Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





49 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 09:11 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
ditterio schreef:
missiloon schreef:
altijd gesmaakt: king of tokyo
Ik ben dan ook nog niemand tegen gekomen die dit spel niet leuk vind.


Mijn vriendin, mijn schoonzus en een vriendin houden niet van dit spel. Kan toeval zijn, maar ik merk dat in mijn vriendenkring mannen dit spel leuker vinden dan vrouwen...


ik vind m ook niet leuk king of tokyo.


Bij mij zeggen niet-spelers ook altijd dat ik veel spellen heb, maar ik ben het daar niet mee eens.

Wat hier altijd wel in de smaak valt :
carcassonne natuurlijk ;).
regenwormen/sushibar
k2
alhambra
metro
wikinger

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 16:47 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
denken: 'je bent gek' ...
melden: 'heb ik geen tijd voor hoor'... en 'zoveel...?'... ook: 'nog nooit van gehoord'

wat nieuwe spelers wel smaken?

ik begin vaak met:

HEEEEEEL erg simpel, en bijna altijd schot in de roos (echte newbies dus he) regenboogslang (sssnaky). Zowel bij jong als bij oud. (de opluchting dat ze het snappen is meestal van hun gezicht af te lezen ;-))

ook erg gewild: just 4 fun colours. cartagena, alhambra, regenwormen, carcassonne (basis), Ticket to Ride, maori,...

de al iets opgewarmden: dominion (bij kinderen zijn de 'muntjes' van de uitbreidingen zeer gegeerd), finca, tikal, ...

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012, 19:34 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Herk-de-Stad
Zelf ben ik ook nog een redelijke beginner in boardgames en heb nog niet zo superveel spellen (20-30 spellen incl. uitbreidingen). Maar ik speel voornamelijk bij mensen die zelden tot nooit boardgames spelen. De meest gewilde spellen hier zijn Carcasonne en Catan. Simpel en niet te lang. Carcasonne word ook vaak met uitbreiding(en) gespeeld (meestal de gewone uitbreiding &/of Draak, fee & jonkvrouw)

Heb 1 keer Risk Godstorm gespeeld en dat viel ook goed in de smaak. maar word weinig gespeeld omdat ze dat wat lang vinden van speelduur. Chaostle ging ook wel maar waren ze niet zo enthousiast over, al vonden ze het nog wel leuk. Stone age heb ik ook liggen en heb ik al eens uitgelegd. Het leek hun interessant, maar het spelen is er nog niet van gekomen (ook weer door de langere speelduur).

Ik heb zelf een paar nog niet gespeelde/amper gespeelde spellen in mijn kast liggen om deze reden (Warhammer Invasion, Rune age, neuroshima hex bvb.).


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012, 20:34 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Dennis: Dan raad ik je aan om Neuroshima: Hex! een keer op tafel te zetten. Met twee personen, dan werkt het het beste. Het valt qua regels enorm mee (ze hadden wel beter opgeschreven kunnen worden) en een potje duurt in het begin denk ik drie kwartier. Aanrader!

Verder ben ik zelf erg benieuwd naar Warhammer: Invasion, ik denk dat ik die nog een keer aanschaf.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012, 21:38 
8. Vrijdag (0)

Berichten: 41
Woonplaats: Brugge/Gent
Neuroshima Hex is zeker de moeite! Dat is 1 van de spellen waarmee ik m'n vriendin een bordspel speler "gemaakt" heb (na Memoir '44). Zeker een aanrader dus!

Zelf heb ik vandaag Carcassonne geïntroduceerd op het werk tijdens de middagpauze.
Het was een groot succes! Alle collega's die mee speelden, dachten er aan om het onmiddellijk aan te schaffen voor hun kinderen (en stiekem voor hun zelf :wink: )


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2012, 00:05 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Herk-de-Stad
Seabie schreef:
Dennis: Dan raad ik je aan om Neuroshima: Hex! een keer op tafel te zetten. Met twee personen, dan werkt het het beste. Het valt qua regels enorm mee (ze hadden wel beter opgeschreven kunnen worden) en een potje duurt in het begin denk ik drie kwartier. Aanrader!

Verder ben ik zelf erg benieuwd naar Warhammer: Invasion, ik denk dat ik die nog een keer aanschaf.

Moet ik dan zeker eens doen :D al is het meestal een groepje van 4 personen of meer. en Warhammer Invasion heb ik helaas zelf nog niet kunnen uitproberen. Maar hij stond op mijn lijstje en zag een maand of 2 terug in de winkel (de oberon in hasselt) een leuke actie toen ik aan het zien was voor een spelletje voor 10-20 euro.

