Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
02-07-20: Zeedieren groeperen in Aqualin
01-07-20: Real-time strategie in Stonemaier's Pendulum
30-06-20: Nominaties Speelgoed van het Jaar 2020 - Nederland
29-06-20: Botten verzamelen in Mopsen
29-06-20: Eigenaardige lading bij Capstone
25-06-20: Detective: Signature Series no.1
23-06-20: Partyspel Detective Club bij Jumping Turtle Games
23-06-20: Bouw aan Glasgow
22-06-20: Ontsnappen uit het bos
22-06-20: 40 jaar AMIGO
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
01-07-20: Real-time strategie in Stonemaier's Pendulum
30-06-20: Nominaties Speelgoed van het Jaar 2020 - Nederland
24-06-20: Bouw aan Glasgow
23-06-20: Partyspel Detective Club bij Jumping Turtle Games
22-06-20: Ontsnappen uit het bos
15-06-20: Kinderspiel des Jahres 2020 is Speedy Roll
15-06-20: Een pittig kaartje leggen in Spicy
14-06-20: Geronimo pakt uit met twee topspellen
11-06-20: Nieuw bij Jumbo
10-06-20: Super Cats
Volgende >>

<< Top-100 van de Lage Landen 2020 - het aftellen is begonnen >>
Het aftellen naar de nummer 1 van de Top-100 van de Lage Landen - editie 2020 (corona-editie) is begonnen. Sinds gisterenavond staan de nummers 100 tot 91 online op de website van Spellengek weblog.

De voorbije weken konden spelers uit Nederland en Vlaanderen hun persoonlijke spellen Top-20 doormailen naar Peter Hein van Spellengek. Nu is hij klaar met het inzamelen en verwerken van deze lijstjes. De komende dagen zal Peter Hein telkens de volgende tien spellen van de spellenhitlijst bekendmaken. Totdat alle honderd spellen bekend zijn.



Peter Hein gaf al een korte voorbeschouwing. Dit jaar kwamen een record aantal stemmen binnen. Hopelijk hebben wij met Bordspelmania daaraan een klein beetje meegewerkt. In totaal werd er op 902 verschillende spellen gestemd, 467 spellen kregen meer dan 1 stem.

In recente edities stonden Azul (2019) en Puerto Rico (2018 en voorgaande) aan de top van deze lijst. Peter Hein vertelde dat de telling voor de top-3 dit jaar zeer nipt was. Benieuwd welk spel dit jaar tot beste spel is van de Lage Landen gekroond wordt?

Welke nieuwe spellen scoren goed en zoeken hun plaats in de lijst? Welke spellen stijgen of dalen? Doen ze dat beperkt of net heel drastisch? Welke spellen verlaten (voorlopig?) de jaarlijkse hitparade? Welke andere statistische spellenweetjes vallen af te leiden uit de uitgebrachte stemmen?

Volg iedere avond de publicatie op Spellengek weblog en tel samen met ons en vele spelers uit Nederland en Vlaanderen mee af naar de nummer één van de Top-100 van de Lage Landen - editie 2020.

website: Spellengek weblog
 

Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6  Volgende

Reacties
Geplaatst: za 09 mei 2020, 13:32 
100-91
Gespeeld: 7 (Keer op Keer, Legenden van Andor, Targi, Regenwormen, Robinson Crusoe, Century: De Specerijenroute, Twilight Struggle)
In bezit (gehad): 5 (Legenden van Andor, Targi, Regenwormen, Robinson Crusoe, The 7th Continent)
Top 20: 0
Wish list: 3 (Keer op Keer, Friesche Velden, Twilight Struggle)

90-81
Gespeeld: 9 (Hanabi, Tapestry, Port Royal, Blood Rage, King of Tokyo, Imperial 2030, Trajan, Imperial Settlers, Brugge)
In bezit (gehad): 8 (Hanabi, Tapestry, Port Royal, King of Tokyo, Imperial 2030, Trajan, Imperial Settlers, Brugge)
Top 20: 0
Wish list: 1 (Blood Rage)

80-71
Gespeeld: 8 (Alhambra, Roll for the Galaxy, Teotihuacan, Berenpark, Boonanza, Tikal, Kingdom Builder, Skye)
In bezit (gehad): 7 (Alhambra, Roll for the Galaxy, Berenpark, Boonanza, Tikal, Kingdom Builder, Skye)
Top 20: 0
Wishlist: 3 (Teotihuacan, Lorenzo il Magnifico, Grand Austria Hotel)

