Tips in tijden van corona pandemie!
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
24-05-20: Maharaja 2.0
24-05-20: Colt Super Express
20-05-20: Ook GenCon 2020 afgelast
19-05-20: Spiel.digital 2020 aangekondigd
18-05-20: Nominaties Spiel des Jahres 2020
18-05-20: Spiel 2020 geannuleerd
15-05-20: Scoor de hoogste plateau's bij het vuurvliegjesfestival
13-05-20: World of Warcraft invasie in Small World
13-05-20: Wingspan nieuwe nummer 1 van de Lage Landen
11-05-20: Tussie Mussie als microgame bij Quined
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
24-05-20: Colt Super Express
19-05-20: Spiel.digital 2020 aangekondigd
19-05-20: Nominaties Spiel des Jahres 2020
18-05-20: Spiel 2020 geannuleerd
15-05-20: Op avontuur in Neverland met Black Box Adventures
13-05-20: Tussie Mussie als microgame bij Quined
13-05-20: World of Warcraft invasie in Small World
13-05-20: Wingspan nieuwe nummer 1 van de Lage Landen
10-05-20: Top-100 van de Lage Landen 2020 - het aftellen is begonnen
08-05-20: Pocket Detectives, een nieuwe pocket escape room serie
Volgende >>

<< Stem nu mee voor de Spellen Top-100 van de Lage Landen 2020 >>


Stem nu voor de Spellengek Top-100 van de Lage Landen!

Voor de dertiende keer zal Peter Hein vanaf begin mei de spellenhitlijst van de Lage Landen publiceren. Maar daarvoor heeft hij wel de welwillende medewerking van ieder van ons nodig. Hoe meer inzendingen, hoe representatiever de lijst.

Tot eind april kan je hem een mail sturen met de (maximum) 20 spellen die het afgelopen jaar jouw aandacht grepen en konden vasthouden. Je mag deze lijst op vrijwillige basis voorzien van enige persoonlijke commentaar. Misschien wordt jouw uitspraak wel vereeuwigd bij de publicatie van de nieuwe hitlijst.

Zo gaf Peter Hein afgelopen week zelf het startschot:

"Beste spellenliefhebber,

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar de dertiende editie van deze top-100 zal de geschiedenis in gaan als de corona-editie. Gelukkig hep ook dit nadeel se voordeel: als we met z'n allen thuis meer tijd hebben voor spelletjes spelen, is er automatisch ook meer tijd om na te denken welke van die spellen nu eigenlijk je favorieten zijn!

Zonder verdere ceremonies zijn hiermee weer de stembussen geopend voor de enige echte spellen top-100 van de Lage Landen. Stuur ook nu weer de lijst met je favoriete spellen in."

Ik ben benieuwd naar wat er dit jaar weer populair is. Blijft Azul bovenaan, herovert Puerto Rico de eerste plaats, zet Wingspan de triomftocht voort of galoppeert een duister paard naar het erepodium?


Waar wacht je nog op? Opmaken én doorsturen die lijst!



Alle informatie om je stem uit te brengen vind je op: Spellengek.
 

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Reacties
Geplaatst: di 07 apr 2020, 20:58 
gestemd!


Offline Profiel     
 
Geplaatst: di 07 apr 2020, 21:13 
gestemd!


Offline Profiel     
 
Geplaatst: wo 08 apr 2020, 11:27 
Avatar gebruiker
Misschien aankondiging ook op BGG doen?

Ik heb ook gestemd, weer bedankt voor de organisatie :thumbup:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 apr 2020, 11:46 
Avatar gebruiker
Ik heb vorige week gelijk toen ik de mail binnen kreeg gestemd. Dan pak ik mijn lijstje van vorig jaar en kijk of ik die spellen nog wel de moeite waard vind en of er niet iets beters uit is gekomen. Bij mij is de top 10 onveranderd. Alleen in de top 11 tot 20 zijn enkele verschuivingen en nieuwe binnenkomers geweest. Uiteraard ga ik hierover niets vermelden hier... Lijstje ga ik pas posten als de top 100 helemaal bekend is gemaakt.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 apr 2020, 13:07 
WTULTC schreef:
Ik heb vorige week gelijk toen ik de mail binnen kreeg gestemd. Dan pak ik mijn lijstje van vorig jaar en kijk of ik die spellen nog wel de moeite waard vind en of er niet iets beters uit is gekomen. Bij mij is de top 10 onveranderd. Alleen in de top 11 tot 20 zijn enkele verschuivingen en nieuwe binnenkomers geweest. Uiteraard ga ik hierover niets vermelden hier... Lijstje ga ik pas posten als de top 100 helemaal bekend is gemaakt.


