Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 maart 2013, 12:03 
Rooster Booster

Berichten: 75
Woonplaats: Torhout
Ik verzamel cadeau-ideetjes voor de kleindochter (paashaas en/of verjaardag) en zoek het in de richting van reisspellen voor 1 persoon.
Zij heeft al een paar spellen van Smartgames: IQ-puzzle ; IQ-twist ; Chickenshuffle.

Heeft iemand tips voor interessante 1 persoons-spelletjes leeftijd 7 jaar ongeveer ?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 04 maart 2013, 12:58 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik kom niet veel verder dan de puzzelachtige spellen van SMARTgames, zoals je zelf ook al aangeeft.

Wat misschien wel leuk is is een Perplexus. Dat is een 3D doolhof voor knikkers in een bal. Niet echt een spel, maar wellicht toch leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 04 maart 2013, 14:25 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Misschien ben je wel iets met de volgende:

Clue investigator: http://www.speldatabase.be/spelinfo.php?id=11325&zoekcriteria=no

Ik weet wel niet echt of het reisversie is. De website werkt nog en het is van Knizia dus qua kwaliteit zal dat wel meevallen :lol:

http://www.clueinvestigator.com/

Ik vind hem wel niet direct terug op boardgamegeek.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 13 maart 2013, 04:25 
Rooster Booster

Berichten: 75
Woonplaats: Torhout
Ik heb jullie tips even bekeken (heeft wat langer geduurd door PC-problemen -sorry) en ook gecheckt welke spellen de jongedame thuis al heeft.(meer dan ik dacht)
Ik kan dus bij smartgames niets verrassends meer vinden.
Ik heb al verschillende sites geraadpleegd en gekeken of ik ergens kan selecteren op 1 speler...en dan op reisspellen.....maar tot nu toe heb ik dat niet gevonden.

Ik overweeg om naar een grote spellenverkoper te gaan en dan een aantal spellen te kopen met de afspraak dat ik kan ruilen of een tegoedbon krijg , mocht de jongedame de spellen al hebben.
De spellen zijn bedoeld als geschenk....ik ken wel de inhoud van mijn spellenkast....maar niet van haar voorraad thuis.
Had ik online kunnen selecteren ; dan kon ik eerst haar mama vragen of ze het spel al had of niet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013, 18:09 
Sojaboon

Berichten: 22
Woonplaats: Gouda
Ik ken een eenpersoonsspel dat 'Vrijdag' heet. Hierin ben je Robinson en moet je zien te ontsnappen van een onbewoond eiland. Het is alleen wel voor 10+, het ligt er denk ik een beetje aan hoe pienter het meisje is en of ze er energie in wil steken om het te snappen, maar als ze vaker spelletjes speelt lijkt dat me op zich geen probleem! Het is een gewoon spel, maar het zit in een klein doosje dus gemakkelijk mee te nemen! (10 bij 10 cm ofzo?)
Waar woon je trouwens? Misschien dat we een goede/leuke spelwinkel in de buurt kunnen aanraden waar ze wel open staan voor tegoedbonnen en ruilen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 maart 2013, 23:00 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Niet echt een spel, maar meer puzzels: http://www.kubuswinkel.nl/cricro.html

Daar heb ik vroeger mezelf uren mee vermaakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2013, 07:36 
Rooster Booster

Berichten: 75
Woonplaats: Torhout
Jantine schreef:
Ik ken een eenpersoonsspel dat 'Vrijdag' heet. Hierin ben je Robinson en moet je zien te ontsnappen van een onbewoond eiland. Het is alleen wel voor 10+, het ligt er denk ik een beetje aan hoe pienter het meisje is en of ze er energie in wil steken om het te snappen, maar als ze vaker spelletjes speelt lijkt dat me op zich geen probleem! Het is een gewoon spel, maar het zit in een klein doosje dus gemakkelijk mee te nemen! (10 bij 10 cm ofzo?)
Waar woon je trouwens? Misschien dat we een goede/leuke spelwinkel in de buurt kunnen aanraden waar ze wel open staan voor tegoedbonnen en ruilen!


Dit spel ken ik (nog ) niet.
Het klinkt goed.
Ik woon in de regio Brugge-Roeselare (België)
Ik kocht deze week ondermeer Qwirkle en Dweebies in Ingooigem (Delombaerde). Die winkel ligt niet direct in mijn buurt ; maar ik probeer een bezoek te combineren met een vriendenbezoek in die streek. Luc Delombaerde heeft wel een groot aanbod. ik weet niet of er in mijn regio een alternatief is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 02:32 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
vijverke schreef:
[Dit spel ken ik (nog ) niet.
Het klinkt goed.
Ik woon in de regio Brugge-Roeselare (België)
Ik kocht deze week ondermeer Qwirkle en Dweebies in Ingooigem (Delombaerde). Die winkel ligt niet direct in mijn buurt ; maar ik probeer een bezoek te combineren met een vriendenbezoek in die streek. Luc Delombaerde heeft wel een groot aanbod. ik weet niet of er in mijn regio een alternatief is.



Ik woon in Izegem en heb wel al een paar keer bij Luk de lombaerde online gekocht. Topservice, heel vlotte leveringen per post.
Ook bij Time2Game shop ik vaak online, ook topservice.
beide zaken (en zeker laatst genoemde) gaan ook op zoek naar spellen die ze niet in hun online catalogus hebben staan. moet je natuurlijk soms wel even wachten)

Verder vind ik ook wel regelmatig wat basisaanbod van het betere spel in de lokale 'supra bazars' en bij de 'multibazar' (izegem/pittem) -> maar dat zijn meer 999 games en natuurlijk niet zo uitgebreid als bij een echte spellenwinkel. Maar mocht je wensen hebben heb ik toch het grote vermoeden dat ze je bij die laatste ook wel gerust het een of het ander willen bestellen. Hier in Izegem is het toch een heel vriendelijke service op dat vlak.

Verder kan ik vrijdag ook zeer zeker aanraden als éénpersoonsspel. het is makkelijk mee te nemen in de bagage.

andere niet-reis spellen met wat zwaarder kaliber zijn vb agricola en voor de poorten van loyang etc.

succes en hoop dat je kleindochter er heel veel plezier aan zal beleven!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 07:32 
Rooster Booster

Berichten: 75
Woonplaats: Torhout
Dankjewel voor deze extra-tips !


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 14:37 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
vijverke schreef:
Dankjewel voor deze extra-tips !


oeps, zag daarna pas dat kleindochter pas zeven is....

vrijdag kan dan misschien wel lukken, maar dan zou ik wel als volwassene eerst eens het spel uittesten en voorspelen. (hangt er natuurlijk van af hoe vlot je kleindochter is met tellen en spellen spelen) maar er komt behoorlijk wat telwerk bij te kijken.

agricola en voor de poorten van loyang zal dan toch nog wat jaartjes moeten wachten vrees ik :s (tenzij jullie bij agricola de regels een beetje aanpassen misschien en het in de familieversie spelen, maar dan nog moet er ook flink wat gelezen worden en geteld)

Je kleindochter woont ook in de westhoek las ik? Ik weet van een vriendin uit Dadizele dat zij soms om spellen gaat in een spel-o-theek bij haar in de buurt, maar weet nu niet zeker of die meer richting westhoek of meer richting zuid-westvlaanderen ligt.... moet ik eens navragen (was bij de lokale bib een spel o theek afdeling)

veel reisplezier!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 16:59 
Rooster Booster

Berichten: 75
Woonplaats: Torhout
Ik had de uitleg al gelezen van vrijdag....heb het toch aan mijn lijstje toegevoegd.
Kleindochter zit al in het 2de leerjaar ; wordt over 3 maand 7 . Ze kan prima tellen en lezen .
Toch denk ik dat het spel nog ietsje te zwaar is.
Ik heb weet van een spel-o-theek in Kortrijk (bij de bieb) en een spel-o-theek in Ieper (los van de bieb) maar het zijn wij , de grootouders , die haar favoriete gezelschapsspelmaatjes zijn....en wij wonen niét in de Westhoek. :)
Misschien kan ik via de spel-o-theek wel er achter komen welke spellen er het meest ontleend worden.
Dankuwel voor de hint .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 17:11 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
vijverke schreef:
maar het zijn wij , de grootouders , die haar favoriete gezelschapsspelmaatjes zijn....



Ik heb zelf de zaligste herinneringen aan mijn grootouders al spelend. (kaarten -> dubbele rami-> mijn grootouders woondden in brabant en spelend met het grote houten paardjesspelbord)
Ik weet nog dat ik als kind zo verlangend uitkeek om 'oud genoeg' bevonden te worden om te mogen meekaarten. (en ik was ook zeven toen ik werd 'ingewijd' in de 'grote wereld' van het kaartspel ;-))
Ik zou dus zeggen. HOUDEN ZO... je kleindochter zal ongetwijfeld fantastische herinneringen opbouwen aan deze tijd die je in haar investeerd. Want dat is het dan wel he. Je bent toch intens met elkaar bezig boven een spelbord!

Heel veel plezier en hoop dat jullie ook genieten van het spelen!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2013, 17:35 
Rooster Booster

Berichten: 75
Woonplaats: Torhout
etwie schreef:
vijverke schreef:
maar het zijn wij , de grootouders , die haar favoriete gezelschapsspelmaatjes zijn....



Ik heb zelf de zaligste herinneringen aan mijn grootouders al spelend. (kaarten -> dubbele rami-> mijn grootouders woondden in brabant en spelend met het grote houten paardjesspelbord)
Ik weet nog dat ik als kind zo verlangend uitkeek om 'oud genoeg' bevonden te worden om te mogen meekaarten. (en ik was ook zeven toen ik werd 'ingewijd' in de 'grote wereld' van het kaartspel ;-))
Ik zou dus zeggen. HOUDEN ZO... je kleindochter zal ongetwijfeld fantastische herinneringen opbouwen aan deze tijd die je in haar investeerd. Want dat is het dan wel he. Je bent toch intens met elkaar bezig boven een spelbord!

Heel veel plezier en hoop dat jullie ook genieten van het spelen!


Heel zeker ! Wij kijken er telkens naar uit , naar die spelmomenten !
Onze grote opdracht : proberen te winnen ....want ze kan geconcentreerd bezig zijn , hoor ! 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 04 mei 2013, 23:33 
PIONier

Berichten: 2
Kaartspellen deden het bij ons op vakantie zeer goed, njah wij zaten dan wel in een camper. Als je achterin een auto zit wordt het al een stuk lastiger, je kunt denkspelletjes verzinnen of bijvoorbeeld puzzellen

_________________
Kleurplaten


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Kinderen & spellen  
 Feed - Onderwerp - Heeft iemand tips voor een paar leuke reisspellen ?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

kinderspel, reis, vakantie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®