70-61
Gespeeld: 9 (Caverna, Through the Ages: A New Story of Civilization, Five Tribes, Underwater Cities, Taveernen van de Oude Stad, Clank!, Chronicles of Crime, Love Letter, Het Dorp)
In bezit (gehad): 9 (Caverna, Through the Ages: A New Story of Civilization, Five Tribes, Taveernen van de Oude Stad, Clank!, Chronicles of Crime, Love Letter, Het Dorp)
Top 20: 1 (Clank! #12)
Wishlist: 1 (Underwater Cities)

60-51
Gespeeld: 10 (Kingdomino, Takenoko, Eufraat & Tigris, Welcome to, Sagrada, Caylus, El Dorado, Lost Cities, Gloomhaven)
In bezit (gehad): 8 (Kingdomino, Takenoko, Eufraat & Tigris, Welcome to, Sagrada, Caylus, El Dorado, Lost Cities, Gloomhaven)
Top 20: 0
Wishlist: 2 (Brass: Birmingham, El Dorado)

50-41
Gespeeld: 8 (Lords of Waterdeep, Vorsten van Florence, Memoir '44, Mombasa, Clans of Caledonia, Russian Railroads, Odin, Everdell)
In bezit (gehad): 7 (Lords of Waterdeep, Vorsten van Florence, Memoir '44, Mombasa, Clans of Caledonia, Russian Railroads, Odin)
Top 20: 1 (Lords of Waterdeep #14)
Wishlist: 1 (Everdell)

Totaal
Gespeeld 51/60
In bezit (gehad) 44/60
In top 20 2/20


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: za 09 mei 2020, 21:11 
Avatar gebruiker
100-91:
Gespeeld: 8 (alles behalve century en mysterium)
In bezit: 1 (Regenwormen)
Verkocht: 5 (Robinson Crusoe, Friessche Velden, keer op keer, targi, twilight struggle)
Graag keer spelen: 1 (century)
Top 20: 0

90-81:
Gespeeld: 7 (alles behalve LOTR, imperial, tapestry)
In bezit: 4 (Hanabi, Brugge, king of tokyo, trajan)
Verkocht: 3 (port royal, blood rage, imperial settlers)
Graag keer spelen: 1 (imperial 2030)
Top 20: 0

80-71:
Gespeeld: 10
In bezit: 4 (Roll ft Galaxy, boonanza, Lorenzo, grand Austria hotel)
Verkocht: 4 (Alhambra, Tikal, kingdom builder, skye)
Graag keer spelen: 0
Top 20: 1 (Lorenzo il Magnifico)

70-61:
Gespeeld: 10
In bezit: 2 (through the ages en underwater cities)
Verkocht: 5 (love letter, taveernen, clank!, dixit, five tribes)
Graag keer spelen: 0
Top 20: 2 (through the ages en underwater cities)

60-51:
Gespeeld: 10
In bezit: 3 (el dorado, lost cities, sagrada)
Verkocht: 2 (welcome to, eufraat en tigris)
Graag keer spelen: 0
Top 20: 0

50-41:
Gespeeld: 8 (alles behalve Memior en Everdell)
In bezit: 2 (Taipan en Mombasa)
Verkocht: 2 (Vorsten van Florence, Just One)
Graag keer spelen: 1 (Everdell)
Top 20: 0

40-31:
Gespeeld: 7 (alles behalve rovers, Gaia project en Race ft Galaxy)
In bezit: 0
Verkocht: 6 (7 wonders, viticulture, codenames, machiavelli, architects, star realms)
Graag keer spelen: 1 (gaia project)
Top 20: 0

Totaal
Gespeeld: 60
In bezit: 16
Verkocht: 27
Graag keer spelen: 4 (Gaia project, Everdell, Imperial 2030, Century spice road)
Top 20: 3 (Lorenzo, underwater cities, through the ages)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 09 mei 2020, 21:46 
30-21:
Gespeeld: 9 (Istanbul, Flamme Rouge, Raja's van de Ganges, Clever, Carcassonne, Marco Polo, Scythe, Ticket To Ride, Patchwork)
In bezit: 1 (Scythe (digitaal))
Wil ik graag spelen: 0 ()

40-31:
Gespeeld: 6 (Architects, Codenames (maar nooit meer!), Gaia, Rovers, Viticulture, 7 wonders)
In bezit: 1 (Gaia)
Wil ik graag spelen: ()

50-41:
Gespeeld: 5 (Lords of Waterdeep, Vorsten van Florence, Memoir, Clans of Caledonia, Odin)
In bezit: 3 (Memoir (digitaal) , Clans of Caledonia (Zou een top positie in mijn top 20 gehad hebben), Odin)
Wil ik graag spelen: ()

60-51:
Gespeeld: 5 (Kingdomino, Sagrada, Brass Birmingham, Caylus, El Dorado )
In bezit: 0 ()
Wil ik graag spelen: 1 (Gloomhaven will ik toch wel eens meemaken...)

