Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nox' Spellenzolder - K2
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 17:54 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "K2", uitgegeven door White Goblin Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
1-5 Spelers
60 Minuten Speeltijd

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 18:54 
5. Het Verboden Eiland (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
Ik had hoge verwachtingen van K2, maar de totnogtoe enige speelbeurt scheerde geen al te hoge toppen. Kort erna schreef ik er dit over neer op BGG :

"Disappointed in this one, as I had expected to like it much more. I dislike that three risk tiles are laid open, though this may require a bit more planning, next to the weather forecast. But still you could end up with a hand full of movement cards close before the end, while you desperately needed those condition cards (that are yet to come). And to make it worse, chance is great that by that time only -2 penalty tiles are available. So while others can play some condition cards to avoid the biggest penalty, you end up with it. As a result, you might be forced to climb down to stay alive and get a hand full of condition cards by the end, so no option to climb up again. So to me, a bit too luck driven for a game relying on planning a couple of rounds in advance.

We also didn't use the rope cards to climb down too often. We didn't really feel the need to. Perhaps because we played the easiest setting ? And maybe also because the worst weather cards came in the beginning, while every climber was still down, while by the end there weren't a lot of difficulties while getting near to the top.

Last but not least, I find it odd that the cards use green circles to represent movement, while on the board they are pictured in yellow (the cost to reach them). Perhaps it's not a big deal, but I would have gone for a different approach.

Anyway, I sure need to give it a few more tries (more players, higher difficulty) that might alter my final score, but I guess it will be hard to wipe out my initial disappointment."


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 19:29 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Bedankt voor je toevoeging.
Een geheel andere speel ervaring als de mijne, dus super dat je die hier post. Kan men zelf lekker spelen & beslissen.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 19:33 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Ik moet zeggen dat het bij mij ook niet meeviel. Vond het erg repititief en een grote geluksfactor.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 20:03 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Ik heb me juist al een paar keer prima vermaakt. Ik vind het hele idee dat je een berg op moet en daarbij energie moet managen wel aardig. Zeker met het weer erbij.

Ik moet zeggen dat ik het niet kan herinneren dat ik ooit echt vast heb gezeten door enkel bewegingskaarten. Vaak hou ik daar rekening mee met mijn planning. Ik zie welke 3 kaarten ik de volgende ronde in mijn bezit zal hebben en maak hier deels mijn conclusie op welke ik nu ga gebruiken. Als het weer en de risicofiches meezitten, dan schiet ik als een speer naar boven. Zodra ik merk dat iets wat tegen gaat zitten of anderen lopen in de weg, dan ga ik iets meer controleren welke kaarten ik deze ronde speel en wat ik voor eventueel de volgende ronde bewaar. Heb je juist energie tekort, dan zul je juist de keus moeten maken om wellicht af te dalen en even veilig te staan. Dat hoeft echt niet perse ervoor te zorgen dat je niet meer kunt winnen.

Verder heb ik ook al verschillende uitvoeringen toegepast. Zo ben ik eens met 2 tegelijk naar boven gegaan en een keer met 1 voor 1. Afhankelijk van hoe het weer eruit zag en hoe anderen zich bewogen over het bord.

Volgens mij moet je, ook al heb je enkel bewegingskaarten, je nog prima uit de voeten kunnen redden.

@father vic. Ik vind het toch enigszins vreemd dat je bijna nooit naar beneden hebt moeten klimmen. Zelfs op het makkelijke niveau kan ik me niet herinneren dat je er 2 naar de top brengt en ze vervolgens daar het hele spel kan laten staan zonder dood te gaan. Vaak blijf je halverwege ook steken op andere spelers of blijven zij steken op jou gezien je maar met een X aantal per personen per vak mag staan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012, 20:29 
3. Ghost Stories (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 483
Woonplaats: Belsele, BE
Heb het natuurlijk ook nog maar met z'n tweeën gespeeld. Wil wel eens zien wat het met z'n vieren geeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013, 19:40 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Wetteren
Dit staat in de spelregels:
Citaat:
Tijdens één beweging mag de gekozen richting worden veranderd, omhoog en daarna meteen weer omlaag.

Mag je nu met één bewegingskaart omhoog en direct omlaag of is dit verboden??
Bedankt alvast!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013, 16:01 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Je mag met de verplaatsingskaarten die je speelt omhoog & omlaag bewegen, afhankelijk van de punten die erop staan. Dus je kan bijvoorbeeld 1 plateau omhoog, en vervolgens weer omlaag klimmen als je nog punten over hebt.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - K2  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

K2



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®