Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Nieuws
29-03-24: Spellen Top-100 van de Lage Landen 2024: aan het werk!
29-03-24: Wyrmspan van 999 Games ligt in de winkels
28-03-24: Twee nieuwe spellen bij Henmar Games
26-03-24: Frédéric Moyersoen komt met nieuw project: Bite the Bullet
25-03-24: Cascadero bij White Goblin Games
23-03-24: Crowdfunding voor 'Travelers: Tokyo'
21-03-24: Magiërs strijden in Drakenherders (en nog 2 meer)
19-03-24: Quined Master Print 28: Stupor Mundi
18-03-24: Jonge ondernemers lanceren spel
15-03-24: Zuiderspel dit weekend
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
29-03-24: Spellen Top-100 van de Lage Landen 2024: aan het werk!
29-03-24: Wyrmspan van 999 Games ligt in de winkels
28-03-24: Twee nieuwe spellen bij Henmar Games
26-03-24: Frédéric Moyersoen komt met nieuw project: Bite the Bullet
25-03-24: Cascadero bij White Goblin Games
23-03-24: Crowdfunding voor 'Travelers: Tokyo'
15-03-24: Zuiderspel dit weekend
03-03-24: Winnaars spellenprijs L'As d'Or 2024
27-02-24: Het Onbewuste en meer bij Keep Exploring Games
16-02-24: Zien we elkaar op Spellenfest Brugge: win gratis kaarten
Volgende >>

<< Wyrmspan van 999 Games ligt in de winkels >>
De Nederlandse versie van Wyrmspan (999 Games) ligt per vandaag in de winkels. Dat wordt drakeneieren zoeken met de Pasen.Afbeelding
 

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Reacties
Geplaatst: vr 29 maart 2024, 08:57 
Avatar gebruiker
En voor wie wil weten wat de overeenkomsten en verschillen zijn met Wingspan, lees mijn uitgebreide blogje (met veel foto’s).

Voorlopige conclusie: er valt veel te ontdekken en ik doe dat met plezier.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 29 maart 2024, 09:31 
Avatar gebruiker
Dagmar schreef:
En voor wie wil weten wat de overeenkomsten en verschillen zijn met Wingspan, lees mijn uitgebreide blogje (met veel foto’s).

Voorlopige conclusie: er valt veel te ontdekken en ik doe dat met plezier.
hier de link


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 29 maart 2024, 09:42 
Avatar gebruiker
Net op tijd voor 1 april


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: vr 29 maart 2024, 10:19 
Avatar gebruiker
Dank Olavf!

Ik had duidelijk mijn koffie nog niet op.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 29 maart 2024, 17:51 
Avatar gebruiker
Dagmar schreef:
Dank Olavf!

Ik had duidelijk mijn koffie nog niet op.
:lol:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 29 maart 2024, 19:06 
Avatar gebruiker
Dagmar schreef:
En voor wie wil weten wat de overeenkomsten en verschillen zijn met Wingspan, lees mijn uitgebreide blogje (met veel foto’s).

Voorlopige conclusie: er valt veel te ontdekken en ik doe dat met plezier.

Net een eerste potje gespeeld en ik sluit me voorlopig helemaal aan bij je leuke blog:
1. Als Wingspanfan ben je even uit je comfortzone en is het dus ontdekken geblazen.
2. Er lijkt minder interactie dan bij Wingspan, wat ikzelf jammer vind.
3. Nadruk ligt meer op grotten en draken spelen en minder op het opbouwen van superbeurten. Ook ietsje teleurstellend. De meeste punten zitten gewoon in de draken zelf.
4. Eieren en voedsel zijn echt schaarser. Uitdagend inderdaad.
5. Munten voor beurten ipv blokjes betekent dat je extra beurten kunt verdienen. Is leuk.
6. Draken zeggen mij een stuk minder dan vogels dus de hele look and feel is iets minder voor mij. Maar dat wist ik vantevoren.
7. De beloningen op het gildespoor zijn nieuw (hoewel het een beetje lijkt op het gebiedenbordje uit Azië) en geven een leuk extraatje. Veel punten te verdienen daar!

Met name de punten 2 en 3 maken Wyrmspan toch iets minder aantrekkelijk dan Wingspan. Maar voorlopig zijn we hier dankzij punt 1 nog wel zoet mee. Leuk spel.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 30 maart 2024, 14:35 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
2. Er lijkt minder interactie dan bij Wingspan, wat ikzelf jammer vind.

Nog minder? Mijns inziens is het bij wingspan al zo goed als afwezig.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 30 maart 2024, 16:16 
Avatar gebruiker
pieter.schutz schreef:
Pura Vida schreef:
2. Er lijkt minder interactie dan bij Wingspan, wat ikzelf jammer vind.

Nog minder? Mijns inziens is het bij wingspan al zo goed als afwezig.