70-61:
Gespeeld: 4 (Through the Ages (wel alleen digitaal), Underwater Cities, Clank, Love Letter )
In bezit: 2 (Through the Ages (digitaal), Underwater Cities)
Wil ik graag spelen: 1 (Taveernen)
Als ik een top 20 had ingestuurd dan had Underwater Cities op één van de topposities gestaan!

80-71:
Gespeeld: 6 (Teo, Tikal, Kingdom Builder, Skye, Lorenzeo il Maginifico, Grand Austria Hotel)
In bezit: 0 ()
Wil ik graag spelen: 0 ()

90-81:
Gespeeld: 6 (Port Royal, Blood Rage, King of Tokyo, Imperial 2030, Imperial Settlers, Brugge)
In bezit: 0 ()
Wil ik graag spelen: 1 (Tapestry (ondanks de verschillende meningen hierover))

100-91:
Gespeeld: 4 (Andor, Regenwormen, Century, Mysterium)
In bezit: 0 ()
Wil ik graag spelen: 1 (Friesche Velden)

Totaal:
Gespeeld: 45
In bezit: 7
Wil ik graag spelen: 2

Geen top 20 gemaakt :)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 09 mei 2020, 23:11 
Avatar gebruiker
Totaal:
Gespeeld: 43
In bezit: 49
Top 20: 6 (Targi, Regenwormen, Hanabi, RollFTG, Machiavelli, Codenames)



40-31:
Gespeeld: 8 (Star Realms, RFTG, Machiavelli, Codenames, Rovers, Viticulture, Kwakzalvers, 7W)
In bezit: 9 (Star Realms, RFTG, Machiavelli, Codenames, Gaia, Rovers, Viticulture, Kwakzalvers, 7W)
Top 20: 2 (Machiavelli, Codenames)

Ik weet werkelijks niets van Architects (het enige spel in dit rijtje dat ik niet in de kast heb staan) behalve dat het er eentje is uit de "X van de Y" familie en ben razend benieuwd geworden; staat ie al op de horizon bij de Goblins eigenlijk? RaceFTG heeft al jaren een bijzondere plek in mijn hart, zeker sinds ik er lucht van kreeg dat de auteur zelf in een race verwikkeld was met de auteur van mijn geliefde Puerto Rico om het kaartspel van Puerto Rico te ontwikkelen. Seyfarth baarde San Juan en "won" die race (naar men zegt leentjebuur spelend bij een aantal ideeën van Lehmann) en Lehmann koos kosmische eieren voor zijn geld en gaf ons Race for the Galaxy en later Roll for the Galaxy. Waarom staat race niet in mijn lijst? Ik krijg hem al jaren niet op tafel; mijn spelvrienden spelen liever Roll.

50-41:
Gespeeld: 6 (Waterdeep, Florence, Memoir, Mombasa, Taipan, Russian RR)
In bezit: 7 (Waterdeep, Florence, Memoir, Mombasa, Taipan, Russian RR, Odin)
Top 20: 0

60-51:
Gespeeld: 7 (Takenoko, Tigris, Welcome to, Sagrada, Caylus, Lost Cities, Gloomhaven)
In bezit: 6 (Kingdomino, Takenoko, Tigris, Welcome to, Caylus, Lost Cities)
Top 20: 0

70-61:
Gespeeld: 5 (Five Tribes, Dixit, Clank!, Love Letter, Het Dorp)
In bezit: 7 (Caverna, TTAges, Five Tribes, Taveernen, Dixit, Love Letter, Het Dorp)
Top 20: 0

80-71:
Gespeeld: 7 (Alhambra, RollFTG, Teo, Berenpark, Boonanza, KB, Skye)
In bezit: 8 (Alhambra, RollFTG, Teo, Berenpark, Boonanza, Tikal, KB, Skye, Grand Austria)
Top 20: 1 (RFTG)

