Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
07-07-19: Zomergevoel
02-07-19: Twee maal Belgisch Kampioen op Zomerspel
02-07-19: Wildpark breidt uit: Habitats XL Expansion
01-07-19: Zo flexibel als een Yogi
28-06-19: Wie ontwikkelt het welvarendste dorp in Villagers?
25-06-19: Forbidden Sky is Spiel der Spiele 2019
24-06-19: Al plunderend de Noordzee bevaren
24-06-19: Duelleren in Egyptische sferen
23-06-19: Gezamenlijk een tempel reconstrueren
22-06-19: Peperkoekhuisjes bakken
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
07-07-19: Zomergevoel
28-06-19: Wie ontwikkelt het welvarendste dorp in Villagers?
24-06-19: Al plunderend de Noordzee bevaren
22-06-19: Peperkoekhuisjes bakken
19-06-19: Catan: Kosmonauten - to infinity and beyond...
19-06-19: Can you Doodle your Patchwork?
19-06-19: Grizzly's per monorail ontsnapt uit het Berenpark?
13-06-19: Speelkaartenproducent Cartamundi groeit verder door overname
10-06-19: Zomerspel voor families en expertspelers
07-06-19: Hoeden in alle vormen
Volgende >>

<< Spellengek Top-100 van de Lage Landen - aftellen is begonnen >>


Met volgende woorden gaf Peter Hein vandaag het startschot voor de bekendmaking van de Spellengek Top-100 van de Lage Landen:

Quote:
Beste spellenliefhebber,

erg bedankt voor het uitbrengen van je stem dit jaar. Mede dankzij jouw lijstje is het weer een hele mooi totaallijst geworden, met de nodige verrassingen. Vandaag beginnen we met aftellen.

Veel leesplezier de komende dagen!

hartelijke groeten,
Peter Hein


Op de blog van Spellengek werden vandaag de eerste tien spellen, logischerwijze de nummers 100 tot 91 gepubliceerd.

Beste Peter Hein, we're ready for lift-off. Ik kijk uit naar de dagelijkse publicatie van het volgende tiental. Spannend om te lezen wie de stijgers en de dalers zijn. En leuk om ook dit jaar weer de diverse begeleidende commentaren te lezen.
 

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende

Reacties
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 00:48 
Avatar gebruiker
Tijd ook om onze statistieken er van bij te houden.

Nummer 100-91:

Gespeeld: 6 (Boonanza, Lost Cities, Hanzesteden, Skye, Santa Maria, Memoir '44)
In Collectie: 3 (Boonanza, Hanzesteden, Memoir '44)
Mijn Top 20: 0

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik mijn statistieken hiervan heb bijgehouden. Ik verwacht dat mijn gespeeld- en collectielijstjes kleiner zullen zijn dan in het verleden. Afgelopen jaren heb ik mijn collectie niet meer hard uitgebreid en ontbrak het ook regelmatig aan speeltijd.

Dat gezegd hebbende vind ik de score van 6 gespeeld helemaal nog niet verkeerd. De leukste hiervan vind ik Hanzesteden, met vlak daarachter Skye. Ze waren echter niet goed genoeg om mijn top 20 te bereiken. Al heb ik over Hanzesteden wel nagedacht.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 01:31 
Avatar gebruiker
Nummer 100-91:

Gespeeld: 7 (Boonanza, Lost Cities, Hanzesteden, Skye, Brugge, Santa Maria, Memoir '44)
In Collectie: 3 (Boonanza, Lost Cities, Skye)
Mijn Top 20: 1 (Skye)

De 3 spellen die ik nog niet heb gespeeld van deze tien spellen ben ik niet zo benieuwd naar. Skye is mijn favoriet. Staat ook in mijn top 20, omdat het biedmechanisme zo goed is. Boonanza en Lost Cities speel ik ook graag.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 08:03 
Nummer 100-91:

