Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




14 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 18:31 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Za&Zo demo ik *Mayday!Mayday!* in de Adriaensen Speciaalzaak stand. 4 spelers is genoeg want ik speel zelf mee. :) (5-8 spelers spel) En je kan elk heel uur bij de demotafel verzamelen als je met minder spelers komt, zodat je het met anderen toch kan spelen. Ik neem een flinke tafel en 8 stoelen mee. Het spel is eenvoudig, diep en fun. Mis het niet!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 18:35 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Dit spel staat op mijn wishlist en zou ik heel graag eens spelen. Hopelijk is er plaats aan tafel, wij komen met 4.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 01:57 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
ditterio schreef:
Dit spel staat op mijn wishlist en zou ik heel graag eens spelen. Hopelijk is er plaats aan tafel, wij komen met 4.

Mooi! Komen jullie zaterdag 10:00? We kunnen het alvast afspreken. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 10:00 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Cwali schreef:
ditterio schreef:
Dit spel staat op mijn wishlist en zou ik heel graag eens spelen. Hopelijk is er plaats aan tafel, wij komen met 4.

Mooi! Komen jullie zaterdag 10:00? We kunnen het alvast afspreken. :)


Wij gaan enkel zondag. Zondag tegen 10u? :D

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 11:30 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
ditterio schreef:
Cwali schreef:
ditterio schreef:
Dit spel staat op mijn wishlist en zou ik heel graag eens spelen. Hopelijk is er plaats aan tafel, wij komen met 4.

Mooi! Komen jullie zaterdag 10:00? We kunnen het alvast afspreken. :)


Wij gaan enkel zondag. Zondag tegen 10u? :D

Okay. (10:00 is openingstijd) Er kunnen dus nog enkele vroege bezoekers aanschuiven. (5-8 spelersper partij)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 12:38 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Dieter wij (vriendin en ik) proberen zondag ook om 10.00 u aan te schuiven, want ik wil graag een keertje een spelletje met jou spelen omdat ik al een tijdje actief je blog volg lijkt mij wel leuk om dat te doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 12:55 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
WTULTC schreef:
Dieter wij (vriendin en ik) proberen zondag ook om 10.00 u aan te schuiven, want ik wil graag een keertje een spelletje met jou spelen omdat ik al een tijdje actief je blog volg lijkt mij wel leuk om dat te doen.


Super :thumbup:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013, 13:41 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
WTULTC schreef:
Dieter wij (vriendin en ik) proberen zondag ook om 10.00 u aan te schuiven, want ik wil graag een keertje een spelletje met jou spelen omdat ik al een tijdje actief je blog volg lijkt mij wel leuk om dat te doen.

Mooi. Nu nog een groep graag op zaterdagochtend 10:00 om de dag snel en goed te beginnen. 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013, 17:59 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik probeer zeker ook eens aan te schuiven, want mijn broer was heel enthousiast na een speelbeurt op Spiel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 09 nov 2013, 09:01 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Piet schreef:
Ik probeer zeker ook eens aan te schuiven, want mijn broer was heel enthousiast na een speelbeurt op Spiel.

Ik ga nu naar Eindhoven.
Kom met groep van 4 spelers, verzamel een groep of kom op een heel uur (om 10, 11, 12, 1, 2, 3, 4, 5 uur) aan de tafel om een groep te verzamelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 01:15 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Het verzamelen op de hele uren werkte goed om 5 tot 8 spelers bij elkaar te brengen. In bijna alle partijen deden verschillende groepen mee, en ikzelf. :) Vanmorgen eerst een een partij met 4 Belgische en 3 Nederlandse spelers (incl. mij). Als ik me goed herinner (er waren later nog een aantal erg heftige sessies, ik kan me na alle "punches" niet alles meer herinneren) werd het een interessante partij waarbij het op het laatste moment nog fout ging voor het eerlijke team (met mijzelf).
In de derde partij werd niets geschuwd om de waarheid boven water (uh wolken) te halen dan wel anderen op een vals spoor te zetten. Dat ging er heftig aan toe, fanatiek (maar met humor), het trok omstanders naar de tafel (het werd een mooie wedstrijd voor de neutrale kijker) wat weer spelers trok voor de uren erna. Een speelster die in de strijd zelf paars aanliep, beweerde van andere spelers dat zij infiltrant waren omdat ze rood zouden worden. :) Ze bleek wel eerlijk. Net als ik, maar het bleef tot het eind een onzeker slot. Volgens mij liep het net aan goed af voor de eerlijke spelers.
De volgende partij was ook weer een felle strijd, maar dit keer kregen de eerlijke spelers geen vat op de infiltranten. Ik was ook infiltrant, was heerlijk om te zien hoe we de valse sporen succesvol uitzetten. :) Een eerlijke speelsters kreeg bij alle 3 de kaarten een infiltrant-tegel. Andere eerlijke spelers vertrouwden haar toch nog wel behoorlijk, het komt vaker voor dat een dergelijke speler wel het vertrouwen wint en vaak ook terecht. Maar de nieuwe captain werd een infiltrant.