90-81:
Gespeeld: 4 (Hanabi, Port Royal, Blood Rage, King of Tokyo)
In bezit: 6 (Hanabi, Port Royal, King of Tokyo, Trajan, Imperial Settlers, Brugge)
Top 20: 1 (Hanabi)

100-91:
Gespeeld: 6 (Andor, Targi, Regenwormen, Crusoe, Century, Mysterium)
In bezit: 6 (Keer op Keer, Andor, Targi, Regenwormen, Crusoe, Century)
Top 20: 2 (Targi, Regenwormen)


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: zo 10 mei 2020, 00:06 
100-91
Gespeeld: 7 (Keer op Keer, Legenden van Andor, Targi, Regenwormen, Robinson Crusoe, Century: De Specerijenroute, Twilight Struggle)
In bezit (gehad): 5 (Legenden van Andor, Targi, Regenwormen, Robinson Crusoe, The 7th Continent)
Top 20: 0
Wish list: 3 (Keer op Keer, Friesche Velden, Twilight Struggle)

90-81
Gespeeld: 9 (Hanabi, Tapestry, Port Royal, Blood Rage, King of Tokyo, Imperial 2030, Trajan, Imperial Settlers, Brugge)
In bezit (gehad): 8 (Hanabi, Tapestry, Port Royal, King of Tokyo, Imperial 2030, Trajan, Imperial Settlers, Brugge)
Top 20: 0
Wish list: 1 (Blood Rage)

80-71
Gespeeld: 8 (Alhambra, Roll for the Galaxy, Teotihuacan, Berenpark, Boonanza, Tikal, Kingdom Builder, Skye)
In bezit (gehad): 7 (Alhambra, Roll for the Galaxy, Berenpark, Boonanza, Tikal, Kingdom Builder, Skye)
Top 20: 0
Wishlist: 3 (Teotihuacan, Lorenzo il Magnifico, Grand Austria Hotel)

70-61
Gespeeld: 9 (Caverna, Through the Ages: A New Story of Civilization, Five Tribes, Underwater Cities, Taveernen van de Oude Stad, Clank!, Chronicles of Crime, Love Letter, Het Dorp)
In bezit (gehad): 9 (Caverna, Through the Ages: A New Story of Civilization, Five Tribes, Taveernen van de Oude Stad, Clank!, Chronicles of Crime, Love Letter, Het Dorp)
Top 20: 1 (Clank! #12)
Wishlist: 1 (Underwater Cities)

60-51
Gespeeld: 10 (Kingdomino, Takenoko, Eufraat & Tigris, Welcome to, Sagrada, Caylus, El Dorado, Lost Cities, Gloomhaven)
In bezit (gehad): 8 (Kingdomino, Takenoko, Eufraat & Tigris, Welcome to, Sagrada, Caylus, El Dorado, Lost Cities, Gloomhaven)
Top 20: 0
Wishlist: 2 (Brass: Birmingham, El Dorado)

50-41
Gespeeld: 8 (Lords of Waterdeep, Vorsten van Florence, Memoir '44, Mombasa, Clans of Caledonia, Russian Railroads, Odin, Everdell)
In bezit (gehad): 7 (Lords of Waterdeep, Vorsten van Florence, Memoir '44, Mombasa, Clans of Caledonia, Russian Railroads, Odin)
Top 20: 1 (Lords of Waterdeep #14)
Wishlist: 1 (Everdell)

40-31
Gespeeld: 10 (Star Realms, Race for the Galaxy, Architects of the West Kingdom, Machiavelli, Codenames, Gaia Project, Rovers van de Noordzee, Viticulture, Kwakzalvers van Kakelenburg, 7 Wonders)
In bezit (gehad): 10 (Star Realms, Race for the Galaxy, Architects of the West Kingdom, Machiavelli, Codenames, Gaia Project, Rovers van de Noordzee, Viticulture, Kwakzalvers van Kakelenburg, 7 Wonders)
Top 20: 4 (#7 Race for the Galaxy, #9 Gaia Project, #15 Viticulture, #19 7 Wonders)
Wishlist: 0

Totaal
Gespeeld 61/70
In bezit (gehad) 54/70
In top 20 6/20


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: zo 10 mei 2020, 14:49 
Avatar gebruiker


Opnieuw de tussenstand met rechtstreekse links:



Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 10 mei 2020, 15:15 
Avatar gebruiker
40-31
Gespeeld: 5 (Machiavelli, Codenames, Rovers van de Noordzee, Kwakzalvers van Kakelenburg en 7 Wonders)
In bezit: 3 (Machiavelli, Codenames en 7 Wonders)
Top 20: 1 (7 Wonders, mijn nummer 1)

