Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


999 Games



Recente nieuwsartikelen
22-09-19: Guardians of Legends: Gouden Ei duikt op in Antwerpen
19-09-19: Quined goes micro
18-09-19: Dale of Merchants 2
18-09-19: Stronghold Undead 2de editie
13-09-19: Boer zoekt wolf
10-09-19: Alan R. Moon goes Japan and Italy
05-09-19: De Vos in het Bos
04-09-19: Azul keert terug in zomerse sferen
04-09-19: Ontdek het verhaal in de Adventure Games
03-09-19: Avonturenboeken spelen
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
19-09-19: Quined goes micro
18-09-19: Dale of Merchants 2
03-09-19: Avonturenboeken spelen
01-09-19: Game Brewer steekt de Atlantische oceaan over
26-08-19: Limes krijgt heruitgave bij HOT Games
26-08-19: NK Wingspan bij Spelgroep Phoenix
26-08-19: WGG ontvangt demonstrateurs
25-08-19: Civilisatiespel Tapestry van Stonemaier Games op komst
07-08-19: Mandala's voor 2
31-07-19: Welcome To... je nieuwe buurt met ijs en zombies
Volgende >>

<< Zomergevoel >>
In de vakantieperiode valt er minder spellennieuws te rapen. En zelf zijn we door het heerlijke zomerweer en het reizen minder online. Maar vakantiedagen en lange zomerdagen scheppen wel ruimte om vaker een spel te spelen. Om vrienden uit te nodigen en samen op het terras, bij een glaasje wijn of een lekker biertje, een spel uit te leggen? Of gebruik je de vrije tijd net voor andere dingen en is spelen meer iets voor de lange winteravonden? Blijf je thuis? Of trek je op vakantie dichtbij of net ver weg?


Wij willen het graag van jullie horen of jullie regelmatig een spel spelen in de zomer of net niet. Zijn dit lichtere spellen of avondvullende uitdagingen? Inspireer onze spellencommunity met jouw zomerspellen.

  • p.s. Bordspelmania peilt ook jaarlijks naar de spellen die met jou mee in de reistas gaan. Daarop kan je reageren in de rubriek 'Ik ga op reis en neem mee... - editie 2019'.
  • p.s. Onze columniste Brigitte heeft het in de BSM-rubriek 'De kolomnisten van de Lage Landen' ook over spelvakantie: o.a. hoe een spel inspiratie kan bieden voor een vakantiebestemming. Vind jij ook reisinspiratie in je spellenkast?
 

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Reacties
Geplaatst: zo 07 jul 2019, 14:35 
Avatar gebruiker
Ik ben geen vakantieganger, dus zomer of winter, ze kunnen me altijd wakker maken voor een spel.
Mijn dochter heeft een caravan op een camping 10 kilometer van mijn huis, dus daar ga ik nog wel eens langs en speel daar geregeld spellen.
Dat zijn overigens wel de lichtere spellen zoals Love Letter; Azul; Regenwormen; Qwixx enz.
Mijn schoonzoon is een geweldig goede puntenteller dus met hem speel ik graag Triominos. Heerlijk relaxed in de schaduw met een drankje en hij hanteert het scoreblock.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: zo 07 jul 2019, 21:34 
Avatar gebruiker
Zomer of winter, ons maakt het niet uit we spelen altijd graag spellen. Binnenkort hebben we 2 weken vakantie, we blijven thuis, dus hebben we alle tijd om heerlijk zware spellen te doen.

Niets leuker dan om 9.00 uur s ochtend al te kunnen beginnen met een pot Robinson Crusoe, of zoals vorig jaar met de hittegolf tot diep in de nacht Gaia project spelen, omdat het te warm is om te slapen.

Ik denk dat wij in de zomer evenveel spellen spelen als in de winter.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: ma 08 jul 2019, 08:58 
Avatar gebruiker
In de zomer zitten we logischerwijs ook meer in de tuin. Daar kun je ook prima een spel spelen als er niet teveel wind staat.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: ma 08 jul 2019, 09:41 
Avatar gebruiker
's Zomers spelen we absoluut nog regelmatig spellen, maar wel andere spellen dan in de winter. Aangezien ik mijn spellen niet graag buiten op tafel leg vanwege het risico op beschadiging of zoek raken van stukken (shit, rolt die pion nou net onder de schutting van die buurman die net voor vier weken naar Thailand is gegaan!) houden we het op de mooie dagen bij de simpelere spellen. Ook doen de partygames het dan goed: Cards against humanity, Virus!, The mind en Sh!t happens komen dan meer op tafel, maar als het niet zulk mooi weer is, dan is het gewoon terug naar de reguliere selectie hoor :)


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 08 jul 2019, 09:55 
Avatar gebruiker
Afgelopen juni was zelfs mijn beste maand ooit qua spellen spelen.

Juli is meestal een mindere maand. Niet zo zeer vanwege het weer, maar vanwege verjaardags en andere verplichtingen.

Qua soort spellen maakt de zomer ook nauwelijks verschil met de winter. Oké een Ticket to Ride Nordic Country's zal minder snel worden gespeeld.

Patchwork is bijv. ideaal buiten. Mijn 100e potje daarvan werd afgelopen week buiten gespeeld.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 08 jul 2019, 15:41 
Avatar gebruiker
WTULTC schreef:
Afgelopen juni was zelfs mijn beste maand ooit qua spellen spelen.

Bij ons geldt: hoe beter het weer, hoe meer concurrentie voor spelletjes. Juni was behoorlijk nat dit jaar, dus deden we relatief toch veel spelletjes. Ze zijn bij ons in de zomer wel korter dan in de winter. Terraforming Mars, Concordia (nota bene nog nieuw in doos), Friesche Velden (idem)... ik krijg ze momenteel niet op tafel...

Verder vind ik de miniverhalen hieronder erg leuk om te lezen. Een zwaar spel spelen omdat het te warm is om te slapen... naar de camping van je dochter voor triomino's met een drankje... pionnetjes onder de schutting vandaan peuren... :thumbup:


Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: ma 08 jul 2019, 15:46 
Avatar gebruiker
Kijk zelf weinig tv, meer Netflix omdat er op tv geen ruk komt. Maar kan me voorstellen dat in de zomer met alle herhalingen op tv er meer tijd is voor spellen.


Offline Profiel E-mail     
 
Geplaatst: di 09 jul 2019, 09:22 
Avatar gebruiker
Ik speel overigens in het algemeen meer buitenshuis dan thuis (dan bedoel ik niet in de tuin).
Sowieso bijna elke week in een winkel, dan neem ik wel een paar van mijn eigen spellen mee.
Dan nog bij spellenvrienden (beetje afwisselend bij ons en hen).

Toevallig kwam er in juni wel meer op tafel omdat vriendin meer wilde spelen. Revanche wilde bij Carcassonne.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: di 09 jul 2019, 10:06 
Avatar gebruiker
Zomers eten we meestal later en gaan we 's avonds vaak nog even naar de moestuin om water te geven. Daarna nog even met de hond het park in zodat ze kan zwemmen.
Dan blijft er meestal minder tijd over voor andere dingen.
Maar Welcome to is dan wel fijn om eventjes neer te leggen. Gisteravond ook nog Wingspan kunnen doen.
Zomers speel ik inderdaad minder lange spellen. Op naar de herfst dus :mrgreen:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]