Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 20:36 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Ik ben het eens met Mac-S dat er té veel tijd tussen de verschillende rondes zat maar desondanks vond ik het wel een leuke competitie met ook best veel leuke spellen. Sommige spellen kende ik bijvoorbeeld helemaal niet en door daar meer informatie over op te zoeken heb ik toch weer wat interessante "nieuwe" spellen leren kennen.

Dus Dieter bedankt voor de "organisatie"!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 23:49 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Mac-S schreef:
ditterio schreef:
Het ziet ernaar uit dat elfenland zal winnen...

En terecht!

Ik heb trouwens de indruk dat het aantal stemmers in de finale achterblijft bij het aantal in de voorrondes. Misschien duurt het hele festijn gewoon te lang?
Ik snap dat je iedereen de tijd wilt geven om te stemmen, maar een maand is wel erg lang en de aandacht verslapt dan al snel.

Nu we toch aan het evalueren zijn: steeds dezelfde spellen zien is ook niet alles, maar deze "strijd tussen de tweede garnituur" is ook niet heel interessant. Er zijn weinig spellen betrokken waar ik echt aan gehecht ben.


Je hebt gelijk. Ik ben zelf ook wat ontgoocheld. Het leverde niet de spanning op die ik ervan verwachtte. Volgens mij ligt dit enerzijds aan de lange wachttijden (mijn fout, maar ik wou iedereen de kans geven om te kunnen stemmen, want niet iedereen leest dagelijks of wekelijks dit forum) en anderzijds zijn het niet de onbekende parels die naar boven komen, maar eerder de meest bekende spellen uit de lijst. Iets waar ik vooraf had voor gevreesd, maar wat eigenlijk normaal is: je kan immers niet stemmen op spellen die je niet kent.

Het feit dat deze finale minder stemmen krijgt is eigenlijk wel logisch. Niet iedereen zal beide spellen kennen. Ik ken bijvoorbeeld zelf enkel Elfenland en daarom heb ik niet gestemd voor de finale. Zo zullen er wel meer mensen zijn. Toch heb je ook gelijk wat de wachttijden betreft.

Ik ben nu al aan het nadenken hoe dit beter kan. Zowel aan de wachttijden, aan de voorspelbaarheid als aan het stemsysteem moet zeker gewerkt worden.

Evaluatie:

Keuze uit een poll van slechts twee spellen is niet goed, want de kans is veel te groot dat je één of meer van deze twee spellen nog niet hebt gespeeld. Als je daarentegen laat kiezen uit meerdere spellen, dan winnen automatisch de populairste spellen en niet noodzakelijk de beste spellen (zie wk I).

Als je niet kan laten kiezen uit twee of meerdere spellen, dan kan men ook opteren voor: 1) de deelnemers zelf spellen laten aanbrengen. Een principe dat spellengek ieder jaar met succes gebruikt. Het is echter niet mijn bedoeling om het principe van de spellengek te kopiëren. Er is immers maar één ultieme spellengek top 100.
2) spellen punten geven (zoals je ziet in de spellendatabase van dit forum)

Een andere manier is de volgende: er worden spellen voorgesteld, je kiest hieruit enkel de spellen die je kent en die spellen plaats je dan in volgorde van heel slecht naar fantastisch goed. Zo komen vooral de beste spellen naar boven en niet noodzakelijk de populairste. Hoe meer spellen door een deelnemer gekend zijn, hoe zwaarder dit mag doorwegen. Je kan dan immers meer vergelijken. Dit lijkt mij een goed principe. Ik denk alleen nog na over een manier om dit op een eenvoudige manier in de praktijk om te zetten.

Ik ben wat luidop aan het denken, suggesties zijn altijd welkom :wink:

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013, 12:20 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 535
Woonplaats: Zeist
Maar goed....terug naar waar het uiteindelijk allemaal om begonnen is, welk spel het zou worden.

Lijkt mij idd ook wel Elfenland.....maar dit was dan het topic WK Bordspelmania II Finale? Of plaats je nog een nieuw bericht (voor de vorm) met in de kop 'Elfenland winnaar finale'?

:clap: :clap: :clap:

_________________
Ik haat spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013, 12:44 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Elfenland wint WK Bordspelmania II !!!

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013, 14:57 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 535
Woonplaats: Zeist
.

_________________
Ik haat spellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - WK Bordspelmania  
 Feed - Onderwerp - Elfenland wint WK Bordspelmania II  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®