50-41
Gespeeld: 4 (Memoir '44, Tai Pan, Clans of Caledonia, Just One)
In bezit: 2 (Tai Pan)
Top 20: 1 (Just One)

60-51
Gespeeld: 6 (Kingdomino, Takenoko, Welcome to..., Sagrada, El Dorado en Lost Cities)
In bezit: 5 (Kingdomino, Takenoko, Welcome to..., Sagrada en Lost Cities)
Top 20: -

70-61
Gespeeld: 6 (Caverna, Five Tribes, Taveernen van de Oude Stad, Dixit, Love Letter, Het Dorp)
In bezit: 2 (Dixit, Love Letter)
Top 20: 1 (Love Letter)

80-71
Gespeeld: 6 (Alhambra, Roll for the Galaxy, Berenpark, Boonanza, Kingdom Builder, Skye)
In bezit: 4 (Alhambra, Boonanza, Kingdom Builder, Skye)
Top 20: 1 (Skye)

90-81
Gespeeld: 7 (niet: Blood Rage, Imperial 2030 en LOTR: Cardgame)
In bezit: 4 (Hanabi, Port Royal, King of Tokyo en Brugge)
Top 20: 2 (King of Tokyo en Brugge)

100-91:
Gespeeld: 6 (Keer op keer, Andor, Targi, Regenwormen, Century, Mysterium)
In bezit: 4 (Keer op keer, Andor, Regenwormen, Mysterium)
Top 20: 1 (Mysterium)

Totaal:
Gespeeld: 40
In bezit: 24
Top 20: 7 (Mysterium, King of Tokyo, Brugge, Skye, Love Letter, Just One en 7 Wonders (mijn nr. 1))


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 10 mei 2020, 21:50 
Avatar gebruiker
100-91
Gespeeld: 3
In bezit: 2
Top 20: 1 (Robinson Crusoe, mijn nummer 1!)

90-81
Gespeeld: 4
In bezit: 0
Top 20: 0

80-71
Gespeeld: 4
In bezit: 1
Top 20: 0

70-61
Gespeeld: 4
In bezit: 1
Top 20: 1 (Underwater Cities, #16)

60-51
Gespeeld: 2
In bezit: 2
Top 20: 1 (Welcome To, #17)

50-41
Gespeeld: 1
In bezit: 1
Top 20: 1 (Odin, #5)

40-31
Gespeeld: 6
In bezit: 2
Top 20: 1 (Gaia Project, #3)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: ma 11 mei 2020, 11:31 
Avatar gebruiker
100-91:
Gespeeld: 5 (Andor, Targi, Regenwormen, Century, Twilight Struggle)
In bezit: 3 (Regenwormen, Targi, Robinson Crusoe)
Graag keer spelen: 2 (7th Continent & Robinson)
Top 20: 1 (Targi)

90-81:
Gespeeld: 4 (King of Tokyo, Imperial, BloodRage, PortRoyal)
In bezit: 3 (King of Tokyo, BloodRage, PortRoyal)
Graag keer spelen: 0 (ja die 2 van Feld miss een keer)
Top 20: 2 (BloodRage & Port Royal)

80-71:
Gespeeld: 4 (Kingdom Builder, Tikal, Boonanza, Alhambra)
In bezit: 2 (Tikal, Alhambra)
Graag keer spelen: 2 (theotoetatitatu & Grand Austria hotel)
Top 20: 0 ()

70-61:
Gespeeld: 4 (Het dorp (niet voor herhaling vatbaar), Love letter, clank & underwater cities)
In bezit: 1 (Love letter)
Graag keer spelen: 0 (of miss toch taveerne..?)
Top 20: 0 (al had underwater cities hiervoor genomineerd kunnen zijn)

60-51:
Gespeeld: 5 (Sagrada, E&T, Caylus, Brass, Kingdomino)
In bezit: 3 (Sagrada, E&T, Kingdomino)
Graag keer spelen: 0 (gloomhaven wel interessant... maar geen tijd en geen vaste plek om te laten liggen etc )
Top 20: 0 (Sagrada, Brass en E&T waren wel kandidaten...)

50-41:
Gespeeld: 3 (LoW, CoC en Vvf)
In bezit: 3 (LoW, Vvf, Taipan)
Graag keer spelen: 2 (Everdell en Taipan)
Top 20: 0 ()

40-31:
Gespeeld: 5 (7 wonders, star realms, viticulture, codenames, machiavelli)
In bezit: 6 (LoW, Race for the galaxy, Star realms, machiavelli, codenames, viticulture)
Graag keer spelen: 3 (Gaia, Kwakzalvers & Race for the galaxy)
Top 20: 2 (Star realms & Viticulture)

Totaal:
Gespeeld: 30
In bezit: 22
Graag nog een keer: 9
Top 20: 5


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 11 mei 2020, 14:41 
Avatar gebruiker
30-21:
Gespeeld: 5 (Ticket to ride Europe, Scythe, Carcassonne, Flamme Rouge, Istanbul
In bezit: 4 (Ticket to ride Europe, Scythe, Carcassonne, Istanbul,
In top 20: 1

40-31:
Gespeeld: 8 (7 Wonders, Viticulture, Rovers van de Noordzee, Gaia Project, Codenames, Machiavelli, architects, star realms)
In bezit: 6 (7 Wonders, Viticulture, Gaia Project, Codenames, Machiavelli, Architects)
In top 20: 1

50-41:
Gespeeld: 5 (Odin, Russian Railroads, Clans of Caledonia, Mombasa, Memoir '44)
In bezit: 1 (Clans of Caledonia)
In top 20: 1 (Clans of Caledonia)

60-51:
Gespeeld: 5 (Takenoko, Sagrada, Brass: Birmingham, Lost Cities, Gloomhaven)
In bezit: 5 (Takenoko, Sagrada, Brass: Birmingham, Lost Cities, Gloomhaven)
In top 20: 2 (Brass en Gloomhaven)

70-61:
Gespeeld: 6 (Caverna, Underwater Cities, Dixit, Clank!, Chronicles of Crime, Love Letter)
In bezit: 4 (Caverna, Dixit, Clank!, Love Letter)
In top 20: 1 (Underwater Cities)

80-71:
Gespeeld: 6 (Skye, Kingdom Builder, Boonanza, Berenpark, Teo, Roll for the galaxy
In bezit: 4 (Kingdom Builder, Boonanza, Berenpark, Teo)
In top 20: 0

90-81:
Gespeeld: 8 (Brugge, Lord of the Rings, Imperial Settlers, Imperial 2030, King of Tokyo, Blood Rage, Tapestry, Hanabi)
In bezit: 4 (Brugge, King of Tokyo, Tapestry, Hanabi)
In top 20: 2 (Brugge en Tapestry)

100-91:
Gespeeld: 6 (Andor, Targi, Regenwormen, Robinson Crusoe, Century, The 7th Continent
In bezit: 4 (Twilight Struggle, The 7th Continent, Century, Regenwormen)
In top 20: 0

Totaal:
Gespeeld: 49
In bezit: 32


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: ma 11 mei 2020, 18:26 
Avatar gebruiker
Totaal:
Gespeeld: 53
In bezit: 58
Top 20: 9 (Targi, Regenwormen, Hanabi, RollFTG, Machiavelli, Codenames, TTR, Scythe, Clever)



30-21:
Gespeeld: 10 (Alles dus)
In bezit: 9 (Alles behalve Flamme Rouge)
Top 20: 3 (TTR, Scythe, Clever)

Dit is een rijtje dat ik ken als mijn broekzak; het enige verlangen is spelen van Rise of Fenris die al maanden in de kast staat. Ik denk vaak "had ik dit spel / deze solo maar gehad toen ik nog student was" dan had ik elke avond na de eenpansmaaltijd op de gare 2-zitter aan de eettafel aangeschoven om het spel te hervatten. Morgen de Top 10 en dan zal ik het hitkrantje van 2020 zo snel mogelijk beschikbaar maken.

40-31:
Gespeeld: 8 (Star Realms, RFTG, Machiavelli, Codenames, Rovers, Viticulture, Kwakzalvers, 7W)
In bezit: 9 (Star Realms, RFTG, Machiavelli, Codenames, Gaia, Rovers, Viticulture, Kwakzalvers, 7W)
Top 20: 2 (Machiavelli, Codenames)

50-41:
Gespeeld: 6 (Waterdeep, Florence, Memoir, Mombasa, Taipan, Russian RR)
In bezit: 7 (Waterdeep, Florence, Memoir, Mombasa, Taipan, Russian RR, Odin)
Top 20: 0

