Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



8 berichten | Pagina 1 van 1 |

Het bordspel “War on terror” wat vind je ervan?
Een spel als alle andere, waar maken ze zich druk over! 60%  60%  [ 9 ]
Ik weet het niet, ik moet me er eerst meer in verdiepen. 13%  13%  [ 2 ]
Ieder zijn meug, maar voor mij hoeft het niet. 7%  7%  [ 1 ]
Dit spel zou verboden moeten worden, het benadert terrorisme te positief! 0%  0%  [ 0 ]
Geweldig, hier kijk ik echt naar uit!!! 20%  20%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008, 11:21 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Overgenomen van de website van Noorderspel:

"Beurzen in Amerika en Duitsland wilden het spel niet laten demonstreren. De titel en inhoud van het spel zouden politiek “incorrect” zijn. Volgens ons is het gewoon een goed spel waarin, helaas, de goeden niet altijd winnen en waar falen de ondergang van een natie betekent. De makers van dit Engelse spel zijn niet over één nacht ijs gegaan. Ze hebben drie jaar aan het concept gewerkt. Het spel is alleen via internet te koop maar het is ons gelukt om toestemming te krijgen om het spel op Noorderspel'08 te demonstreren. Maak kennis met “War on Terror” en beslis zelf of dit spel waard is om gespeeld te worden. "

Kent iemand dit spel en is het volgens jullie "verantwoord" om dit spel te spelen?


Laatst bijgewerkt door Dierik op vr 22 feb 2008, 12:53, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008, 12:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
kun je ook een positievere benadering toevoegen aan de poll?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008, 12:11 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Tsaar schreef:
kun je ook een positievere benadering toevoegen aan de poll?


Zo beter :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008, 12:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Is wel superpositief maar nu is het rijtje meer in balans. :)

Het spel zelf lijkt me best leuk om met mijn vrienden te spelen, we zien er de humor wel van in. Vooral de bijgeleverde bivakmuts is hilarisch.
Ik weet niet of het ook een goed spel is.

Alle gedoe om WoT heen was goed voor de naamsbekendheid maar er zijn niet veel mensen die het dus gespeeld hebben. Ik vind het overigens belachelijk dat beurzen het spel geweerd hebben van hun vloeren, hypocriet zelfs.
Jammer genoeg is het noorden toch wel wat ver om een spelletje uit te gaan proberen, dus ik hoop dat de Grote Spellencorifeeen iets zullen melden achteraf.


Laatst bijgewerkt door Jerome op vr 22 feb 2008, 19:46, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008, 12:18 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Ik denk dat dit een non-vraag is, of, beter gezegd, een vraag die eenieder voor zichzelf dient te beantwoorden. Ik weet wel dat als ik zo naar de commentaren die mensen op BGG hebben achtergelaten kijk dat dit spel niet gaat over de échte 'War on Terror', maar een satire is over politiek en terrorisme in het algemeen die toevallig op dit moment nogal actueel is.

Ik vind het verder nogal opmerkelijk dat men dit spel probeert te weren, terwijl wel volop Puerto Rico wordt gespeeld (waar de kolonisten geen kolonisten maar slaven zijn) of wargames (waar soldaten en eenheden aan de lopende band het loodje leggen) of Magic / AD&D (waartegen in sommige kringen zware religieuze bezwaren bestaan). Het is niet zozeer dat men bezwaren heeft tegen een spel (er is een klein handjevol waar ook ik moeite mee zou hebben), maar dat organisatoren van conferenties menen die beslissing voor mij te moeten maken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008, 18:52 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 855
Woonplaats: Bollenstreek
Cymric, mooi gezegd.

In het algemeen zijn er weinig thema's waar ik op tegen ben. Een beetje fout kan best leuk zijn, zeker als het ook grappig/satirisch bedoelt is. Een spel als pimp is bijvoorbeeld heel fout wat betreft thema maar omdat het zo over de top is, vond ikhet niet afschrikwekkend. Helaas was het wel een slecht spel en dus zal ik het niet meer spelen, maar dat heeft dus helemaal niets met het thema te maken. [/u]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008, 11:15 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Aah, BGG-Discussie op SpSp!

't Zal me worst wezen. Inderdaad: iedereen wil best Hitlertje spelen, maar War on Terror of Puerto Rico is dan weer bezwaarlijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2008, 22:07 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Met onze spellenclub hebben wij het spel gekocht van zodra het verscheen. De herrie die er rond het spel ontstond, heeft zeker mee bepaald dat wij tot aankoop overgingen.

Nu mag het duidelijk zijn dat WoT helemaal geen fout thema heeft. Het enige probleem: er wordt een beetje te veel gespot met de grote politieke idealen die sommige mensen op dit moment hanteren. Verder niets aan de hand met dat spel.

Vanzelfsprekend hebben de makers van het spel handig ingespeeld op de commotie die er was (o.a. de weigering van hun stand op Spiel in Essen) om het spel vlotter te laten verkopen. Goed gezien van die mannen.

Trouwens, als je hun (grappige) kant van de zaak wil lezen: http://www.waronterrortheboardgame.com.


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Controversiële demonstratie op Noorderspel: “War on terror”  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®