Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 23:19 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Piet schreef:
maartend schreef:
Volgens mij kom ik aan wat adriaansen adepten.

Neen, hoor. Maar de prijzen van de website zijn niet de prijzen die je zal aantreffen op Spel. Vandaar mijn reactie.

Dat zelfde zal denk ik ook gelden voor andere winkeliers die er zouden zijn. En mogelijk worden ze danwat meer tot stunten gepusht.

Dus vandaar mijn reactie.

Zal wel net als het WK voetbal zijn. Is van Coca-Cola, dus al het andere is een no go area.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 23:19 
7. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
De websiteprijzen zijn anders dan hun beursprijzen. Op de beurs zijn de prijzen zo'n 10% lager. Neemt niet weg dat ik soms nog weldra goedkoper kan krijgen, maar de prijzen zijn erg scherp Stenen Tijdperk is bijv. 29 euro. Macao lag bij SpSp zelfs voor 12,50 op de beurs.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013, 23:27 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
WTULTC schreef:
De websiteprijzen zijn anders dan hun beursprijzen. Op de beurs zijn de prijzen zo'n 10% lager.

Ik geloof je acuut, maar dat zou mogelijk ook voor andere shops gelden op dezelfde beurs.

Maar oke, ik heb de info, back OT maar weer.

Ik ga er in ieder geval een spelletje Whitechapel spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013, 00:23 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
@maartend

De beurs wordt georganiseerd door Forumfederatie, KWB Ranst & Adriaensen gezelschapsspellen (die ook sponsor is van Forumfederatie) Het klopt dat er dus maar 1 verkoopstand is.

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013, 00:57 
FORUM-Federatie vzw
Avatar gebruiker

Berichten: 243
Voor een buitenstaander lijkt de combinatie misschien vreemd, maar Adriaensen Speciaalzaak is jaren geleden - voor er van een heropleving van de Nederlandstalige spellenscène sprake was en import het enige aanvoerkanaal was - ontstaan uit de groeiende vraag van de FORUM-leden om al die mooie exotische spellen die de club bezat, ook te kunnen kopen. Hoewel de speciaalzaak en de vereniging (onder de vorm van een vzw) vandaag aparte entiteiten zijn, is er dus een lange, historische band tussen beide. Dat zal niemand ontkennen.

Je mag echter ook niet vergeten dat 'Spel' ontstaan is als een gezamenlijke opendeurdag van zes spellenclubjes die aan familie en vrienden wilden tonen waar ze mee bezig waren en het leuk vonden als die kleine groep bezoekers de spellen die ze leuk vonden achteraf ook konden kopen. We hebben 'Spel' nooit op de kaart willen zetten als een traditionele beurs, maar als een speelbeurs met koopgelegenheid. Een tikje apart, maar het geeft 'Spel' ook net zijn unieke charme en uitstraling. In wezen is het een zuiver 'try before you buy' concept, dat mee gegroeid is met de federatie, het evenement en de markt.

We zijn bijna vijftien jaar geleden met drie partijen (de logistieke steun van KWB en haar talrijke vrijwlligers blijft onmisbaar) in dit beursavontuur gestapt en we zijn ook vast van plan om dat met die drie partijen te blijven doen.

Tot zover deze kleine blik in de interne keuken. Wat ons meer interesseert is naar welke spellen en activiteiten op het programma van Spel 2013 jullie het meeste uitkijken. Ging dit topic daar initieel niet over...? :wink:

_________________
[Forum Federatie VZW] -- [Spel] -- [Gouden Ludo]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2013, 01:23 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
aicirtap schreef:
De beurs groeit uit zijn voegen. Er is geeneens plek voor een andere winkelstand op de huidige locatie. En Adrieanssen is gewoon goed punt.

Volgend jaar verhuist Spel naar een nieuwe locatie in Antwerpen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2013, 01:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
stofke schreef:
@maartend

De beurs wordt georganiseerd door Forumfederatie, KWB Ranst & Adriaensen gezelschapsspellen (die ook sponsor is van Forumfederatie) Het klopt dat er dus maar 1 verkoopstand is.

En dit blijkt nog steeds een ijzersterke combinatie te zijn.
Op Spel heb je immers de gelegenheid om veel spellen uit te proberen. Uitgevers stellen hun spellen voor, de organisatie demonstreert de genomineerde spellen voor de Gouden Ludo en zet een viertal spellen uit Essen in de kijker. Daarnaast kan je heel veel spellen gewoon uitlenen aan de stand van de Forumfederatie. In zeer uitgebreide winkelstand merk je aan de rij belangstellenden dat er veel te zien en te kopen is aan interessante prijzen.
En natuurlijk is er ook dit jaar weer de Bordspelmania-quiz!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2013, 09:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
maartend schreef:
Volgens mij kom ik aan wat adriaansen adepten.


Jammer dat je niet volwassen omgaat met een beetje tegengas. Zulke kwalificaties zijn niet nodig, je krijgt hier reacties van mensen met relevante ervaring.

Ik vind het overigens volkomen begrijpelijk dat iemand zonder kennis van de feiten en omstandigheden een vraagteken plaatst bij een beurs met één standhouder. Het gaat wellicht tegen alle verwachtingen in, maar deze ene standhouder hanteert al jaren scherpe prijzen voor nieuwe spellen, aangevuld met spectaculaire aanbiedingen. Zijn gedrag op de beurs komt niet in de buurt van iets dat ruikt naar een monopoliepositie.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2013, 11:16 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Bart schreef:
De beurs wordt georganiseerd door Forumfederatie, KWB Ranst & Adriaensen gezelschapsspellen (die ook sponsor is van Forumfederatie) Het klopt dat er dus maar 1 verkoopstand is.


Dit dus. Ja, deze spelwinkel krijgt/vraagt dus een monopoly positie.
Is dat dramatisch? Denk het niet.
Is dat jammer? Ik denk het wel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2013, 11:20 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
maartend schreef:
Is dat jammer? Ik denk het wel.


Het assortiment is groot en divers.
De prijzen zijn laag.
De aanbiedingen zijn spectaculair.

Ik zie zelf niet wat hier 'jammer' aan is. Help me eens op weg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2013, 11:30 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Erwin schreef:
maartend schreef:
Is dat jammer? Ik denk het wel.

Ik zie zelf niet wat hier 'jammer' aan is. Help me eens op weg.

Eigenlijk wil ik het er helemaal niet mee over hebben, maar oke.
Ik heb het vaag al wat eerder aangegeven maar zal proberen het wat te verduidelijken.

- je krijgt dan een indruk van andere spellewinkels in de omgeving.
- de winkels kunnen elkaar proberen af te troeven met een leuke aanbieding.
- andere winkels, andere spellen/uitvoeringen.
- voor de winkels zelf, de prikkeling om outstanding te zijn.

Dit zijn mijn voornaamste "jammers".

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spel  
 Feed - Onderwerp - Spel 2013 - programma  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®