Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




52 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013, 20:51 
PIONier

Berichten: 3
@Stef
Alvast hartelijk dank voor het vragen

Citaat:
weet je al welke dominion sets beschikbaar zijn op die dag?

Er is een e-mail naar 999-Games gestuurd met de vraag wat er mogelijk is. Zodra we antwoord hebben, zal ik deze vraag beantwoorden.
Citaat:
weet je al hoeveel rondes/wedstrijden er gespeeld gaan worden?

Nog niet precies. Door de weeks heb ik het erg druk dus hier kom ik in het weekend op terug.
Citaat:
heb je een emailadres waar ze het antwoord heen kunnen sturen? Dan kan ik mezelf buiten die communicatie houden.

info@spellenaanzee.nl
Citaat:
Ik neem aan dat er geen andere verwachtingen zijn dan "interessant setje waarop niet direct duidelijk is wat je moet doen"?

Klopt... Indien mogelijk setjes waarmee met verschillende strategieën gewonnen kan worden.

Hans


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013, 22:10 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
@davio

Dank voor je positieve reactie. Altijd fijn om te zien dat mensen je inspanningen waarderen. Hans doet het in zijn vrije tijd en ik ben blij met de hulp die hij altijd biedt bij de organisatie.

We doen ons best om er een leuke wedstrijd en een leuke dag van te maken voor iedereen.
En ja Davio je hebt gelijk, het moet allemaal niet té serieus worden genomen. We houden het gezellig maar proberen het wel zo goed mogelijk te doen.

Kyra ( en Hans natuurlijk)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013, 13:28 
Uno

Berichten: 1
Goed om te zien dat er constructief wordt nagedacht over de toernooiopzet!

Wordt er van mij als runner-up van 2012 nog iets verwacht of kan ik gewoon op 8 september komen aanwaaien?

Ik kijk er naar uit.


p.s. Zal er tijdens het NK weer een ronde gespeeld worden met een vantevoren bekende set? Zo ja, waar en wanneer wordt die bekend gemaakt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013, 13:56 
Joker

Berichten: 5
Indur schreef:
Goed om te zien dat er constructief wordt nagedacht over de toernooiopzet!
p.s. Zal er tijdens het NK weer een ronde gespeeld worden met een vantevoren bekende set? Zo ja, waar en wanneer wordt die bekend gemaakt?


Tijdens de voorrondes is er een bekende set, namelijk dezelfde als vorig jaar. Daarvan is het me niet helemaal duidelijk of we 2, 3 of 4-speler potjes gaan doen. Misschien wisselt het ook wel per voorronde; volgens mij werd dit overgelaten aan de lokale organisatie.

Tijdens de finaledag wordt het 1-1, en daarom ben ik er geen voorstander van die sets van tevoren bekend te maken. Van vorig jaar kan ik me herinneren dat ik iets dacht a la "Nou ik open Masquerade/Silver en daarna zie ik wel wat het deck en de tegenstanders me brengen". Echt door te rekenen zijn 3-speler potjes toch niet. 2-speler potjes wel; daarbij is het veelvuldig oefenen of op sommige beperkte sets uitvoeren van simulaties erg nuttig. Zo nuttig dat je mensen die graag willen winnen daar bijna toe dwingt; vandaar dat ik dit liever niet zie gebeuren. Maar uiteindelijk is die keuze natuurlijk aan de organisatie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013, 15:43 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
@indur

Jij hoeft voorlopig nog niets te doen. ( beetje oefenen misschien ;-)) zodra er wat meer namen bekend zijn ga ik iedereen die geplaatst is mailen ok.

De voorronde in Uden is zeer waarschijnlijk op 4 augustus.bij de goblin natuurlijk!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 jun 2013, 20:39 
PIONier

Berichten: 3
@Stef
Gefeliciteerd met jouw eerste plaats in Utrecht. :clap:

Hierbij de conceptversie van de toernooi opzet:

10:30 – 11:10: 1ste ronde
11:15 – 11:55: 2de ronde
12:05 – 12:45: 3de ronde
13:15 – 13:55: 4de ronde
14:05 – 14:45: 5de ronde
15:00 – 15:40: halve finale
15:45 – 17:45: finale (best of 3)

Ik twijfel nog over de halve finale. Misschien dat ik deze nog vervang voor een zesde ronde.
Het nadeel van het schrappen van de halve finale vindt ik dat als iemand derde wordt met even veel winstpartijen als de nummer 1 en 2, hij geen kans meer krijgt om voor de titel te gaan.

