Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
17-08-17: Graf Ludo 2017: nominaties
15-08-17: Chronicle Games distribueert erop los
14-08-17: Kort nieuws 2017 – week 32
12-08-17: WGG komt met MEMOARRR!
11-08-17: Dodgeball van Identity Games
11-08-17: Groen, groener, groenst
10-08-17: Veel nieuwtjes van 999 Games
09-08-17: Fallout bordspel in aantocht
09-08-17: 4 Seasons bij 999 Games
09-08-17: Red 7 bij 999 Games
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
15-08-17: Chronicle Games distribueert erop los
15-08-17: Veel nieuwtjes van 999 Games
09-08-17: Fallout bordspel in aantocht
09-08-17: 4 Seasons bij 999 Games
09-08-17: Red 7 bij 999 Games
03-08-17: Quined Games nieuwsflits
01-08-17: Quined Games komt met Agra
01-08-17: De Dominokoningin
31-07-17: Brettspiel-Adventskalender 2017
30-07-17: Wandelen op Skye
Volgende >>

<< Red 7 bij 999 Games >>
Afbeelding 999 Games heeft vandaag het kaartspel Red 7 uitgebracht. Dit spel bevat 49 kaarten in zeven regenboogkleuren met de waarde 1-7. Wanneer je twee kaarten vergelijkt, kijk je altijd eerst naar de waarde en daarna de kleur. Iedere speler begint met zeven handkaarten en een open kaart op tafel. Op de aflegstapel ligt een neutrale rode kaart die bepaalt dat aan het begin de hoogste kaart de ‘slag’ wint. De linkerbuurman van de speler met de hoogste openliggende kaart komt uit. De actieve speler moet één van vier acties uitvoeren. 1) Speel een kaart naar jouw open set op tafel. 2) Leg een handkaart op de centrale aflegstapel, wijzig de spelregel naar de afgelegde kleur en zorg dat je op winst staat. 3) Speel een kaart naar jouw open set en daarna een kaart op de centrale aflegstapel om de spelregel te wijzigen en zorg dat je op winst staat. 4) Doe niets en verlies. Wanneer je aan het einde van de laatstgenoemde acties niet op winst staat, vlieg je eruit. Je staat op winst wanneer jouw open set volgens de actuele spelregel meer vereiste kaarten bevat dan de set van iedere medespeler. De laatst overgebleven speler wint de ronde.  Elke kaartkleur heeft zijn eigen spelregel: bij rood wint de hoogste kaart, bij oranje de meeste van een getal, bij geel de meeste van een kleur, bij groen de meeste even kaarten, bij blauw de meeste verschillende kleuren, bij indigo de meeste opeenvolgende kaarten en bij paars de meeste kaarten onder ‘4’. De regels bevatten ook nog een paar uitdagende varianten.

Red 7 is geschikt voor 2-4 spelers vanaf negen jaar en heeft een speelduur van 5-10 minuten. Het spel is ontworpen door Carl Chudyk en Chris Cieslik en is geïllustreerd door Alanna Cervenak.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/08/09/red-7-bij-999-games/
 

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: wo 09 aug 2017, 17:35 
Leuk spel, vorig jaar gekocht op Spiel. Moeilijker dan je denkt en hoog herspeelbaarheidsgehalte!


Offline Profiel E-mail      
 
Geplaatst: wo 09 aug 2017, 21:14 
Ik ben grote fan van red7 !
Het valt goed in de smaak bij nieuwe spelers én als filler bij ervaren spelers. Aanrader en ik ben blij dat hij nu ook hier wordt uitgebracht :)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: wo 09 aug 2017, 21:18 
Avatar gebruiker
Goed van 999Games!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: do 10 aug 2017, 11:02 
Avatar gebruiker
Werd tijd dat dit spel werd opgepakt door een Nederlandse uitgever. Had al een jaar eerder moeten gebeuren!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: do 10 aug 2017, 17:54 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
Werd tijd dat dit spel werd opgepakt door een Nederlandse uitgever. Had al een jaar eerder moeten gebeuren!


Fijn voor je, heb je toch nog wat te klagen. :lol:


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    
 
Geplaatst: do 10 aug 2017, 18:26 
Zeer origineel spel, blijft in de collectie hier!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: do 10 aug 2017, 21:34 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
WTULTC schreef:
Werd tijd dat dit spel werd opgepakt door een Nederlandse uitgever. Had al een jaar eerder moeten gebeuren!


Fijn voor je, heb je toch nog wat te klagen. :lol:


En dat moet jij vooral zeggen! Degene die altijd klaagt richting de Goblin over de slechte berichtgeving richting jouw persoontje (zie Queendomino).

En ja ik geef toe dat ik zo nu en dan klaag over 999Games, maar dat is meer het imago wat ze eerst hadden van de beste Nederlandse uitgever te zijn en wat ze in mijn ogen door oa een kinderlijke website en goede buitenlandse titels te laat oppikken of zelfs zo laat dat de concurrentie zoals Goblins hun voor is waardoor ze in mijn optiek niet met de beste zijn maar dat nog wel willen uitstralen.

10 jaar geleden had ik 999Games heel hoog zitten en waren ze voor mij veruit de beste Nederlandse uitgever. Nu zijn ze dat al lang niet meer. Ze teren ook teveel op hun oude titels en de concurrentie heeft ze voor mij al ingehaald. Dat wil niet zeggen dat ik geen spellen van 999Games koop.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
Geplaatst: do 10 aug 2017, 23:04 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
En ja ik geef toe dat ik zo nu en dan klaag over 999Games, maar dat is meer het imago wat ze eerst hadden van de beste Nederlandse uitgever te zijn en wat ze in mijn ogen door oa een kinderlijke website en goede buitenlandse titels te laat oppikken of zelfs zo laat dat de concurrentie zoals Goblins hun voor is waardoor ze in mijn optiek niet met de beste zijn maar dat nog wel willen uitstralen.

10 jaar geleden had ik 999Games heel hoog zitten en waren ze voor mij veruit de beste Nederlandse uitgever. Nu zijn ze dat al lang niet meer. Ze teren ook teveel op hun oude titels en de concurrentie heeft ze voor mij al ingehaald. Dat wil niet zeggen dat ik geen spellen van 999Games koop.


Fijn dat een beperkte feitenkennis jou niet hindert om lekker mee te doen in de discussie. :thumbup:

Ik vind het een mooie ontwikkeling dat de Goblins ook een sterke positie op de Duitse markt hebben bemachtigd. Ook zij halen mooie spellen naar Nederland. Heb ik niets over te klagen.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    
 
Geplaatst: wo 16 aug 2017, 09:42 
Avatar gebruiker
Afgelopen weekeinde met z'n vieren gespeeld, inderdaad als filler na een net iets te lange sessie Village. Lekker luchtig maar meestal was er maar één keuze om weer op winst te komen.
We speelden overigens de simpele regels, ik ken de geavanceerde regels (nog) niet. Ook ben ik benieuwd hoe het met twee speelt. Dit wordt een waarschijnlijke aanschaf.
Goed bezig 999!

O wacht, ik heb nog iets te klagen: het 999-logo vloekt met de rest van het doosje. Het wordt tijd dat 999 de vormgeving van dat logo in een nieuw jasje steekt. Gelukkig valt die lelijke rode balk nu wat minder op.
:lolno:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek     
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]