Naast de logica-theorieën in het spel, moet je ook toneel kunnen spelen. Dat gaat soms helemaal mis bij 1 of meer spelers, hoewel soms ook verkeerde conclusies uit iemands gedrag getrokken worden. In de laatste partij deden spelers van 12 en 11 jaar mee. Halverwege het spel beweerde ik iets anders over een kaart dan wat 1 van hen eerder had aangegeven (met tegel bij kaart). Dan weten de andere spelers dat (minimaal) 1 van ons 2 een infiltrant is, maar hij kon z'n lachen niet meer houden waarop alle anderen de conclusie trokken dat hij infiltrant was en ik niet. Dat klopte ook. Daarna was het nog lastig de tweede infiltrant te vinden, maar dat lukte ook.
In een andere partij was er een bijna briljante bewering van een speler dat ie per ongeluk had gelogen over een kaart omdat ie de spelregels in het begin niet door zou hebben gehad. Dat zou de logica enorm complexer maken als we dat van hem half zouden geloven. Uiteindelijk bleek dat ie infiltrant was en alleen zand in de ogen wilde strooien. Goeie truc, maar risico is dat men je niet gelooft en je je daarmee verraadt. Maar hij speelde het goed.

Op zaterdag verliep 1 partij snel/makkelijk voor de eerlijke spelers. Vond ik jammer en was eigenlijk mijn schuld. Ik was infiltrant en had in het begin meer moeten liegen om de situatie bij aanvang onduidelijk te maken. Daarna bleef alles goed lopen voor de eerlijke spelers, we kregen niet echt een voet aan de grond (cockpit-vloer). Kan ook gebeuren.

Op zaterdag zat ik in veel partijen in het verliezende team, zondag meest in het winnende team. De meeste partijen werden misschien door de infiltranten gewonnen. Bij ervaren bemanningsleden stijgen de kansen voor het eerlijke team. Aan einde gaat de discussie vaak van jij/ik/hij/zij had dit/dat zus/zo anders moeten spelen. Succes met revanche-partijen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 08:55 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik ben er helaas niet geraakt wegens te druk bij BSM. Ben je er ook weer op Spel? Ik laat onze voorzitter het spel dan meespelen (en kopen).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 12:03 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Piet schreef:
Ik ben er helaas niet geraakt wegens te druk bij BSM. Ben je er ook weer op Spel? Ik laat onze voorzitter het spel dan meespelen (en kopen).

Ik heb net gevraagd of er nog plek is op Spel, maar kan alleen op zaterdag 23 November. Ook daar kan men dan op elk heel uur verzamelen (of al vantevoren met mij afspreken). Er kunnen wel zo'n 2 partijen per uur gespeeld worden. In Eindhoven had ik een klok op tafel. Men dacht vaak dat een partij langer dan een half uur duurde als ik aan de tijd zag dat het incl. uitleg binnen een half uur bleef. Dus graag ook op halve uren een partij starten, maar als je met minder dan 4 spelers bent kun je het best op hele uren proberen te verzamelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013, 23:51 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Ik ben idd as. zaterdag 23 November bij Spel-13 in Broechem'

Bastiaan (Nox' Spellenzolder Youtube channel) heeft Mayday!Mayday! op het SpellenSpektakel gespeeld en zojuist een video geplaatst op http://www.youtube.com/watch?v=2jgOeA2ga3s&feature=c4-overview&list=UUtzMObnv92ni0T_8CHGtDag


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
14 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - *Mayday!Mayday!* demo op SpellenSpektakel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Cwali, Mayday! Mayday!, SpSp 2013, Spellenspektakel 2013



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®