In Wingspan zit heel veel interactie. Dat wil ik best in een ander draadje eens uit de doeken doen. Bij Wyrmspan is dat weliswaar niet afwezig, maar wel minder.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 30 maart 2024, 19:44 
Avatar gebruiker
pieter.schutz schreef:
Pura Vida schreef:
2. Er lijkt minder interactie dan bij Wingspan, wat ikzelf jammer vind.

Nog minder? Mijns inziens is het bij wingspan al zo goed als afwezig.


Ik stond op het punt precies hetzelfde te zeggen, maar weet dat het gevoelig ligt.
Het was voor mij iig wel meteen duidelijk: nog minder interactie dan Wingspan, dan kan ik deze zeker overslaan. 8)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 30 maart 2024, 20:28 
Avatar gebruiker
Lord Leuber schreef:
pieter.schutz schreef:
Pura Vida schreef:
2. Er lijkt minder interactie dan bij Wingspan, wat ikzelf jammer vind.

Nog minder? Mijns inziens is het bij wingspan al zo goed als afwezig.


Ik stond op het punt precies hetzelfde te zeggen, maar weet dat het gevoelig ligt.
Het was voor mij iig wel meteen duidelijk: nog minder interactie dan Wingspan, dan kan ik deze zeker overslaan. 8)

Iedereen heeft een eigen definitie van interactie, denk ik. Kun je lang over praten. In mijn beleving heeft Wingspan er veel van en Wyrmspan een stuk minder.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 30 maart 2024, 22:18 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
Lord Leuber schreef:
pieter.schutz schreef:
Pura Vida schreef:
2. Er lijkt minder interactie dan bij Wingspan, wat ikzelf jammer vind.

Nog minder? Mijns inziens is het bij wingspan al zo goed als afwezig.


Ik stond op het punt precies hetzelfde te zeggen, maar weet dat het gevoelig ligt.
Het was voor mij iig wel meteen duidelijk: nog minder interactie dan Wingspan, dan kan ik deze zeker overslaan. 8)

Iedereen heeft een eigen definitie van interactie, denk ik. Kun je lang over praten. In mijn beleving heeft Wingspan er veel van en Wyrmspan een stuk minder.
Als je op een schaal van 1 tot 10 zou aangeven hoeveel interactie er is hoe zou je de volgende spellen dan ranken?

Small World
Wingspan
Earth
Sheriff of Nottingham

Dan heb ik een beetje een vergelijk.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: zo 31 maart 2024, 00:33 
Avatar gebruiker
Pura Vida schreef:
pieter.schutz schreef:
Pura Vida schreef:
2. Er lijkt minder interactie dan bij Wingspan, wat ikzelf jammer vind.

Nog minder? Mijns inziens is het bij wingspan al zo goed als afwezig.

In Wingspan zit heel veel interactie. Dat wil ik best in een ander draadje eens uit de doeken doen. Bij Wyrmspan is dat weliswaar niet afwezig, maar wel minder.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk!
Voor mijn gevoel is Wingspan zo'n beetje het schoolvoorbeeld van "multiplayer solitaire", afgezien van het voedsel heb je nauwelijks met elkaar te maken. Ik ben dus nieuwsgierig hoe jij dat anders ervaart.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 31 maart 2024, 02:11 
Avatar gebruiker
Wingspan heeft oa door de roze kaarten interactie. Asia uitbreiding zorgt voor nog meer interactie.

De basis alleen heeft de dobbelstenen als interactie en daarnaast kun je uiteraard vogels die te zien zijn voor je tegenstander weg pakken. Ook als je boekje hebt die de tegenstander ook iets geven kun je bepalen dat je die bruine actie juist een keertje niet uitvoert die de tegenstander bijv een voedsel geeft.

Wyrmspan gaat er hier vermoedelijk niet komen. Wingspan is mooi gestroomlijnd en op basis van filmpjes lijkt Wyrmspan dat minder te zijn en het thema spreekt mij minder aan. Wel wil ik het even goed en het gespeeld hebben om er echt een mening over te kunnen vormen.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 31 maart 2024, 09:58 
Avatar gebruiker
Misschien kunnen we hier verder gaan over interactie in Wingspan en dit draadje gebruiken voor Wyrmspan. Waarvan ik intussen drie potjes heb gespeeld. Dat was erg leuk, maar (nog) niet de superervaring die ik beleefde met onze eerste potjes Wingspan. Zoon 2, vogelliefhebber maar géén Wingspanfan, is wel helemaal gek met de mooie en soms schattige draken en dat telt.


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 31 maart 2024, 13:45 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
De basis alleen heeft de dobbelstenen als interactie
.

Meer dan dat. Het meerderhedenspelletje bij de tussendoelen is interactie die ertoe doet.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina: 1, 2  Volgende