Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




11 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Advies mbt Smart Games
BerichtGeplaatst: do 09 mei 2013, 09:45 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Zijn er hier toevallig mensen met een rijke ervaring op het gebied van de solistische denk"spellen" van Smart Games?

Mijn dochter van drie is verzot op Dora Zoekt Haar Vriendjes en ik vind het erg tof om te zien dat ze inmiddels de eerste 15+ levels zelfstandig kan, en dat er met nog 33 levels te gaan voldoende uitdaging over blijft voor de komende periode. Ook het feit dat het materiaal enorm degelijk is en het zonder problemen goed mee kan in een koffer en bij het zwembad gespeeld kan worden, vind ik een grote pre. Ik zoek eigenlijk nog zoiets, maar dan weer met andere uitdagingen. Ik zat zelf te denken aan Trucky 3, omdat dat haar ruimtelijk inzicht stimuleert (itt Dora Zoekt Haar Vriendjes, dat meer op logica zit), maar heeft iemand hier ervaringen mee en/of andere tips?

Zelf heb ik Troy en een andere titel uit het volwassenensegment zou ook welkom zijn. Ik zat zelf te denken aan Monsters, Anti-Virus of Vikings (waarvan Anti-Virus me het minst aanspreekt). Pinguins heb ik ooit bij een winkel geprobeerd, maar sprak me iets minder aan. Iemand ervaringen of andere tips? Enige vereiste is dat hij wel voldoende af moet wijken van Troy.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 09 mei 2013, 10:51 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb zelf 3 smart games spellen in mijn bezit. Momenteel speel ik geregeld Troy. Gewoon leuk om te doen.
Je wilde iets afwijkends hiervan en dan moet ik toch Antivirus noemen. Hoewel je dit zelf niet zo aanspreekt vind ik het de meest verslavende. Je blijft schuiven met de stukken. Mijn kinderen willen dit ook altijd proberen, maar vinden het te moeilijk.
Road block heb ik ook, maar op de een of andere wijze heb ik hier niet zo veel mee.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 mei 2013, 12:27 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
heb zelf hide & seek (met uitbereiding), airport, titanic, camouflage north pole en iq -fit.
Heb me het meest geamuseerd met hide & seek en camouflage.

Ik heb zelf al eens iemand camelot of castle jr (weet niet meer juist) cadeau gedaan voor zijn vierde verjaardag en die vond dat ook wel leuk. Je hebt wel een tafel nodig om het op te zetten.

Ik zou zeker ook eens kijken naar de all-time klassieker rush hour http://www.amazon.de/Unbekannt-11118-Th ... =rush+hour

Echt super leuk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 09 mei 2013, 12:52 
1. Dominion (2008)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Voor kinderen van af 3 zou ik voor Bill en Betty Bricks gaan en en Camelot jr. Trucky3 is ook leuk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 09 mei 2013, 17:35 
Garnaal

Berichten: 385
Woonplaats: belgiƫ
Mijn vrouw bracht overlaatst castle logic mee van een onderwijsbeurs. Zowel voor kinderen als volwassenen leuk. Wij hebben op het werk een groot assortiment en enkele jongens die echt verslaafd zijn aan dit soort spellen. Ik vraag hen morgen eens naar het meest leuke en uitdagendste! Persoonlijk vind ik die met de chocolade ook zeer leuk. Solitair chess mag ik ook graag spelen. Ook rush hour blijf ik een topper vinden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 09 mei 2013, 21:04 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Voor kinderen is colour code ook een leuk spel, zeker in de beginstadia niet te moeilijk.
Voor de iets oudere kinderen onder ons :lol: vind ik zeker Rush hour een 'must have' en heb ik zelf al veel plezier beleefd aan Tip-over en in iets mindere mate aan Road-block + uitbreiding, penguins en cover your tracks. Die laatste drie zijn wel van het iets moeilijkere genre

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013, 08:58 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek Belgiƫ
de smartgames spreken me erg aan en dit topic dus ook! Maar ik vraag me vooral af, uiteindelijk zijn het allemaal puzzelspelletjes, dus is het de moeite waard om meerdere van die spellen te kopen?

Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat suggesties en als ik dan kijk naar de spellen op de site vind ik dat ze er heel gelijkaardig uitzien, bv Road block and Penguins on ice en zelfs de IQ puzzler uiteindelijk is het een bepaalde challenge in elkaar puzzelen. Het ene al wat mooier vormgegeven dan het andere.
Dus is het de moeite om meerdere spellen te kopen of is het meer van, je koopt er 1 en als je alle challenges hebt uitgespeeld dan kan je eens een andere kopen of weer wat nieuwe uitdagingen te hebben. Of zit er nog een ander verschil dat ik momenteel helemaal niet zie?

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013, 09:57 
Sojaboon

Berichten: 23
Het gemeenschappelijke element is dat alle spellen opgebouwd zijn in 4 niveaus. Wordt het volgende niveau te moeilijk, dan leg je het spel een jaartje weg.
Je zult zien dat de kinderen ook de opdrachten van een al bekend niveau nog graag spelen.
Colourcode is gericht op visuele organisatie (patronen leggen).
Hide and seek (Safari / Camouflage) is gericht op kinderen (met afbeeldingen van dieren). Bij dit spel is een uitbreiding te koop (extra puzzelstuk en opdrachtenboekje).
Voor de kinderen onder 4 jaar is Camelot jr. een aanrader.
Spellen als Rush hour en River Crossing leggen meer de nadruk op ruimtelijke organisatie.
Ook deze spellen hebben uitbreidingen als je nog meer uitdagingen binnen hetzelfde spel zoekt.
Spellen blijven naast elkaar boeiend (ook voor volwassenen).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013, 12:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 118
Jahwe schreef:
de smartgames spreken me erg aan en dit topic dus ook! Maar ik vraag me vooral af, uiteindelijk zijn het allemaal puzzelspelletjes, dus is het de moeite waard om meerdere van die spellen te kopen?


Het klopt natuurlijk dat er voor een aantal hetzelfde mechanisme gebruikt wordt, maar dat is bij gewone gezelschapsspellen ook natuurlijk. Toch blijft het een uitdaging. Er zijn ook mensen die al jaren een sudoku per dag oplossen en het nog niet beu zijn...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013, 18:07 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Dank tot zover voor de reacties van iedereen! Ik zie inderdaad ook een aantal mechanismen die "herbruikt" worden, maar ik zie ook duidelijk verschillen: daarom overwoog ik na Dora Zoekt Haar Vriendjes nu Trucky 3 voor mijn dochter, aangezien die twee totaal verschillend zijn en Trucky 3 heel duidelijk ruimtelijk inzicht stimuleert, terwijl DZHV dat niet doet.

Meer ervaringen zijn uiteraard nog steeds welkom!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2013, 09:41 
Matroos

Berichten: 43
+1 voor Camelot Jr (http://www.smartgamesandpuzzles.com/inv ... unior.html)

Heel degelijk materiaal en mijn dochter vond het idee dat ze de ridder naar de prinses moet brengen erg leuk :)

Ook met Colourcode heeft ze zich vele uren bezig kunnen houden.

GoGetter - Cat & Mouse werkte om een of andere reden wat minder goed.
Dat zal ook wel wat persoonlijk zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
11 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Advies mbt Smart Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

SMART



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®