Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 17:31 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Ik begin alvast over Spiel-2014, want dit jaar had ik maar 1 persoon naast mezelf in de stand en ook nog maar halftijd. Ik had op de uitleggers van voorgaande jaren gerekend, maar dat ging mis. Ik zag kleinere stands met 10 of 20 crewleden, uit Griekenland of Canada of Maleisië etc. Ik had nu dus een erg kleine "crew". :( Je kan je alvast aanmelden. :)

Daardoor heb ik zelf aan veel groepen uitgelegd, was eigenlijk wel heel leuk. Maar slechts 10 ipv. 50 visitekaartjes ontvangen en maar 2 ipv. 15 spellen geruild en xx aantal spellen niet verkocht en deals niet gemaakt hierdoor.

*Mayday!Mayday!* was gelukkig af. De andere geplande spellen niet. 4 tafels in de stand voor dit spel voor 5-8 spelers. De meeste bezoekers vroegen donderdag naar het aanvankelijk geplande *Factory Fever*, en in de tweede plaats naar *Leelawadee*, die eerste interesses waren vantevoren al duidelijk. Daarbij zijn de geïnteresseerden in *Leelawadee* vrijwel niet geïnteresseerd in *Mayday!Mayday!* en omgekeerd. (Beide spellen zijn gecrowdfund, slechts een klein aantal funders heeft beide spellen gefund.) Een groter probleem op donderdag was dat het spel voor 5-8 spelers is en maar weinig mensen in een groep van 5 of meer naar Essen komen. Men moest dus wachten op andere groepjes om samen het spel te proberen. Dat lukte de eerste dag maar moeilijk. De partijen die gespeeld werden waren wel superleuk. Alle groepen waarbij ik het uitlegde waren superenthousiast. Velen speelden meerdere partijen, kwamen later en andere dagen terug met andere spelers of tipten anderen. Zo raakte de stand de andere 3 dagen juist wel vol en was 25 stoelen soms niet genoeg. Probleem daarbij was wel het gebrek aan uitleggers ... men moest vaak wachten bij aanvang of tussentijds, en veel partijen werden vreselijk verkeerd gespeeld (je kan ook geen zetten terugnemen in dit spel) of de tafel was verlaten als ik er wilde uitleggen. Ik voelde de negatieve reacties op internet al aankomen. Goed uitgelegde partijen gingen supergoed, reacties fantastisch, maar de gemiddelde reacties/ratings zouden veel beter zijn geweest met uitleggers in de stand.

Het was voor het eerst dat de verkoop elke dag beter werd. Normaliter is donderdag de grote verkoopdag in Essen. (Dit verschil had vast ook te maken met dat het spel gecrowdfund is.) Het is wrslk het Cwali-spel waar de meeste mensen enthousiast van worden. (Ik zeg niet beter of minder goed, maar het breedst verkoopbaar.) Jammer dat het gebrek aan uitleggers een vliegende start heeft voorkomen. We zullen zien of het alsnog in-de-picture raakt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 17:40 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik elk geval mooi dat je je ervaring hier deelt Corné! Aanmelden doe ik mezelf niet voor volgend jaar omdat ik waarschijnlijk andere verplichtingen heb.

Wel ben ik nieuwsgierig naar de uitlevering van Leelawadee. Ik heb die ook via crowdfunding aangeschaft, maar hij was de dagen dat ik er was nog niet af te halen. Hoe kan ik het spel nu toch nog ontvangen. Ben je op het spellenspektakel zodat ik het kan afhalen of stuur je het spel op?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 19:45 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Dierik schreef:
Wel ben ik nieuwsgierig naar de uitlevering van Leelawadee. Ik heb die ook via crowdfunding aangeschaft, maar hij was de dagen dat ik er was nog niet af te halen. Hoe kan ik het spel nu toch nog ontvangen. Ben je op het spellenspektakel zodat ik het kan afhalen of stuur je het spel op?


Dat vergat ik toe te voegen. Zondag in Essen was Leelawadee erbij. Een zondag-release. :) Zaterdag kwam deel van ontbrekendende delen namelijk aan. Ik kan je crowdfundspel meenemen naar het SpellenSpektakel. Volgens het pickup-lijstje uit Essen zijn jij en Rob de enige Nederlanders die daar zondag niet meer waren om het op te halen.

Voor de overige crowdfunders: planning ... is dat vrijdag deze week voldoende gestuurd wordt om naar alle funders te sturen. Dan moet het een week later hier komen, dan inpakken, sealen, naar verzender brengen en dan zou je het nog in november moeten kunnen krijgen ...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 20:58 
Website beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2470
Aangemeld ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 22:20 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Cwali schreef:
Dat vergat ik toe te voegen. Zondag in Essen was Leelawadee erbij. Een zondag-release. :) Zaterdag kwam deel van ontbrekendende delen namelijk aan. Ik kan je crowdfundspel meenemen naar het SpellenSpektakel. Volgens het pickup-lijstje uit Essen zijn jij en Rob de enige Nederlanders die daar zondag niet meer waren om het op te halen.

Super, kom ik het zaterdag of zondag wel bij je ophalen. Je bent in de stand van Adriaansen te vinden toch?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013, 00:58 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Dierik schreef:
Je bent in de stand van Adriaansen te vinden toch?

Klopt, met demotafel voor *Mayday!Mayday!*.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013, 21:22 
9. Eclipse: Rise of the Ancients (2012)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
is er er ondertussen nog wat nieuws over de levering van Leelawadee?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 dec 2013, 00:55 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
jopla schreef:
is er er ondertussen nog wat nieuws over de levering van Leelawadee?


Laatste bericht wat ik heb is dat alle bloemen+vlinders+bijen voor de Schmiede af zijn op de paars-witte en de rood-paarse vlinders na.
Morgen komt dit wrslk ook op de Spieleschmiede-site te staan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 06 dec 2013, 10:25 
5. Tichu (1991)

Berichten: 162
Woonplaats: Herent - België
bedankt voor de update!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Cwali-stand Spiel-2013 (en 2014)  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Cwali, Mayday! Mayday!, Spiel 2013, Spiel 2014



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®