rijdende auto's worden zo geprogrammeerd dat ze die pedo in de speeltuin mogen overrijden? Ik ga dat spel in huis halen.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 16 sep 2020, 11:12 
Avatar gebruiker
In de Netflix serie “The Good Place” komt dit morele dilemma ook meermaals terug, alleen gaat het dan meestal over of je één vriend zou willen redden ten koste van een x-aantal onbekenden.
Het klinkt niet echt als een spel maar meer als gedachtenexperiment. Potentieel interessant maar als het over pedo’s bij de speeltuin gaat...


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 16 sep 2020, 11:17 
Avatar gebruiker
Jerome schreef:
Het klinkt niet echt als een spel maar meer als gedachtenexperiment.

Je hebt gelijk denk ik. Ik was ook niet helemaal serieus net.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 16 sep 2020, 11:27 
Avatar gebruiker
Jerome schreef:
In de Netflix serie “The Good Place” komt dit morele dilemma ook meermaals terug, alleen gaat het dan meestal over of je één vriend zou willen redden ten koste van een x-aantal onbekenden.
Het klinkt niet echt als een spel maar meer als gedachtenexperiment. Potentieel interessant maar als het over pedo’s bij de speeltuin gaat...
Kwam laatst in een videogame in de intro dit soort dillemas tegen. Het was een spel met vreemde vibe om je ongemakkelijk te laten voelen omdat de wereld niet was dat je dacht dat het was. Soort Trumans show.

Vragen als: zou je een kind op
het treinspoor redden door een oud en dik persoon voor de trein in de plaats te duwen?

Zou jezelf voor de trein springen als dit 100 levens red?


Offline Profiel E-mail     
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]