Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nox' Spellenzolder - Ra
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 15:08 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Ra", uitgegeven door 999 Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
2-5 Spelers
60 Minuten Speeltijd

* Wat zit er in de doos? - 00:41
* Opzetten v/h Spel - 01:59
* Speluitleg - 05:18
* Review - 13:21

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 20:42 
2. Puerto Rico (2002)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Aral, bedankt voor deze uitleg. Heb jij toevallig ook de spelregels voor twee personen? Mijn spelregels zijn alleen voor 3-5 spelers en op de BGG en de website van Alea zie ik ook alleen deze spelregels, terwijl volgens de beschrijving op BGG en BSM het ook voor twee spelers mogelijk is.

Is het trouwens met twee spelers ook leuk (ook niet onbelangrijk)?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 22:34 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 89
Er zijn geen officiƫle 2-spelerregels voor Ra. Razzia! is echter een heruitgave van Ra (99% hetzelfde spel met ander thema) en daar zaten wel regels bij voor een 2-spelerspel. Ik veronderstel dat hierop sommigen deze regels naar Ra hebben overgebracht zodat het ook met 2 gaat. Ik kan je alvast de 2-spelerregels van Razzia! meegeven: 1 speler krijgt 2-5-6-9, de andere 3-4-7-8 en een ronde eindigt wanneer de 5e flik verschijnt. Nu bij Ra is (geloof ik) het moment waarop een ronde eindigt aafhankelijk van het aantal spelers, bij Razzia! is dit altijd 7, behalve met 2, dan is het dus 5. Je moet maar eens nagaan hoe je dit best vertaalt naar Ra :). Verder raad ik ten zeerste aan de minpunten te laten vallen, want anders zorgt dit voor te grote verschillen.

_________________
Klik hier voor al mijn video's op Youtube of BGG


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 23:02 
3. Ticket to Ride: Europe (2005)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
In de video van Aral zie ik dat het boekje met de spelregels ook rekening houdt met 2 spelers, dus wellicht is dit bij een latere druk meegenomen? Ook het speelbord lijkt aan te geven waar de Ra's beginnen (ik heb gemeend te zien dat de eerste Ra op het 4e veld wordt gelegd (dus na 4 en 3 wordt er een overgeslagen). Snel maar eens uitproberen dus :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014, 01:26 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 89
DeKerstman schreef:
In de video van Aral zie ik dat het boekje met de spelregels ook rekening houdt met 2 spelers, dus wellicht is dit bij een latere druk meegenomen? Ook het speelbord lijkt aan te geven waar de Ra's beginnen (ik heb gemeend te zien dat de eerste Ra op het 4e veld wordt gelegd (dus na 4 en 3 wordt er een overgeslagen). Snel maar eens uitproberen dus :)


Ow, lijkt te kloppen, ik neem mijn woorden terug. In de originele versie was dit zeker niet het geval, maar idd blijkbaar in een latere druk toch opgenomen in de regels! Mijn excuses.

_________________
Klik hier voor al mijn video's op Youtube of BGG


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 07 jan 2014, 19:47 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
DeKerstman schreef:
In de video van Aral zie ik dat het boekje met de spelregels ook rekening houdt met 2 spelers, dus wellicht is dit bij een latere druk meegenomen? Ook het speelbord lijkt aan te geven waar de Ra's beginnen (ik heb gemeend te zien dat de eerste Ra op het 4e veld wordt gelegd (dus na 4 en 3 wordt er een overgeslagen). Snel maar eens uitproberen dus :)

Ik hoef eigenlijk niks meer te zeggen. Maar inderdaad is er bij deze uitgave een variant voor 2 spelers. Zelf nog niet geprobeerd overigens.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Ra  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Ra



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®