Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 dec 2012, 12:42 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Een luchtig spel met toch enige inhoud. Ik heb een bloedhekel aan partygames en dit is zowat het beste alternatief, gigantisch fun met 4, 5 en 6 (met expansie dan). Er moet niet teveel nagedacht worden en er is continu rivaliteit. Ik moet nog iemand tegenkomen die het niet opnieuw wil spelen. Al 2 mensen hebben het gekocht na het bij mij gespeeld te hebben.
De enige mensen die het niet leuk vinden zijn het soort dat enkel speelt om te winnen en er niet van houden dat spelers tegen andere worden opgezet en dat er dan een andere van tussen deze conflicten glipt en wint. Dit spel gaat niet over winnen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013, 10:45 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Ik ben geïnteresseerd in dit spel maar heb er nog geen ervaring mee. Ik ben nl. op zoek naar een goed spel dat je ook met niet-veelspelers kunt spelen. En dan lijkt me deze uitermate geschikt. Vaak zijn we ook met zijn 6-en en met een uitbreiding is deze dan ook te doen. Maar voor ik hem aanschaf heb ik een paar vraagjes:

Ik vind enkel de Engelse versie. Maar volgens mij is ie taalonafhankelijk, of vergis ik me hier in? Nederlandse spelregels zullen wel te vinden zijn op internet denk ik zo.

Is er verschil tussen de diverse uitgaven? Survive kan ik vinden, Island niet en dan heb je nog de 30th Anniversary Edition geloof ik. In bovenstaande reacties wordt er al melding van gemaakt, maar ik vraag het toch even.

Heeft er al iemand ervaring met de uitbreidingen? Er zijn er geloof ik 3:
- The Giant Squid
- Dolphins and Dive Dice
- 5-6 player expansion

Vooral in die laatste heb ik interesse. Of wordt dan een fungame weer een saaie bezigheid met veel downtime? Al lijkt me dat dit spel zich erg vlot speelt. Het is tenslotte geen expertspel!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013, 12:01 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
EEMBC schreef:
Ik vind enkel de Engelse versie. Maar volgens mij is ie taalonafhankelijk, of vergis ik me hier in? Nederlandse spelregels zullen wel te vinden zijn op internet denk ik zo.

- The Giant Squid
- Dolphins and Dive Dice
- 5-6 player expansion


Het spel is inderdaad taalonafhankelijk, op de regels na. Ik heb zelf onlangs de 30th Anniversary Edition gekocht op Amazon.co.uk voor iets van 25 euro nieuw.

De uitbreidingen heb ik via BoardGameGeek gekocht, maar vooralsnog alleen de Giant Squid uitgeprobeerd, was wel grappig, maar voegt niet heel veel toe IMO.

Vooral met 4-6 spelers komen de uitbreidingen denk ik beter tot hun recht.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013, 16:50 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Bored Gaymer schreef:
EEMBC schreef:
Ik vind enkel de Engelse versie. Maar volgens mij is ie taalonafhankelijk, of vergis ik me hier in? Nederlandse spelregels zullen wel te vinden zijn op internet denk ik zo.

- The Giant Squid
- Dolphins and Dive Dice
- 5-6 player expansion


Het spel is inderdaad taalonafhankelijk, op de regels na. Ik heb zelf onlangs de 30th Anniversary Edition gekocht op Amazon.co.uk voor iets van 25 euro nieuw.

De uitbreidingen heb ik via BoardGameGeek gekocht, maar vooralsnog alleen de Giant Squid uitgeprobeerd, was wel grappig, maar voegt niet heel veel toe IMO.

Vooral met 4-6 spelers komen de uitbreidingen denk ik beter tot hun recht.


Haha ja vooral de - 5-6 player expansion LoL...

De dolphin en dive dice variant vind ik vrij waardeloos als ik eerlijk ben.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2013, 08:27 
Gamer-geek
Avatar gebruiker

Berichten: 430
Woonplaats: Roermond, NL
wij hebben het spel sinds afgelopen vrijdag in de collectie en het is al een paar keer op tafel gekomen. Ik moet zeggen dat ik het een erg vermaklijk spelletje vind (al heb ik steeds veel pech met vortexes :oops: :oops:

We spelen tot nu toe enkel met de 5/6 speler uitbreiding, maar de giant squid is besteld voor iemands verjaardag. Denk dat deze wel leuk wordt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wat maakt Survive: Escape from Atlantis! zo populair?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Asmodee, Atlantis, Island, Survive: Escape from Atlantis!



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®