Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011, 03:08 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Zonnespel schreef:
Beste liefhebbers van coöperatieve spellen,

Ik hoop dat jullie een goede start van 2011 hebben gemaakt! Voor het nieuwe jaar wens ik jullie veel speelplezier en andere gezellige ontmoetingen.

2011 wordt voor Zonnespel het jaar van ANTARCTICA. Dit is het tweede spel van Jouke Korf, auteur van Stop de Stropers.

Voor Antarctica is er nog geen artwork. Bovendien zullen de komende jaren steeds meer spellen nieuwe tekeningen krijgen. Daarom ben ik op zoek naar een tekenaar die de komende jaren diverse spellen voor Zonnespel wil illustreren.

Ik vraag jullie hulp om deze persoon te vinden. Willen jullie onderstaande tekst doorsturen naar iedereen voor wie deze vacature interessant kan zijn?

Mijn dank is groot!

Zonnige groet,

Steven
______________________________________________________________

Vacature tekenaar Zonnespel

Gezocht

Tekenaar die de komende jaren free lance artwork wil maken voor de coöperatieve spellen van Zonnespel.
Zonnespel, opgericht in 2004, is de enige Europese uitgeverij die zich geheel richt op coöperatieve spellen. De uitgaves worden verspreid binnen Nederland, en op kleine schaal naar België, Frankrijk, Engeland en Duitsland.
Veel uitgaves komen uit Canada, waarbij het artwork soms wordt overgenomen van de oorspronkelijke uitgaves. De komende jaren zal Zonnespel meer en meer eigen artwork gebruiken. Dit nieuwe artwork zal qua stijl aansluiten bij de al bestaande uitgaves.
Zie http://www.zonnespel.nl voor een overzicht van de huidige uitgaves.

Profiel

- Je hebt ruimte voor 1 tot 3 opdrachten per jaar, tussen 20 en 100 uur, met name in het voorjaar.

- Je ziet het zitten om een langdurige samenwerking aan te gaan.

- Je hebt een realistische tekenstijl met een vriendelijke en krachtige uitstraling.

- Je kunt functionaliteit en vorm met elkaar verbinden.

- Als het nodig is kun je heel precies in opdracht tekenen. Daarnaast kun je een opdracht ‘vrij’ vertalen in beeld.

- Je speelt in je vrije tijd graag bordspellen en hebt inzicht in wat voor een speler belangrijk is in een spelontwerp.

- Je hebt ervaring met aanleveren voor drukwerk, of de bereidheid hierin te investeren.

- Je bent flexibel, communicatief en doorgaans goed bereikbaar.

- Bij voorkeur woonachtig in Noord-Holland: Amsterdam, Haarlem of noordelijker.

Proefopdracht ‘Antarctica’

Antarctica is een spel van Jouke Korf (zie website Zonnespel) dat in de zomer van 2011 uitkomt. De hoofdrol in dit spel spelen 2 pinguins en 2 zeehonden die op de Zuidpool wonen. De spelers helpen deze dieren om op te groeien door genoeg vis te vangen. Helaas smelten er steeds meer ijsplaten, waardoor de dieren verder moeten zwemmen om vis te vangen. Het vis vangen wordt verder bemoeilijkt door jagers die de zeehonden en pinguins proberen te schieten. Gelukkig zijn er redders die de belangrijke visplekken kunnen beschermen, en eventueel jagers kunnen arresteren.

De proefopdracht luidt als volgt:

- Maak een schets voor de voorkant-tekening van ‘Antarctica’. Dit is een cirkelvormige tekening van ca. 16 cm doorsnee.

- Stuur eventueel een paar tekeningen uit je portfolio mee, die je vindt aansluiten bij de huisstijl van Zonnespel.

- Schrijf een korte tekst waarin je jezelf voorstelt, in reactie op bovengenoemd profiel.

- Geef een indicatie van je gebruikelijke tarief voor vergelijkbare opdrachten.

- Lever je schets en tekst in voor 1 maart.

- Reserveer tijd in de tweede helft van maart om de schets uit te werken, en van april tot en met juni voor de gehele opdracht.

Als je schets uitgekozen wordt, krijg je opdracht om deze tegen vergoeding (€ 50) in kleur uit te werken. Na ontvangst van de uitgewerkte tekening volgt eventueel een kennismakingsgesprek.

Hierna wordt de opdracht voor Antarctica (voorkant-tekening, spelbord en diverse spelonderdelen) toegekend. De uiteindelijke vergoeding wordt in overleg bepaald.

Bij wederzijdse tevredenheid word je de vaste tekenaar van Zonnespel.

Aarzel niet om tussentijds contact op te nemen.

Reacties
Zonnespel / Sunny Games
Steven Michiel Rijsdijk
Keizerfazant 54
1704 WL Heerhugowaard
072-5747825 (072-kristal)
Steven@zonnespel.nl
http://www.zonnespel.nl

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 11:46 
Spelmagazijn.com
Avatar gebruiker

Berichten: 684
Er zijn ongeveer 40 inzendingen geweest, waarvan er 7 door de eerste selectie zijn gekomen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 11:48 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Dat is nog behoorlijk wat volgens mij :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 13:07 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
Ik ben benieuwd! Ik ben een groot fan van de Zonnespellen.

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011, 13:31 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Uit de laatste nieuwsbrief van Zonnespel:

Zonnespel schreef:
Beste liefhebbers van coöperatieve spellen,
Ten eerste wil ik iedereen bedanken die mijn vacature voor tekenaar heeft doorgestuurd naar de juiste personen. Ik heb 40 reacties binnengekregen, en inmiddels heb ik een tekenaar gevonden! Wie dit is, blijft nog even een verrassing...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - Gezocht: vaste tekenaar voor Zonnespel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Zonnespel



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®