60-51:
Gespeeld: 7 (Takenoko, Tigris, Welcome to, Sagrada, Caylus, Lost Cities, Gloomhaven)
In bezit: 6 (Kingdomino, Takenoko, Tigris, Welcome to, Caylus, Lost Cities)
Top 20: 0

70-61:
Gespeeld: 5 (Five Tribes, Dixit, Clank!, Love Letter, Het Dorp)
In bezit: 7 (Caverna, TTAges, Five Tribes, Taveernen, Dixit, Love Letter, Het Dorp)
Top 20: 0

80-71:
Gespeeld: 7 (Alhambra, RollFTG, Teo, Berenpark, Boonanza, KB, Skye)
In bezit: 8 (Alhambra, RollFTG, Teo, Berenpark, Boonanza, Tikal, KB, Skye, Grand Austria)
Top 20: 1 (RFTG)

90-81:
Gespeeld: 4 (Hanabi, Port Royal, Blood Rage, King of Tokyo)
In bezit: 6 (Hanabi, Port Royal, King of Tokyo, Trajan, Imperial Settlers, Brugge)
Top 20: 1 (Hanabi)

100-91:
Gespeeld: 6 (Andor, Targi, Regenwormen, Crusoe, Century, Mysterium)
In bezit: 6 (Keer op Keer, Andor, Targi, Regenwormen, Crusoe, Century)
Top 20: 2 (Targi, Regenwormen)


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: ma 11 mei 2020, 21:58 
Avatar gebruiker
100-91:
Gespeeld: 8 (alles behalve century en mysterium)
In bezit: 1 (Regenwormen)
Verkocht: 5 (Robinson Crusoe, Friessche Velden, keer op keer, targi, twilight struggle)
Graag keer spelen: 1 (century)
Top 20: 0

90-81:
Gespeeld: 7 (alles behalve LOTR, imperial, tapestry)
In bezit: 4 (Hanabi, Brugge, king of tokyo, trajan)
Verkocht: 3 (port royal, blood rage, imperial settlers)
Graag keer spelen: 1 (imperial 2030)
Top 20: 0

80-71:
Gespeeld: 10
In bezit: 4 (Roll ft Galaxy, boonanza, Lorenzo, grand Austria hotel)
Verkocht: 4 (Alhambra, Tikal, kingdom builder, skye)
Graag keer spelen: 0
Top 20: 1 (Lorenzo il Magnifico)

70-61:
Gespeeld: 10
In bezit: 2 (through the ages en underwater cities)
Verkocht: 5 (love letter, taveernen, clank!, dixit, five tribes)
Graag keer spelen: 0
Top 20: 2 (through the ages en underwater cities)

60-51:
Gespeeld: 10
In bezit: 3 (el dorado, lost cities, sagrada)
Verkocht: 2 (welcome to, eufraat en tigris)
Graag keer spelen: 0
Top 20: 0

50-41:
Gespeeld: 8 (alles behalve Memior en Everdell)
In bezit: 2 (Taipan en Mombasa)
Verkocht: 2 (Vorsten van Florence, Just One)
Graag keer spelen: 1 (Everdell)
Top 20: 0

40-31:
Gespeeld: 7 (alles behalve rovers, Gaia project en Race ft Galaxy)
In bezit: 0
Verkocht: 6 (7 wonders, viticulture, codenames, machiavelli, architects, star realms)
Graag keer spelen: 1 (gaia project)
Top 20: 0

30-21:
Gespeeld: 9 (alles behalve Flamme Rouge)
In bezit: 4 (concordia, splendor, patchwork, ticket to ride europe)
Verkocht: 2 (raja's of the ganges, Istanbul)
Graag keer spelen: 1 (flamme rouge)
Top 20: 2 (clever, patchwork)

20-11:
Gespeeld: 10
In bezit: 2 (concordia, splendor)
Verkocht: 4 (great western trail, pandemie, 7 wonders duel, pandemic legacy s1)
Graag keer spelen: 0
Top 20: 1 (concordia)

Totaal
Gespeeld: 79
In bezit: 22
Verkocht: 33
Graag keer spelen: 5 (Gaia project, Everdell, Imperial 2030, Century spice road, flamme rouge)
Top 20: 6 (Lorenzo, underwater cities, through the ages, clever. concordia, patchwork)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 12 mei 2020, 00:16 
Avatar gebruiker
Totaal:
Gespeeld: 63
In bezit: 68
Top 20: 12 (Targi, Regenwormen, Hanabi, RollFTG, Machiavelli, Codenames, TTR, Scythe, Clever, Catan, Pandemic Legacy S1, Splendor)