Hans


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 17 jun 2013, 21:39 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
spellenaanzee schreef:
@indur

Jij hoeft voorlopig nog niets te doen. ( beetje oefenen misschien ;-)) zodra er wat meer namen bekend zijn ga ik iedereen die geplaatst is mailen ok.

De voorronde in Uden is zeer waarschijnlijk op 4 augustus.bij de goblin natuurlijk!


Misschien ga ik me ook nog wel opgeven voor Uden op 4 augustus (niet dat ik goed ben in dominion, maar vind het wel leuk :) )

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jun 2013, 10:57 
Joker

Berichten: 5
Hans1970 schreef:
@Stef
Gefeliciteerd met jouw eerste plaats in Utrecht. :clap:

Dank, het was leuk om mee te doen.
Ik heb er hier een kort stukje over geschreven: http://forum.dominionstrategy.com/index ... #msg257477

Hans1970 schreef:
Hierbij de conceptversie van de toernooi opzet:

10:30 – 11:10: 1ste ronde
11:15 – 11:55: 2de ronde
12:05 – 12:45: 3de ronde
13:15 – 13:55: 4de ronde
14:05 – 14:45: 5de ronde
15:00 – 15:40: halve finale
15:45 – 17:45: finale (best of 3)

Ik twijfel nog over de halve finale. Misschien dat ik deze nog vervang voor een zesde ronde.
Het nadeel van het schrappen van de halve finale vindt ik dat als iemand derde wordt met even veel winstpartijen als de nummer 1 en 2, hij geen kans meer krijgt om voor de titel te gaan.

Hans


Dat ziet er al heel mooi uit. Kortere rondes dan vorig jaar, maar met een kleiner veld en meer ervaren deelnemers moet dat lukken. In Utrecht speelden we 6 rondes in iets meer dan 4 uur, en daar hebben we rustig aan gedaan. Maar goed dat was nog kleiner.
Ik zou zeker een 6e ronde spelen ipv een halve finale. Het voordeel dat je noemt is veel kleiner dan het nadeel: dan zit er weer een potje tussen dat je *moet* winnen. Ik zou de halve finale spannender vinden dan de finale, dat kan niet de bedoeling zijn.

Bovendien los je het door jou genoemde probleem (evenveel winstpunten en dan moeten selecteren op weerstandspunten) niet echt op met een halve finale. Je verschuift het slechts een ronde en een paar plekken (want dan gaan waarschijnlijk best veel mensen met evenveel winstpunten de 3e/4e/5e/6e plek delen)

groet,
Stef


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2013, 15:30 
Uno

Berichten: 1
Hallo, ik had dit bericht een paar maand terug gezien en toen meteen de spellenzaak in Einhoven een berichtje gestuurd en zij reageerde dat ik meer zou horen. Maar nog steeds daar niks van gehoord en ik zie nu ook die zaak (gameforce) er niet tussen staan. Komt hier nog wel een voorronde of moet ik naar een ander deel van het land om toch aan de voorrondes deel te kunnen nemen? Weet iemand hier meer over? Groetjes


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013, 08:23 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
Hallo,
De gameforce gaat inderdaad geen voorronde doen.
Brabant kan terecht in Uden bij De Goblin. Zijn datum is nog niet 100%
Zeker maar het wordt waarschijnlijk begin augustus.

Ik hoop dat je mee kan doen!
Kyra


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013, 08:26 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
IK zie dat 4 augustus helemaal vast staat.
De voorronde is dus op 4 augustus in Uden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013, 16:24 
Joker

Berichten: 5
Ik zie Uden er nog niet bij staan?
Daar zou ik me wel graag voor willen aanmelden. Enig idee vanaf wanneer dat zou kunnen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013, 22:21 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
Hij komt morgen op de site. We weten de lokatie nog niet officieel maar ik verwacht dat het in de winkel van de goblin is. ( ik heb nog niets anders gehoord maar zal even checken met Twan)
Ik zou ze gewoon even een mailtje sturen als ik jou was. Voor zover ik weet kan je je al aanmelden bij hen.
Kyra.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013, 22:23 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
Sorry, hij heet anton...

Ben een beetje in de war,te veel namen om te onthouden :wink:

Kyra.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 26 jun 2013, 23:12 
Joker

Berichten: 5
Ingeschreven, bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
52 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Nationale voorrondes voor het NK / BK Dominion 2013  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Dominion



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®