Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
27-10-20: Het najaar van 999 Games
26-10-20: Paleo: samenwerken en overleven in het stenen tijdperk
25-10-20: Endless Winter bij WGG
25-10-20: Voorbestelling Escape Room: de Hein Eken ontvoering
25-10-20: Schoenen van Catan
21-10-20: Bordspelmania jubileum - interview Dierik
19-10-20: Bordspelmania jubileum - interview BaSL
19-10-20: SPIEL.digital
19-10-20: Root wint innoSPIEL2020
17-10-20: Bordspelmania jubileum - interview WTUTLC
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
26-10-20: Paleo: samenwerken en overleven in het stenen tijdperk
26-10-20: Endless Winter bij WGG
21-10-20: Bordspelmania jubileum - interview Dierik
19-10-20: Bordspelmania jubileum - interview BaSL
19-10-20: Root wint innoSPIEL2020
17-10-20: Bordspelmania jubileum - interview WTUTLC
16-10-20: Snollebollekes betreedt kaartspelland
16-10-20: Angstaanjagende The Shining, nu ook op tafel
14-10-20: Quizzen op Bordspelmania
11-10-20: De verdwenen ruïnes van Arnak
Volgende >>

<< Spiel Doch! voorjaarsspellenbeurs >>
Spellenbeurs SPIEL DOCH! in Duisburg, Duitsland van 27 tot 29 maart 2020.



Voor de derde keer wordt volgende maand SPIEL DOCH! georganiseerd door de spellentijdschriften Spielbox en Spiel Doch!. Deze spellenbeurs richt zich in de eerste plaats naar het spelend publiek. Locatie is de Kraftzentrale des Landschaftsparks Nord in Duisburg.

Meer dan 100 grote en kleine uitgevers tekenen present. De beursoppervlakte werd voor deze derde editie opnieuw vergroot. Daardoor is er nog meer variatie en ruimte om de voorjaarsnieuwigheden te ontdekken.

Naast speluitgevers zijn er ook stands met prototypen, spellenwinkels en een 2de-hands bring & buystand. Bij de diverse evenementen zijn er o.a. Het Catan Big Game (t.g.v. de 25ste verjaardag van Catan), een Dominion- en een Klasktornooi.

Toegangsprijzen: 5€ voor een dagticket en 12€ voor een weekendkaart. Kinderen jonger dan tien jaar, onder begeleiding, mogen gratis binnen. Parkeren is gratis.

Meer informatie:
 

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: vr 14 feb 2020, 16:22 
Avatar gebruiker
Vond dit vorig jaar een hele leuke beurs. Dit jaar gaan we weer!

Wel tevoren lastig inschatten wat er op tafel zal liggen maar zeker de moeite waard om lekker te spelen en te snuffelen.

Ons SpielDoch verlang lijstje!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: vr 14 feb 2020, 20:52 
Avatar gebruiker
Ik ga dit jaar ook voor het eerst (op mijn verjaardag nog wel!) met enkele medespelhamels die de voorbije jaren ook al geweest zijn en telkens enthousiast en tevreden thuiskwamen.
Ik ben benieuwd, maar vind het ook wel wat vreemd dat er geen preview lijst is. Anderzijds is het eens wat anders om naar een beurs met nieuwe releases te gaan zonder tot in de puntjes voorbereid te zijn. 8)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 14 feb 2020, 22:04 
Avatar gebruiker
The Iced One schreef:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst (op mijn verjaardag nog wel!) met enkele medespelhamels die de voorbije jaren ook al geweest zijn en telkens enthousiast en tevreden thuiskwamen.
Ik ben benieuwd, maar vind het ook wel wat vreemd dat er geen preview lijst is. Anderzijds is het eens wat anders om naar een beurs met nieuwe releases te gaan zonder tot in de puntjes voorbereid te zijn. 8)


Deze preview lijst wordt als het ware afgedekt door de Spielwarenmesse previews. Die staan immers vol met Duitse voorjaarsreleases.

