Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012, 00:59 
columnist

Berichten: 36
BordspelManiaK schreef:
Expeditie Diplomatie

Onder de palmbomen benaderen Gene, Joke en Min Hee de tegenpartij Christophe en Fatima met de vraag Fayah of Ruud eruit te stemmen. Even later ploffen Fayah en Ruud naast Christophe en Fatima op het strand neer om uit te leggen waarom Gene eruit moet. De volgende dag zitten de overblijvende Nederlanders op overwinnaarseiland te genieten van vers brood en beleg terwijl de Belgen op hun thuiseiland op krabbenvangst gaan om toch iets tussen de kiezen te krijgen. Op beide eilanden wordt er heel wat gekonkelfoesd om de gunsten van de andere deelnemers te krijgen en zo er niet uit gestemd te worden.
Uiteindelijk volgt de eilandraad en blijkt dat Ruud, die zich onoverwinnelijk achtte door zijn prachtig uitgekiende plan, het meeste zwarte stemmen krijgt en het het spel moet verlaten. Hij vertrekt met de woorden: ‘Ik had dit echt niet zien aankomen. Ik was ervan overtuigd dat Gene er uit zou liggen. Dit was een prachtig voorbeeld van back stabbing.’

De week er na, nog meer van dit moois. Fayah benadert Christophe en Fatima en overtuigt hen dat zonder haar steun, ze nergens staan.Christophe en Fatima stemmen in met het voorstel, op voorwaarde dat Fayah bewust de volgende proef verliest. Hierdoor ontstaat er nieuw geheim complot terwijl de andere denken dat het oude complot nog steeds actief is. Op de eilandraad is Min Hee de pineut van de dag en ook zij had het totaal niet zien aankomen.


Heerlijk! Hier kan ik dus van genieten. Al die complotten en het afzonderlijk benaderen van de verschillende medespelers. Indien je in bovenstaand verhaaltje de namen van de deelnemers van Expeditie Robinson (want daar komt het uit!) vervangt door Rusland, Italië, Oostenrijk-Hongarije, Engeland, Duitsland, Frankrijk en Turkije en ‘eilandraad’ vervangt door ‘winter’ had het net zo goed een verslag kunnen zijn van een spelletje diplomatie!

Het is nu al verschillende jaren geleden dat ik nog aan een spel deelgenomen heb en ik denk er nog regelmatig met een goed gevoel aan terug. Altijd weer spannend te zien of Duitsland woord gehouden heeft en je daardoor je leger naar Engeland kan ‘convoyen’ en of Frankrijk je inderdaad België gunt zoals afgesproken.

Misschien is het wel een leuk idee om een diplomatie-sessie te starten met BSM-leden? Er kan dan via PBs (eventueel met de moderator in CC?) en publieke forum boodschappen onderhandeld worden en wekelijks zou de moderator dan een korte stand van zaken kunnen geven op het forum op basis van de ontvangen bevelen, de uitkomst en zelfs van de berichten waarvan hij in CC gezet werd?

Wat denken jullie? Iemand geïnteresseerd om de rol van moderator/coördinator op zich te nemen? Ik ben in elk geval geïnteresseerd om de wekelijkse verslagen te lezen!

Gegroet,
Kire


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2012, 09:47 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
misschien werkt http://www.playdiplomacy.com handiger :)
ik ben van de partij :D

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012, 21:11 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Heeft iemand hier ervaring mee?

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - BordspelManiaK  
 Feed - Onderwerp - BordspelManiaK: Expeditie Diplomatie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

BordspelManiaK



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®