Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2013, 13:57 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Sinds kort komt deze klassieker weer veel op tafel dankzij mijn vriendin die er weg van is. Ik moet toegeven ik geniet ook heel erg van onze 2-speler potjes !

Omdat deze reeks een beetje teveel is uitgemolken krijgt het soms een slechte naam, mensen zien door het bos de bomen niet meer (of was het omgekeerd? :p).

Ik ben benieuwd welke expansies jullie meestal gebruiken bij een normaal spelletje Carcassonne.

Ik ben geen fan van omslachtige regels in dit spel, dit vertraagt enkel de boel en maakt het minder interessant. Ook goedkope rechtstreekse confrontaties verpesten het een beetje. Dan kom ik bij mijn enige echte miskoop ooit en dat is Carcassonne : De Toren, ik vind dat alles wat leuk is aan carcassonne door deze expansie teniet wordt gedaan, maar dat is mijn idee. Ik gebruik enkel nog de kartonnen toren om tegels in te bewaren en 4 van de tegels (omdat ze uniek zijn, waaronder een lege grastegel).
Ik heb ook De Graaf van Carcassonne maar deze gebruiken we eigenlijk nooit, ook wegens te 'fiddly'.

Maar hier is mijn setup die we bijna altijd gebruiken de laatste tijd :

* Basisspel
* Uitbreiding 1 (met herbergen en hoofdmannen maar de kathedralen zijn wel niet zo populair)
* Kooplieden en bouwmeesters (met handelswaren en varkens maar zonder bouwmeesters)
* Rivier II (meer dan de helft van de keren)


Na een hiatus van een jaar of 6 niks kopen van carcassonne heb ik toch de reeks mini's besteld (vooral voor de graancirkels en enkele andere unieke tegels) en Burgemeesters & Abdijen. Nu zal ik moeten zorgen dat het aantal tegels niet TE groot wordt ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2013, 14:25 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik speel vrijwel alleen nog de spin-off Carcassonne Jagers & Verzamelaars, en dan zonder uitbreidingen (er is ook alleen maar een mini-uitbreiding voor geloof ik).

Ik vind het leuke aan deze versie dat de weilanden qua punten op zichzelf staan (dankzij de prooidieren) en niet afhankelijk zijn van andere landschapselementen, en de rivieren/hutten voegen een dimensie toe waardoor het spel net iets meer variatie bevat dan basis-Carc met toch hetzelfde aantal tegels (en dus dezelfde prettig korte speelduur - basis-Carc met uitbreidingen wordt mij al gauw te langdradig).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2013, 14:29 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 522
Woonplaats: Maassluis
De Graaf van Carcassonne gebruiken wij ook eigenlijk nooit.

Met 2 personen komen ook de uitbreidingen De Toren en De Draak, de Fee en de Jonkvrouw meestal niet op tafel. Maar wel met meer dan 2 personen!

Dus dan blijft over:
- De Rivier (I en II);
- De Uitbreiding;
- Kooplieden en Bouwmeesters (volledig);
- Burgemeesters en Abdijen (volledig);
- Bruggen, Burchten en Bazaars (zonder de bazaars, niet leuk, zeker niet met 2 personen);
- De Volgeling.

De nieuwe, kleine 6 uitbreidingen heb ik (nog) niet.

Groetjes.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2013, 19:15 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Wij spelen Carcassonne ook vaak met zijn tweeen.
De opstelling is bijna altijd;
- basis
- uitbreiding
- kooplieden en bouwmeesters
- rivier I en II, beide 2x
- cartaren
- GQ expension

Heel soms wil ik er wel eens een mini door gooien.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 28 maart 2013, 20:17 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 233
Woonplaats: Joure (Friesland)
De combi met kooplieden en bouwmeesters is standaard uitrusting voor de vakantie.
Vooral het element om een ander zijn stad af te maken en de handelswaar te confiskeren of de bouwmeester te blokkeren zijn mooie spelelementen die echt strategie toevoegen.
Deze combi speelt prima voor 2. Meer ruimte hebben we ook niet op ons camping tafeltje.

_________________
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Jullie Carcassonne setup ?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten


Tags

999 Games, Carcassonne



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®