-50% op bordspellen bij aankoop van 5 spellen op die tafel (-10% voor 1,-20 voor 2,... tot 5 voor -50%). ik heb toen Stone age,Chaostle,Rune age,Warhammer Invasion en een dobbelbeker van catan meegenomen (voor de rest was er niet zoveel van goede spellen). heb ik toen allemaal voor zo een 95 euro kunnen kopen terwijl normaal Chaostle al bijna zoveel kost :lol: . natuurlijk kon ik dit niet zomaar laten liggen :roll: Later stonden er andere spellen weer -50% op de tafel (dit keer per spel). veel dezelfde maar dit keer stond er neuroshima hex tussen :D dus heb ik die toen ook maar meegenomen, maar deze heb ik helaas ook nog niet kunnen uitproberen. Maar zal ik zodra ik de kans heb gauw eens op tafel leggen.

ElMarto schreef:
Zelf heb ik vandaag Carcassonne geïntroduceerd op het werk tijdens de middagpauze.
Het was een groot succes! Alle collega's die mee speelden, dachten er aan om het onmiddellijk aan te schaffen voor hun kinderen (en stiekem voor hun zelf :wink: )

Ja Carcasonne hebben de meeste personen met wie ik het speel ook zelf aangeschaft (of er tenminste over zitten denken om dat te doen :lol:)


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2012, 00:23 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Maaaaaaaaaaan, ik wou dat Oberonn bij mij om de hoek lag... Ik had Stone Age, Warhammer: Invasion en Rune Age ook zo meegenomen. Als iemand binnenkort nog bij Oberonn langs gaat en deze spellen voor een schappelijk prijsje ziet liggen, dan houd ik me aanbevolen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2012, 01:22 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 21
Woonplaats: Herk-de-Stad
Seabie schreef:
Maaaaaaaaaaan, ik wou dat Oberonn bij mij om de hoek lag... Ik had Stone Age, Warhammer: Invasion en Rune Age ook zo meegenomen. Als iemand binnenkort nog bij Oberonn langs gaat en deze spellen voor een schappelijk prijsje ziet liggen, dan houd ik me aanbevolen!

Ik ga toevallig morgen nog eens langs. kijken of er misschien niet weer een leuke actie is en om van mijn geld dat ik van kerstmis heb een leuk bordspel of 2 te kopen :D


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2013, 18:22 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 29
:D Leuk om zo de opsomming te lezen van vele spellen. Nu weet ik op welke spellen ik een beetje ga letten(als beginner). Ticket to Ride heeft in iedergeval mijn aandacht al. Ben heel benieuwd naar onze eerste deelname aan de spellendag van de club Hart van Nederland.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2013, 10:05 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
DavidInge schreef:
:D Leuk om zo de opsomming te lezen van vele spellen. Nu weet ik op welke spellen ik een beetje ga letten(als beginner). Ticket to Ride heeft in iedergeval mijn aandacht al. Ben heel benieuwd naar onze eerste deelname aan de spellendag van de club Hart van Nederland.


Als beginner is Ticket to ride de beste keuze. Toen ik me dat spel heb aangeschaft en gespeeld met vrienden waren er 3 koppels die dit spel ook meteen hebben aangeschaft. Niet twijfelen dus, kopen :wink:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2013, 11:04 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
ditterio schreef:
DavidInge schreef:
:D Leuk om zo de opsomming te lezen van vele spellen. Nu weet ik op welke spellen ik een beetje ga letten(als beginner). Ticket to Ride heeft in iedergeval mijn aandacht al. Ben heel benieuwd naar onze eerste deelname aan de spellendag van de club Hart van Nederland.


Als beginner is Ticket to ride de beste keuze. Toen ik me dat spel heb aangeschaft en gespeeld met vrienden waren er 3 koppels die dit spel ook meteen hebben aangeschaft. Niet twijfelen dus, kopen :wink:


Haha, bij mij net zoiets! Gespeeld met mijn vriendin en twee anderen uit dezelfde vriendengroep en twee van de drie hebben direct ook TTR gekocht. Één van hen heeft het weer bij zijn tante geïntroduceerd en zo was er weer direct een koper bij :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2013, 11:14 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
maxitaxi777 schreef:
ditterio schreef:
DavidInge schreef:
:D Leuk om zo de opsomming te lezen van vele spellen. Nu weet ik op welke spellen ik een beetje ga letten(als beginner). Ticket to Ride heeft in iedergeval mijn aandacht al. Ben heel benieuwd naar onze eerste deelname aan de spellendag van de club Hart van Nederland.


