Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2013, 17:05 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Een spel dat op mijn radar staat en ik inmiddels (inclusief masterset, wat een verwennerij!) van mijn Secret Santa heb ontvangen, is Duel of Ages II.

Nou hoop ik natuurlijk dat dit spel, met de kerstvakantie in het verschiet, binnenkort op tafel komt. Dat gaat ook wel lukken. Ookal zal ik het binnenkort zelf spelen, ben ik wel erg benieuwd of er BSM-spellenvrienden zijn die al ervaring hebben met dit spel en die ervaring willen delen. Dus, wie oh wie?

Bedankt voor jullie reactie!

Groet van Wendy


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013, 13:26 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 32
Woonplaats: Leuven
Bij mij staat dit spel ook op de wishlist :D jammer genoeg is dit spel echt wel héél prijzig met de masterset bij. Ik dacht nog voor de base set te gaan, maar die lijkt mij te weinig leuke charactercards te hebben, te weinig om het spel echt top te vinden denk ik.. daarom ben ik ook benieuwd naar wat anderen hun ervaring met dit spel is :) !


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013, 13:42 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 156
Woonplaats: Heist-op-den-Berg
Ik volg het ook met interesse op. Hier ook het probleem van: gaat die masterset niet een beetje duur uitvallen ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013, 13:43 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Geloof me, de hoge prijs van dit spel staat niet in verhouding tot het spelplezier. Ik heb de eerste editie gehad en gespeeld maar al snel weer verkocht.

Mijn ervaringen:
- ik kan genieten van een beetje geluk in een spel, maar hier was het té
- teveel regel(tjes)
- weinig controle
- zeer lange wachttijden bij meer dan twee spelers
- geen balans
- veel hinderlijk opzoekwerk tijdens het spelen
- vraagt veel (regel)investering van iedereen die meespeelt
- de spelborden bleken niet volledig vlak, wat voor vervelende assemblageproblemen zorgde. Dat euvel lijkt bij deze editie wel opgelost.

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013, 15:30 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Dank je wel Dominique voor je eerlijke mening. Zijn er nog meer mensen met dezelfde of andere ervaringen?

Heb zelf de indruk dat de regels die je op de site van Worldspanner vindt, aanzienlijk toegankelijker gepresenteerd zijn, waardoor sneller opgezicht. De iconografie op de kaarten schijnt ten opzichte van de eerste editie ook te zijn verbeterd.

Mocht ik er zelf toe komen het te spelen, dan post ik mijn ervaringen zeker!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013, 15:35 
3. Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords - Base Set (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
Ik deel de mening met Dominique: er zijn voor mij veel betere spellen voor een fractie van de prijs van het basisspel plus Master set.

Voor mij was de hoge geluksfactor, balans, maar vooral het gebrek aan thema/sfeer (voor mij dan...) de reden dat ik dit spel zeer snel weer van de hand heb gedaan.

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 04 dec 2013, 23:39 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Niet omdat ik perse de negatieve vloed van meningen wil benadrukken, kan ik toch zeggen dat dit niet mijn type spel is. Sorry, ik hou wel van gematigde Amerikaanse spellen met nog enige stroomlijn, maar doa heeft mij niet kunnen bekoren. Helaasch. Ben ik het toch eens eens met Dominique ;), het moet niet gekker worden...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013, 09:19 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Haha, kritische geluiden zijn prima. Maakt me des te benieuwder naar mijn eigen ervaring, wetende dat ik juist meer ben van de ameritrash dan van de zware euro's. Ik hoop die echt binnenkort te kunnen posten.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013, 09:26 
2. Cosmic Encounter (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
Begrijp me goed: ik ben OOK van de Ameritrash (thema/sfeer) en dat is wat er voor mij juist aan ontbrak.
Maar ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en hoop dat ze positief zijn! :D

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013, 09:48 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
wennepen schreef:
Een spel dat op mijn radar staat en ik inmiddels (inclusief masterset, wat een verwennerij!) van mijn Secret Santa heb ontvangen, is Duel of Ages II.

Nou hoop ik natuurlijk dat dit spel, met de kerstvakantie in het verschiet, binnenkort op tafel komt. Dat gaat ook wel lukken. Ookal zal ik het binnenkort zelf spelen, ben ik wel erg benieuwd of er BSM-spellenvrienden zijn die al ervaring hebben met dit spel en die ervaring willen delen. Dus, wie oh wie?

Bedankt voor jullie reactie!

Groet van Wendy


Vraag Tom Vasel eens...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: do 05 dec 2013, 12:20 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Timonneke schreef:
wennepen schreef:
Een spel dat op mijn radar staat en ik inmiddels (inclusief masterset, wat een verwennerij!) van mijn Secret Santa heb ontvangen, is Duel of Ages II.

Nou hoop ik natuurlijk dat dit spel, met de kerstvakantie in het verschiet, binnenkort op tafel komt. Dat gaat ook wel lukken. Ookal zal ik het binnenkort zelf spelen, ben ik wel erg benieuwd of er BSM-spellenvrienden zijn die al ervaring hebben met dit spel en die ervaring willen delen. Dus, wie oh wie?

Bedankt voor jullie reactie!

Groet van Wendy


Vraag Tom Vasel eens...


Die wordt er uitermate vrolijk van :wink:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014, 13:21 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Woonplaats: Dordrecht
En? Spel naar je zin?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Duel of Ages II
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014, 15:48 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Ja, ik vond het erg leuk! Het scheelt dat ik me, mede door review filmpjes en meningen hier op het forum, al had voorbereid op een redelijk random spel dat het vooral moet hebben van humor en mooie componenten. We kwamen wel tot de conclusie dat er enige houseruling nodig was.

Normaal gesproken werkt eerst het ene team zijn acties af en dan het andere team. Als je met 2 spelers speelt, zit een van de 2 toch wel redelijk lang te wachten (tenzij er een Op-fire opportunity is dan). Wat wij deden met 2 spelers, is dat eerst een character van het ene team en dan een character van het andere team zijn ding deed. Als je met bijvoorbeeld 4 spelers verdeeld over 2 teams speelt, dan is het juist wel leuk om per volledig team je acties af te werken omdat je dan juist ook de lol beleeft aan het onderling uitvogelen hoe je het andere team om zeep helpt :wink:

Had ik er zelf zo veel geld voor over gehad, voor basisspel met masterset? Nee, dat denk ik niet. Maar ik ebn mijn Secret Santa toch wel dankbaar en het spel blijft in de collectie.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Duel of Ages II  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®