20-11:
Gespeeld: 10
In bezit: 10
Top 20: 3 (Catan, Pandemic Legacy S1, Splendor)

Catan is en blijft een qe-wel-dig spel en daarvoor heeft het wat mij betreft niet eens uitbreidingen nodig. Pandemic Legacy is het eerste spel waarbij ik me heel specifieke momenten herinner en kan terughalen hoe ik me erbij voelde (vaak euforisch). Zo knap hoe je een spelmechanisme kan brouwen dat je uitdaging geeft en het mogelijk maakt er nét maar dan ook nét met de winst vandoor te gaan en het toto en met de allerlaatste spelbeweging uit kan maken wat er gebeurt. Tweede rijtje op rij waarvan ik alles speelde en voor de top 10 - of er moet iets heel geks gebeuren - verwacht ik opnieuw een 10/10 score. Nog één nachtje slapen!

30-21:
Gespeeld: 10
In bezit: 9 (Alles behalve Flamme Rouge)
Top 20: 3 (TTR, Scythe, Clever)

40-31:
Gespeeld: 8 (Star Realms, RFTG, Machiavelli, Codenames, Rovers, Viticulture, Kwakzalvers, 7W)
In bezit: 9 (Star Realms, RFTG, Machiavelli, Codenames, Gaia, Rovers, Viticulture, Kwakzalvers, 7W)
Top 20: 2 (Machiavelli, Codenames)

50-41:
Gespeeld: 6 (Waterdeep, Florence, Memoir, Mombasa, Taipan, Russian RR)
In bezit: 7 (Waterdeep, Florence, Memoir, Mombasa, Taipan, Russian RR, Odin)
Top 20: 0

60-51:
Gespeeld: 7 (Takenoko, Tigris, Welcome to, Sagrada, Caylus, Lost Cities, Gloomhaven)
In bezit: 6 (Kingdomino, Takenoko, Tigris, Welcome to, Caylus, Lost Cities)
Top 20: 0

70-61:
Gespeeld: 5 (Five Tribes, Dixit, Clank!, Love Letter, Het Dorp)
In bezit: 7 (Caverna, TTAges, Five Tribes, Taveernen, Dixit, Love Letter, Het Dorp)
Top 20: 0

80-71:
Gespeeld: 7 (Alhambra, RollFTG, Teo, Berenpark, Boonanza, KB, Skye)
In bezit: 8 (Alhambra, RollFTG, Teo, Berenpark, Boonanza, Tikal, KB, Skye, Grand Austria)
Top 20: 1 (RFTG)

90-81:
Gespeeld: 4 (Hanabi, Port Royal, Blood Rage, King of Tokyo)
In bezit: 6 (Hanabi, Port Royal, King of Tokyo, Trajan, Imperial Settlers, Brugge)
Top 20: 1 (Hanabi)

100-91:
Gespeeld: 6 (Andor, Targi, Regenwormen, Crusoe, Century, Mysterium)
In bezit: 6 (Keer op Keer, Andor, Targi, Regenwormen, Crusoe, Century)
Top 20: 2 (Targi, Regenwormen)


Online Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: di 12 mei 2020, 07:15 
Avatar gebruiker
Gisterenavond publiceerde Peter Hein de Top-20. Wat een heerlijke selectie van goede spellen!


Meer dan een week zijn we dagelijks aan het aftellen. Vanavond volgt de top-10!

Zo zag de top-10 er in 2019 uit: top-10 editie 2019. Ik heb het niet grondig nagekeken, maar ik dacht dat er twee spellen uit de top-10 verdwenen. Dus stoten er zeker twee nieuwelingen door naar de hoogste regionen van deze spellen-hitlijst.

Het is zeker uitkijken naar de nummer 1 van de Top-100 van de Lage Landen. Blijft Azul op 1 of wordt het na één jaar al van de topplaats verdreven?


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 12 mei 2020, 08:45 
Avatar gebruiker
Spannend. Twee inderdaad uit de top 10 weg t.o.v. 2019: Tzolk'in en Great Western Trail. De twee nieuwe in de top, zou mijn gok zijn: Stenen Tijdperk en El Grande... die twee ben ik nl nog niet tegengekomen in de rest van de lijst. Maar ik kijk weleens met mijn neus, volgens mijn huisgenoten...
Ben benieuwd wat eruit komt vanavond.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6  Volgende