Als beginner is Ticket to ride de beste keuze. Toen ik me dat spel heb aangeschaft en gespeeld met vrienden waren er 3 koppels die dit spel ook meteen hebben aangeschaft. Niet twijfelen dus, kopen :wink:


Haha, bij mij net zoiets! Gespeeld met mijn vriendin en twee anderen uit dezelfde vriendengroep en twee van de drie hebben direct ook TTR gekocht. Één van hen heeft het weer bij zijn tante geïntroduceerd en zo was er weer direct een koper bij :P.


Een tegengeluid: 2 mensen bij wie ik het geïntroduceerd hebben vonden er niks aan. Ikzelf ben er ook niet wild van, maar af en toe vind ik niet erg.

Kolonisten van Catan, Carcassonne, The Resistance, Cards Against Humanity (al is dat meer een activiteit dan een spel), zijn bij mij beginners successen gebleken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2013, 11:50 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Met Kolonisten en Carcassonne kan je idd ook weinig verkeerd doen. Naast tcket to ride ook grote aanraders.

The resistance vind ik een HEEL leuk spel, maar jammergenoeg deelt niet iedereen die mening. Sommigen vinden dit leuk, anderen totaal niet.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013, 02:58 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 38
Woonplaats: Geldrop
leuk item zo!

De standaard spellen carcassonne en catan heb ik bij mijn twee kraamverzorgsters geintroduceerd en die werden erg gesmaakt. Derde titel was alhambra.nummer vier 7 wonders.
Mijn enthousiasme (en die van mijn vrouw) resulteerden erin dat aan het einde van de kraamtijd we alhambra aan beiden cadeau hebben gegeven en de belofte om nog een keer een spelletje te spelen.

niet gedacht dat het zou gebeuren maar toch wel. Ondertussen komen we eens permaand bij elkaar, spelen de partners en hun kinderen met aanhang ook mee en hebben we een spellengroep van minimaal 8 maar vaak 15 personen bij elkaar. Gezellig en masse eten en daarna twee of drie spellen spelen tot een uur of 2.

Tot nu toe is elk spel dat geintroduceerd is door een van de aanwezigen gekocht. Carcassonne, vorsten van florence, genua, formula de en catan zijn enkele voorbeelden. Natuurlijk ook naar spiel geweest en toen vroegen ze me een nieuw spel mee te nemen dat is uiteindelijk lewis en clark geworden en de volgende speelsessie is ook alweer gepland

Ik zal dat nooit meer evenaren, maar ben er wel trots op dat het zo gelopen is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013, 08:57 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ik merk ook duidelijk een verschil in leeftijd. mijn spelletjesgroep bestaat uit vrouwen. het is een combi van vrienden en familie. mijnleeftijdgenoten (allen zo begin 39) vinden vrijwel alles leuk. De generatie boven ons (tantes) vinden het al snel moeilijk. UNO is eigenlijk al teveel nadenken hihi.
Partyspellen vallen in onze groep altijd in de smaak, vooral junglespeed, klik en dobbel zijn grote hits, tutto gaat ook goed. En verder dingen als Sequence, can't stop, blokjes, triominos etc. Catan en Carcasonne zijn dan echt al te veel hoor. De groep speelt ook liever 100 korte spelletjes ipv 1 lange. Maar ik ga toch eens proberen Catan of Carcasonne op tafel te krijgen.

Met mijn nicht wil ik het assortiment eens gaan uitbouwen naar dingen als Agricolo, Takenoko, Alhambra, Lost cities etc etc (lost cities zal als ik het zo inschat in de groep ook nog wel goed vallen)

Voor met mijn man heb ik inderdaad dingen als Agricola en Dominion staan. Maar die speelt niet heel graag en ik mag blij zijn met 1 spelletje per maand.

Ticket to rode trekt mij zelf niet enorm aan. Maar echt stom zal ik het niet vinden dus die staat ook nog wel op het wensenlijstje en hoop ik op tafel te kunnen krijgen.

Nadeel van een grotere spelletjesgroep met "niet-spelers" is dat iedereen iets anders leuk (of stom) vind. Ook merk ik in onze vrouwen groep (en ik betrap mezelf er ook op) dat het uiterlijk van een spel erg belangrijk is. En dingen als Catan, Carcasonne, Agricola etc zien er niet direct heel feestelijk uit.

Maar ik ben ze aan het besmetten hoor.....toen ik vertelde over Spsp keek iedereen me aan of ik niet spoorde....uiteindelijk toch met een groepje gegaan en iedereen was om en ging met een mooie stapel spellen naar huis:)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
49 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beginnershoek  
 Feed - Onderwerp - BEGINNERS Wat denken niet-spelers over jouw spellen?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®