Bordspelmania https://www.bordspelmania.eu/ |
|
Moderne levensweg https://www.bordspelmania.eu/ontwerpers-designers/topic19688.html |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Keur [ wo 01 maart 2017, 22:56 ] |
Berichttitel: | Moderne levensweg |
Hoi allemaal, Ik ben bezig met een moderne variant van levensweg, aangepast op de economie van de 21ste eeuw (dus wat minder optimistisch dan het originele levensweg) en ik ben op zoek naar tips. Het doel van het spel is dat het per beurt deprimerender wordt (dus: schuld krijgen, scheiden i.p.v. trouwen). Denken jullie dat dit een leuk idee is? |
Auteur: | Traquan [ do 02 maart 2017, 00:18 ] |
Berichttitel: | Re: Moderne levensweg |
Echt een spel om eens lekker te ontsnappen aan het dagelijkse leven dus. Een gamers versie van Levensweg zou best leuk zijn. De zaken die je beschrijft zouden prima als stressfactor ingebouwd kunnen worden, zoals bij bijvoorbeeld Agricola en In The Year Of The Dragon. Puur een negatieve variant van Levensweg zou mij niet trekken. |
Auteur: | Edwin84 [ do 02 maart 2017, 09:37 ] |
Berichttitel: | Re: Moderne levensweg |
Zelf heb ik het spel The Pursuit of Happiness in de collectie. Dit voelt ook aan als een moderne levensweg. Al is het natuurlijk geen werp een dobbelsteen en verplaats je pion spel. Zelf vind ik het een erg leuk thema. Denk alleen dat veel mensen afhaken doordat het alleen slechter wordt zoals je vertelt. Spelers bouwen graag iets op tijdens een spel middels een motor of andere vooruitgang. Alleen negatieve effecten spreekt minder aan denk ik. |
Auteur: | rober [ do 02 maart 2017, 10:33 ] |
Berichttitel: | Re: Moderne levensweg |
Doet me ook wel een beetje denken aan Infarkt. Daar is het juist de bedoeling om door middel van aanpraten van een slechte levensstijl, je medespelers te laten overlijden en als enige over te blijven. En dat dan in party-style. Dus dat is enkel lachen geblazen. https://boardgamegeek.com/boardgame/110331/infarkt |
Auteur: | ouwezeeman [ do 02 maart 2017, 10:52 ] |
Berichttitel: | Re: Moderne levensweg |
In Last Will moet je het ook "slecht" doen om te kunnen winnen. Geld verbrassen aan dure etentjes, feestjes, villas kopen voor heel veel geld en die laten verloederen etc. Dit maakt het een grappig spel. Als je een "realistische" levensweg wil maken met scheiden en schulden etc, dan vrees ik dat het een veel te deprimerend thema wordt. In een spel wil je juist leuke dingen doen, niet je leven verbrodden. Of je moet er net een heel grappige twist aan kunnen geven zoals in last will, of infarkt die hierboven staat beschreven. |
Auteur: | The Iced One [ do 02 maart 2017, 11:05 ] |
Berichttitel: | Re: Moderne levensweg |
Ik weet het niet. Je hebt 'Euphoria: build a better dystopia' waar je toch ook vooral negatieve zaken probeert te 'bouwen', niet? En ik ben er zeker van dat er nog spellen zijn die draaien om het bereiken van negatieve zaken, maar ik kan er zo direct niet opkomen. En het zou wel eens verfrissend kunnen zijn. Het speelmechanisme van Levensweg is uiteraard enorm gedateerd en hoegenaamd niet meer bruikbaar in deze tijden, maar het thema heeft nog wel een plaats denk ik. |
Auteur: | Edwin84 [ do 02 maart 2017, 12:32 ] |
Berichttitel: | Re: Moderne levensweg |
Kort samengevat van bovenstaande posts: Bij een negatief thema moet het doel zijn om te winnen door negatieve dingen te bereiken zoals als eerste doodgaan. Een positief doel zoals welvaart waarbij je alleen tegenslagen krijgt is dan minder populair. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |