Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 07:17 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Je kunt ook zeggen: we maken elk spel een euro (of twee) duurder. Dat zijn geen bedragen waar klanten wakker van liggen, terwijl er bij een gemiddelde oplage dan toch een professioneel vertaald stuk tekst in de doos zit.


Jij lijkt niet te snappen welk effect de brutomarges van de verschillende partijen in de keten op de consumentenprijs hebben. Voor je het weet, praat je over vijf euro duurder.


Een 'algemene' reactie: een uitgever hoeft van mij niet financieel te bloeden voor zo'n vertaling, maar met een aanbod van in feite 10-20 euro voor mogelijk 1-2 dagen werk, maak je een belachelijke start.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 14:13 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Erwin schreef:
Jij lijkt niet te snappen welk effect de brutomarges van de verschillende partijen in de keten op de consumentenprijs hebben. Voor je het weet, praat je over vijf euro duurder.

Nee, inderdaad, jouw redenering snap ik niet. De verhoging van de prijs ligt puur en alleen bij de uitgever. De marges van de overige bedrijven in de keten blijven gelijk. (Alhoewel ik me voor kan stellen dat een transportverzekering iets meer zal bedragen---er wordt immers een iets duurder product vervoerd.) Hoe kan een prijsverhoging van n euro bij de uitgever dan leiden tot een prijsverhoging van vijf euro bij de klant?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 14:23 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Omdat er door alle schijven met procentuele marges gewerkt wordt, en er uiteindelijk nog BTW bovenop komt, ook al een percentage.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 14:25 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Tsaar schreef:
Omdat er door alle schijven met procentuele marges gewerkt wordt, en er uiteindelijk nog BTW bovenop komt, ook al een percentage.

Check. Weer wat geleerd.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 18:28 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Tsaar schreef:
Waarom heeft Arno (of Frank) deze oproep eigenlijk niet zelf gepost?


Arno post nooit op fora en dus ook niet hier. Sinds een paar weken ondersteun ik QWG op vrijwillige basis bij het regelen van demors voor diverse beurzen. Zelf komen Arno en Frank daar naast hun drukke banen en andere activiteiten voor QWG niet altijd aan toe. De eerste beurs waarvoor ik demors heb geregeld was Noorderspel waar we afgelopen weekend hebben gestaan.

Vanwege deze contacten vroeg Arno mij dit bericht te plaatsen.

Ik vind het jammer dat de discussie hier voornamelijk draait om de vergoeding. QWG is geen uitgever als 999-games met een verkoop van 650.000 spellen in het afgelopen jaar en een geschatte omzet van EUR 5.000.000. Ze steken er ontzettend veel vrije tijd in en maken spellen zonder winstoogmerk.

Ik stel me wel eens de vraag welke spellen er in dit segment op de markt zouden komen als QWG er niet zou zijn?

Uiteraard heeft ieder recht op zijn mening, maar ik wil hiermee ook even de andere kant van de medaille laten zien :D .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 20:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Ik vind het jammer dat de discussie hier voornamelijk draait om de vergoeding. QWG is geen uitgever als 999-games met een verkoop van 650.000 spellen in het afgelopen jaar en een geschatte omzet van EUR 5.000.000. Ze steken er ontzettend veel vrije tijd in en maken spellen zonder winstoogmerk.


Geen winstoogmerk? Tijd om wakker te worden...... :wink:

Voor alle duidelijkheid: ik verlang niet dat ze vergoedingen van honderden euro's bieden, maar een schandalig lage fooi van een of enkele gratis spel(len) slaat me wat teveel door naar de foute kant.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 20:32 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Dierik schreef:
(...) maken spellen zonder winstoogmerk.


QWG (Quined althans) is een BV en geen stichting.
Kom op Dierik, ik ben ook blij met hun aanwezigheid op de NL markt, en ik heb met veel plezier op SpSp06 demo's gedraaid (voor een spel per dag!), maar je moet niet doen alsof het echt allemaal neerkomt op liefdewerk oud papier.

Het is inderdaad jammer dat er gediscussieerd wordt over geld, maar dat heb je helaas wel op jezelf afgeroepen door vakwerk te vragen en er een grijpstuiver voor uit te loven. Misschien was dat gewoon naief, en omdat jij zelf vrijwilligerswerk doet voor QWG kan het logisch lijken dat alle werk vrijwillig gedaan kan worden.

Alle consternatie ten spijt gun ik QWG het beste en ik hoop dat ze voor een mooi prijsje goede vertalers vinden en daarmee hun vleugels uit kunnen slaan naar de rest van de bordspellenwereld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 22:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Tsaar schreef:
Alle consternatie ten spijt gun ik QWG het beste en ik hoop dat ze voor een mooi prijsje goede vertalers vinden en daarmee hun vleugels uit kunnen slaan naar de rest van de bordspellenwereld.


Zo'n mooie formulering, daar sluit ik me graag bij aan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 22:29 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 869
Woonplaats: Bollenstreek
pietlavens schreef:
Ik kan mij helemaal vinden in jouw uitspraak, Dagmar. Met mijn job verdien ik mijn levensonderhoud. Als ik dus een spel kan krijgen voor wat inzet in de spellenwereld, dan ben ik altijd tevreden.


Blij dat er nog andere mensen zijn die de hobby belangrijker vinden dan geld. Zodra de mensen van QWG in Hummers naar de beurzen komen en zichzelf versieren met goud en juwelen is het tijd om moeilijk te gaan doen, tot die tijd heb ik vooral heel veel respect voor wat ze doen. Ik durf te wedden dat ze per uur meer zouden verdienen met een reguliere baan. Dus bij deze, geachte QWG-ers, grote dank voor de vele mooie spellen en dat jullie nog maar lang door mogen gaan. En als jullie er een mooi salaris mee verdienen dan gun ik jullie dat van harte.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart 2008, 22:37 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik ben ook van mening dat bij een commerciele organisatie een beloning op z'n plaats is, maar ik kan me wel voorstellen dat bij een bedrijf dat bij het grote publiek totaal onbekend is, die beloning naar gelang is.
Zodra de spellen van QWG ook bij V&D en dergelijke te verkrijgen zijn en de grote massa bereiken, kan het een ander verhaal worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Vertalers (FR/DU/EN) gezocht voor QWG!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Tags

QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®