Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016, 15:13 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk!

En als ik dan nog met een klein tipje mag komen: leg je spel bij vreemden (maar wel veelspelers) neer en vraag hun feedback nadat ze het enkele malen hebben gespeeld.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 28 aug 2016, 21:07 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Er zijn meerdere test initiatieven waar spellenmakers bij elkaar komen om elkaars spellen te spelen en feedback te geven. Zoiets kan ik je van harte aanraden. Mijn concepten worden er beter en beter door.

2 groepen kun je vinden op Facebook:
Utrecht: https://www.facebook.com/events/179355935818957/
Tilburg: https://www.facebook.com/events/1777078945868955/

En zelf organiseer ik testavonden in Groningen, elke 1e vrijdag van de maand. Zie:
spellenmaakgilde.net

Als je er klaar voor bent om te pitchen bij uitgevers, dan heb ik prettige ervaringen bij het jaarlijkse Spielauthorentreffen in Göttingen, Duitsland. Daar kun je een tafeltje huren en lopen uitgevers rond (je kan vooraf al contact leggen en afspreken dat ze langs komen bij je). Hier heb ik daar wat over geschreven:
https://spellenmaakgilde.net/2015/06/21 ... gottingen/

Is dit nuttig? Laat me dat weten en hou ons op het forum vooral op de hoogte, is leuk!

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 mei 2017, 18:34 
2. Reef Encounter (2004)

Berichten: 155
Woonplaats: Nijmegen
Is dit nuttig? Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
Ik loop al bijna twee jaar rond met 'idee 1', waarvoor ik het beeldontwerp bij een oude kennis heb neergelegd maar dat komt niet van de grond. Een offerte van een prof was een bedrag van 4 cijfers - dat gaat hem ook niet worden. Ondertussen zijn idee 2 (en bijna ook idee 3) ook klaar qua regels (nog niet qua testen), maar dit lijntje levert me wel een paar ideeën op over hoe nu verder... Thx, slaapgraag

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2018, 17:51 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 8
Woonplaats: Hoogkarspel
Vicky S schreef:
ReuzeSpelPlezier schreef:
Hey

Hoe is het verhaal afgelopen? Of is het nog in vollop bezig?

Ik ben benieuwd. Ik zie in je andere post ook dat jullie enkele spellenclubs hebben aangeschreven voor blind testing. Hoe is dat verlopen?


Ik vraag me hetzelfde af, maar ik zie dat de vraag een maand geleden gesteld is. Nog geen nieuws ondertussen?


Dag allemaal,

Deze reactie ben ik jullie inderdaad nog schuldig. We zijn inderdaad nog volop bezig, inmiddels is er anderhalf jaar verstreken, en niet alleen het spel maar ook onze visie heeft een enorme verandering doorgemaakt. Om kort te gaan, we zijn opnieuw begonnen na onze eerste pitch, maar het heeft ons erg veel opgeleverd.

Wij hadden goede hoop dat we op de goede weg waren. Laat ik met de deur in huis vallen, dat waren we niet :D . Hoe dan ook, we zijn naar de Ducosim-beurs te Amersfoort gegaan waar we een afspraak hadden met 999 games.
(Achteraf gezien was dit veel te vroeg, meer tests waren nodig) Geweldig hoe de medewerker van 999 direct begreep hoe het spel werkte, waar het stokte en vooral waar de goede punten lagen. Logischerwijs werd het spel afgewezen: Ons thema was te ver gezocht, de spelregels te ingewikkeld en weliswaar werkten de mechanismen, maar het vormde geen geheel. Het was niet wat 999 vond wat een partygame moest zijn.

Ietwat teleurgesteld gingen we naar huis. Het heeft een tijd stilgelegen omdat we even van de teleurstelling moesten bijkomen, maar wat ons is bijgebleven van de beurs is dat de medewerker benadrukte dat een van onze mechanismen perfect een partygame op zich zou kunnen zijn. Dit realiseerden wij ons op een gegeven moment ook en gaf ons hoop. Met nieuwe inzichten en goede moed zijn we aan het werk gegaan en na een stuk of drie, vier verschillende concepten in anderhalf jaar zijn we nu waar we denken dat we moeten zijn. Een unieke partygame die in vijf minuten uit te leggen is.

Zonder de teleurstelling waren we nooit gekomen waar we nu zijn. Na vijf (!) jaar is onze visie is nu duidelijk, een partygame; simpel, interessant, snel en toegankelijk. De eerste tests met ons vaste testteam zijn bijzonder veelbelovend en we gaan nu toewerken naar blind tests. We hebben er ook weer zin in om te pitchen bij uitgevers!

Jullie horen nog van ons!

_________________
Meer weten over de partygame Kontakt!, of over ons?
Stuur ons een persoonlijk bericht!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2018, 21:44 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
Klinkt goed!

Als je het mij vraagt is wat je doet naar kritische feedback het bepalende moment: als je dat als supernuttig kan zien en doorzet, dan wordt publicatie van een goed spel reëel.

Vanuit het spellenmaakgilde hebben we nu een forum groep op Slack (soort forum tool) waar we spelontwerp tips delen. Daar praten we ook over een meeting in Utrecht waar ook wat gescout zal worden naar spel concepten. Interesse om aan te haken? (in Utrecht en op Slack)

Veel succes in ieder geval!

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2018, 21:55 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Leuke feedback! Succes met de “blinde” playtests!

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 feb 2018, 07:14 
Sojaboon

Berichten: 23
warjan schreef:
Klinkt goed!

Als je het mij vraagt is wat je doet naar kritische feedback het bepalende moment: als je dat als supernuttig kan zien en doorzet, dan wordt publicatie van een goed spel reëel.

Vanuit het spellenmaakgilde hebben we nu een forum groep op Slack (soort forum tool) waar we spelontwerp tips delen. Daar praten we ook over een meeting in Utrecht waar ook wat gescout zal worden naar spel concepten. Interesse om aan te haken? (in Utrecht en op Slack)

Veel succes in ieder geval!



Ik heb hier ook interesse in. Zowel het forum, als die bijeenkomst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2018, 12:01 
1. Go (-2200)

Berichten: 155
Woonplaats: Nijmegen
Overigens ben ik eind 2017 2x de Duitse grens over gehopt voor bijeenkomsten in / nabij het Ruhrgebied om elkaars spellen te testen. Wie interesse / vragen heeft, stuur even een pb'tje.
Overigens zegt 'slack' me niets, kan iemand dat toelichten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 24 feb 2018, 21:07 
game on!
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Woonplaats: Groningen
slaapgraag schreef:
Overigens ben ik eind 2017 2x de Duitse grens over gehopt voor bijeenkomsten in / nabij het Ruhrgebied om elkaars spellen te testen. Wie interesse / vragen heeft, stuur even een pb'tje.
Overigens zegt 'slack' me niets, kan iemand dat toelichten?


https://en.wikipedia.org/wiki/Slack_%28software%29

_________________
arjanvanhouwelingen.com


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2018, 14:13 
3. IKI (2015)

Berichten: 155
Woonplaats: Nijmegen
Dank, een soort Yammer dus als ik het goed begrijp.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Naar een uitgever stappen? En vele andere vragen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

spelontwerper



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®