Gespeeld: 7 (Boonanza, Lost Cities, Maharadja, Skye, Brugge, Santa Maria, Memoir '44)
In Collectie: 6 (Lost Cities, Maharadja, Skye, Brugge, Santa Maria, Memoir '44)
Mijn Top 20: 0

Food Chain Magnate nog niet gespeeld, ben ik wel erg benieuwd naar (net als de andere spellen van Vital Lacerda). Hanzesteden trekt me niet zo. Exit (of een ander escape room spel) ook nog steeds niet gespeeld.....late to the party. Toch maar eens een keer doen, want spreekt me wel aan.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 09:19 
Avatar gebruiker
Nummer 100-91:

Gespeeld: 6 (Boonanza, Lost Cities, Maharadja, Hanzesteden, Skye, Brugge, )
In Collectie: 5 (Boonanza, Lost Cities, Hanzesteden, Skye, Brugge)
Mijn Top 20: 0 (Maar degene die in mijn collectie zitten, hadden best een plekje in mijn top 20 kunnen hebben)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 09:37 
Nummer 100-91:

Gespeeld: 5 (Hanzesteden, Skye, Brugge, Santa Maria, Memoir '44)
In Collectie: 0 ()
Mijn Top 20: 0 (Die heb ik niet ingevuld :oops: )
Welke wil ik spelen: Food Chain Magnate


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 10:22 
Avatar gebruiker
Gespeeld: 2 en een half (Boonanza, Maharadja, Memoir '44 (half... Battlelore heeft mijn voorkeur dan)
In Collectie: 1 en een half (Maharadja, en Battlelore)
Mijn Top 20: 1 (Maharadja, jarenlang mijn no 1 spel)
Welke wil ik spelen: Food Chain Magnate & Brugge (als niet feld liefhebber, puur voor keer uitproberen)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 10:59 
Avatar gebruiker
Nummer 100-91:

Gespeeld: 9 (Boonanza, Lost Cities, Maharadja, Hanzesteden, Skye, Brugge, exit, santa maria, memoir 44)
In Collectie: 5 (Boonanza, Hanzesteden, Skye, exit, santa maria)
Mijn Top 20: 2 (hanzesteden, exit)

Food chain magnate staat wel op mijn lijstje om binnenkort met vrienden te spelen, de enige ongespeelde in dit lijstje


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 18:25 
Avatar gebruiker
Nummer 100-91:

Gespeeld: 8 (Boonanza, Lost Cities, Food Chain Magnate, Maharadja, Hanzesteden, Skye, Brugge, Santa Maria)
In Collectie: 3 (Boonanza, Skye, Brugge)
Mijn Top 20: 0


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 20:45 
Avatar gebruiker
Nummer 100-91:

Gespeeld: 6 (Boonanza, Lost Cities, Hanzesteden, Skye, Santa Maria, Memoir '44)
In Collectie: 3 (Boonanza, Hanzesteden, Memoir '44)
Mijn Top 20: 0

Nummer 90-81:

Gespeeld: 6 (Alhambra, Legendary: A Marvel Deck Building Game, Mysterium, Regenwormen, King of Tokyo, Wizard)
In Collectie: 3 (Alhambra, King of Tokyo, Wizard)
Mijn Top 20: 1 (Wizard)

Totaal 100-81:

Gespeeld: 12
In Collectie: 6
Mijn Top 20: 1

Het eerste spel uit mijn lijst die ook zijn weg naar de algemene lijst heeft gevonden. Wizard stond in de groep 11-20, maar dat maakt het nog steeds een absoluut topspel. Ook Alhambra en King of Tokyo speel ik met veel plezier, waarvan de laatste ook overwogen is voor mijn lijst.

De spellen die ik niet heb en wel gespeeld heb vind ik Regenwormen wel leuk. Legendary doet me weinig en Mysterium is echt een draak. Die wil ik nooit meer spelen.

Alle spellen die ik nog niet ken zijn wat mij betreft welkom om op tafel te verschijnen. Ze klinken allemaal interessant.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 21:34 
Avatar gebruiker
Inderdaad, de Spellengek countdown gaat verder. Vandaag worden de nummers 90 tot 81 voorgesteld. Vier spellen die voor de eerste keer in de lijst staan, eentje dat terugkeert.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 21:47 
Avatar gebruiker
Nummer 100-91:

Gespeeld: 8 (alleen Exit en Memoir '44 niet)
In Collectie: 6
Mijn Top 20: 2 (Hanzesteden en food chain)

Nummer 90-81:

Gespeeld: 9 (alleen Mysterium niet)
In Collectie: 6
Mijn Top 20: 1 (Lorenzo)

Totaal 100-81:

Gespeeld: 17
In Collectie: 12
Mijn Top 20: 3

Tof dat Food Chain Magnate en Lorenzo de top 100 hebben gehaald, had ik niet verwacht!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 09 mei 2019, 08:23 
Avatar gebruiker
Nummer 81-90:

Gespeeld: 8 (Azul, ramen van sintra, alhambra regenwormen, king of tokyo, welcome to, wizard, lorenzo il magnifico)
In Collectie: 2 (alhambra, regenwormen)
Mijn Top 20: 0

op mijn wensenlijstje om te spelen: theotihuacan


Nummer 100-91:
Gespeeld: 9 (Boonanza, Lost Cities, Maharadja, Hanzesteden, Skye, Brugge, exit, santa maria, memoir 44)
In Collectie: 5 (Boonanza, Hanzesteden, Skye, exit, santa maria)
Mijn Top 20: 2 (hanzesteden, exit)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 09 mei 2019, 09:03 
Avatar gebruiker
Nummer 100-91:

Gespeeld: 6 (Boonanza, Lost Cities, Maharadja, Hanzesteden, Skye, Brugge, )
In Collectie: 5 (Boonanza, Lost Cities, Hanzesteden, Skye, Brugge)
Mijn Top 20: 0 (Maar degene die in mijn collectie zitten, hadden best een plekje in mijn top 20 kunnen hebben)[/quote]
Todolist: 0

Nummer 90-81:

Gespeeld:7 (behalve Teotihuacan (altijd nog beter uit te spreken dan Quetzalcoatl), Legendary, Lorenzo)
In Collectie:7 (behalve zie hierboven)
Mijn top 20:1 (Azul de ramen van Sintra staat op nr 3 in mijn lijstje. Een Portugees thema, dus dan is het goed. Zo simpel is dat)
Todolist: 0


Totaal:
Gespeeld:13
Collectie:12
T20:1


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 09 mei 2019, 09:33 
Avatar gebruiker
100-91

Gespeeld: 2 en een half (Boonanza, Maharadja, Memoir '44 (half... Battlelore heeft mijn voorkeur dan)
In Collectie: 1 en een half (Maharadja, en Battlelore)
Mijn Top 20: 1 (Maharadja, jarenlang mijn no 1 spel)
Welke wil ik spelen: Food Chain Magnate & Brugge (als niet feld liefhebber, puur voor keer uitproberen)[/quote]

90-81
Gespeeld: 3 (Regenwormen, King of Tokyo, Alhambra)
In Collectie: 3
Mijn Top 20: 0
Welke wil ik spelen: Azul II, Teo-nogwat en Lorenzo


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 09 mei 2019, 09:46 
Nummer 90-81:
Gespeeld: 3 (Azul Stained Glass, Mysterium, King of Tokyo)
In Collectie: 0 ()
Welke wil ik spelen: Teotihuacan, Lorenzo il Magnifico

Nummer 100-91:
Gespeeld: 5 (Hanzesteden, Skye, Brugge, Santa Maria, Memoir '44)
In Collectie: 0 ()
Welke wil ik spelen: Food Chain Magnate

Totaal:
Gespeeld: 8
In Collectie: 0 ()
Mijn Top 20: 0 (Die heb ik niet ingevuld :oops: )


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 7  Volgende