Veel plezier, de beurs is de moeite waard.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: za 15 feb 2020, 12:31 
Avatar gebruiker
Je moet inderdaad uitgaan van alle nieuwe releases van Duitse uitgevers. Als je even gaat kijken bij Kosmos, Queen, NSV, Amigo, Pegasus,..., kom je al een eind ver.
Ga er van uit dat de meeste van die uitgevers hun voorjaarsreleases tegen Spiel Doch klaar hebben.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: zo 01 maart 2020, 15:36 
The Iced One schreef:
Ik ben benieuwd, maar vind het ook wel wat vreemd dat er geen preview lijst is. Anderzijds is het eens wat anders om naar een beurs met nieuwe releases te gaan zonder tot in de puntjes voorbereid te zijn. 8)


Het is niet echt de beurs van de vele nieuwe releases zoals Spiel dat is. Veelal ook meer familiespellen dan de zware strategiespellen. Althans dat was de indruk die ik had van de beurs vorig jaar.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: di 03 maart 2020, 12:09 
Avatar gebruiker
Er zijn intussen twee draadjes over deze beurs, misschien kunnen die samengevoegd worden?
Er is dit jaar alleszins een lijst met gepubliceerd :)
https://spieldoch-messe.com/besucher-visitors/neuheiten-auf-der-spiel-doch-2020


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 11 maart 2020, 14:02 
Deze beurs zal ivm het coronavirus geen doorgang hebben staat op facebook en de pagina van spiel doch! te lezen. https://spieldoch-messe.com/


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 11 maart 2020, 14:06 
Avatar gebruiker
Helaas, gelukkig op tijd om kostenloos mijn overnachting te annuleren.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: wo 11 maart 2020, 14:17 
Avatar gebruiker
Niet geheel verrassend, wel jammer!


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 11 maart 2020, 16:58 
Avatar gebruiker
De persmededeling geeft aan dat de organisatie verboden wordt, gezien het om een evenement gaat met meer dan 1000 bezoekers.
De organisatie geeft aan ontgoocheld te zijn, maar er is natuurlijk de aandacht voor de gezondheid van de bezoekers.
Kaarten die in voorverkoop verkocht worden, blijven geldig of ze kunnen terugbetaald worden.

Ik zag al uit naar deze schitterende beurs, maar ik heb vanzelfsprekend alle begrip voor de annulatie.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: wo 11 maart 2020, 17:02 
Avatar gebruiker
Voor diegenen die LudiNord zouden bezoeken in hetzelfde weekend: ook deze beurs werd geannuleerd.
Er zit niets anders op dan thuis te spelen of langs te gaan bij een leuke spellenclub die dat weekend een spelavond organiseert.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: wo 18 maart 2020, 21:05 
Avatar gebruiker
In een persbericht deelt w. nostheide verlag, organisator van Spiel Doch! mee dat de beurs verschoven wordt naar volgend jaar. Op dit moment heeft men er geen zicht op hoe lang de de noodmaatregelen o.w.v. het Corona-virus nog zullen duren. Daarom werd er voor gekozen om de beurs dit jaar niet meer te laten doorgaan. Een eventueel uitstel tot begin juli zorgde voor de organisator voor te veel onzekerheden.

Spiel Doch! 2021 zal plaats vinden van vrijdag 26 maart tot zondag 28 maart 2021 in Duisburg.

In voorverkoop gekochte tickets voor dit jaar blijven geldig voor de editie van 2021. Wie dat wil kan ook terugbetaling voor de nominale waarde van de tickets. De voorverkoop voor 2021 zal waarschijnlijk al in mei van dit jaar geopend worden.

website organisatie:


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 19 maart 2020, 15:53 
Avatar gebruiker
Bart schreef:
In een persbericht deelt w. nostheide verlag, organisator van Spiel Doch! mee dat de beurs verschoven wordt naar volgend jaar. Op dit moment heeft men er geen zicht op hoe lang de de noodmaatregelen o.w.v. het Corona-virus nog zullen duren. Daarom werd er voor gekozen om de beurs dit jaar niet meer te laten doorgaan. Een eventueel uitstel tot begin juli zorgde voor de organisator voor te veel onzekerheden.

Spiel Doch! 2021 zal plaats vinden van vrijdag 26 maart tot zondag 28 maart 2021 in Duisburg.

In voorverkoop gekochte tickets voor dit jaar blijven geldig voor de editie van 2021. Wie dat wil kan ook terugbetaling voor de nominale waarde van de tickets. De voorverkoop voor 2021 zal waarschijnlijk al in mei van dit jaar geopend worden.

website organisatie:


De datum staat nu al in mijn agenda.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]