Ik pak het gelijkaardig aan. Al vind ik het steeds moeilijk om te kiezen tussen spellen met spelplezier voorop of met de nadruk op het spel zelf. De eerste geeft meer kleine spellen omdat die vaker gespeeld worden, de andere geeft vooral zwaardere spellen die minder gespeeld worden maar knap in elkaar zitten.

Maar top 20 is toch vooral een verhaal van schaarste, dure plekken.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 apr 2020, 14:46 
Leuk! Uiteraard ook gestemd.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: wo 08 apr 2020, 16:40 
Avatar gebruiker
AlliantieAJ schreef:
Ik pak het gelijkaardig aan. Al vind ik het steeds moeilijk om te kiezen tussen spellen met spelplezier voorop of met de nadruk op het spel zelf. De eerste geeft meer kleine spellen omdat die vaker gespeeld worden, de andere geeft vooral zwaardere spellen die minder gespeeld worden maar knap in elkaar zitten.

Maar top 20 is toch vooral een verhaal van schaarste, dure plekken.


Spellen die knap in elkaar zitten, spelen wij automatisch vaker dan spellen die dat minder hebben, eigenlijk.
Erg leuk initiatief dit, elk jaar. Ik ga mijn lijstje zeker insturen. Ik baseer me daarbij vooral op de totale speeltijd bij ons in huis (6 personen). Na Wingspan komt er dan een hele tijd niets, en daarna alsnog een mooie top 19 die ook in 2020 alweer voor uren speelplezier heeft gezorgd.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: wo 08 apr 2020, 22:38 
Avatar gebruiker
Heel fijn mensen. Dank jullie allemaal voor je stem!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: do 09 apr 2020, 09:44 
Avatar gebruiker
Ga er vandaag ook even voor zitten!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: do 09 apr 2020, 13:46 
Avatar gebruiker
ik heb er gisteren even voor gezeten. 3 (voor mij) nieuwe spellen die ik er per se in wilde hebben en dus moesten er 3 spellen uit mn top 20 van vorig jaar plaatsmaken. Moeilijke keuzes en wat verschuivingen maar het is gelukt.

Ik ben benieuwd naar het resultaat van alles bij elkaar :)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 09 apr 2020, 15:17 
Avatar gebruiker
Maakt de volgorde nog uit bij het indienen of kan ik de spellen gewoon op een hoop gooien?


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 09 apr 2020, 16:42 
Avatar gebruiker
De Spellenreporter schreef:
Maakt de volgorde nog uit bij het indienen of kan ik de spellen gewoon op een hoop gooien?



Citaat:
De regels zijn dezelfde als altijd:

-stuur een lijstje in van minimaal 10 en maximaal 20 spellen met daarin:
-je nr. 1
-je nummers 2-10 in willekeurige volgorde
-(eventueel) je nummers 11-20 in willekeurige volgorde


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: vr 10 apr 2020, 08:21 
Avatar gebruiker
Wat Erwin zegt!


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 10 apr 2020, 09:01 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
De Spellenreporter schreef:
Maakt de volgorde nog uit bij het indienen of kan ik de spellen gewoon op een hoop gooien?



Citaat:
De regels zijn dezelfde als altijd:

-stuur een lijstje in van minimaal 10 en maximaal 20 spellen met daarin:
-je nr. 1
-je nummers 2-10 in willekeurige volgorde
-(eventueel) je nummers 11-20 in willekeurige volgorde



Dank, had nog niet doorgeklikt naar de website zelf :)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: vr 10 apr 2020, 10:01 
Avatar gebruiker
Heb mijn lijst ook weer ingediend, altijd een leuk initiatief. Ben benieuwd naar het eind resultaat.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende