Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 15:56 
Joker

Berichten: 5
Beste forumleden,

Bergsala Enigma gaat het Deense spel Bezzerwizzer uitbrengen op de Nederlandse markt.

Dit speltype is een trivia spel, een bordspel waarbij men vragen krijgt over verschillende categorieën/onderwerpen en deze correct dient te beantwoorden om het spel te winnen.
Bij Bezzerwizzer zijn er enkele mogelijkheden aan het “originele” trivia bordspel spelmechanisme toegevoegd, zodat men een nieuwe trivia ervaring verkrijgt.

Om de introductie zo succesvol mogelijk te laten verlopen, wil Bergsala Enigma graag hulp hebben. Wij vragen of je deze enquête wil invullen en dus mee wilt helpen aan het ontwikkelen van een bordspel!:
http://www.thesistools.com/web/?id=387157

Heb jij de enquête ingevuld? onder de deelnemers verloten wij zesmaal het kaartspel "De Grote Dalmuti"!

Succes met het invullen van de enquête!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 16:33 
Hell Yeah !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 659
Woonplaats: Heusden (BE)
Ingevuld

Het zijn een 13-tal vragen (geen multiplechoicetest) op 1 scrolpagina.

Nog een beetje feedback op de enquête zelf:
Sommige vragen zijn zo open dat bepaalde mensen op dit forum er een boek kunnen over schrijven. Dat kan informatief voor je zijn maar het maakt het moeilijk om statistisch te verwerken. Hou voor sommige vragen dus rekening met de voordelen van multiple-choice.
Niet alle vragen zijn direct duidelijk.
Zorg voor een groter visueel invulvak. Dan kan de deelnemer zijn bijdrage nalezen.
Ik verkies vragen over verschillende pagina's met een balk van hoever ik ben. Dat komt rustiger over.
Het aantal categorieën in één vraag is heel groot. Ik vraag me af of je daar veel mee bereikt. Volgens mij loop je dan het risico dat iedereen iets anders neemt of mensen het op geven en dan kiezen ze de meest voorkomende onderwerpen.

Alvast veel succes

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 17:48 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
Ik heb hem ook net ingevuld. Niet alle vraagstellingen waren even duidelijk. Ik heb ze toch allemaal met eer en geweten ingevuld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 18:12 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Dit is een goed voorbeeld van hoe je niet een vragenlijst moet maken. Erg ambigue en verwarrende vragen met té weinig sturing. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er veel zinnigs uit zal komen. Jammer, een gemiste kans.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 19:05 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Robertopellizini schreef:
Dit is een goed voorbeeld van hoe je niet een vragenlijst moet maken. Erg ambigue en verwarrende vragen met té weinig sturing. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er veel zinnigs uit zal komen. Jammer, een gemiste kans.

Inderdaad. Wist bij een paar vragen echt niet war ze nou wilden weten. Bv. wat vind ik belangrijk bij de ontwikkeling van een nieuw product.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 19:59 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 301
Woonplaats: Wageningen
Ingevuld, multiplechoicevragen waren waarschijnlijk makkelijker geweest, zowel voor ons als u

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk 4

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jan 2014, 10:12 
Joker

Berichten: 5
Ik begrijp jullie verwarring omtrent de vragen.
Echter is er voor de gewenste resultaten en voor het soort onderzoek gekozen voor een open vraagstelling, wat statistisch inderdaad niet handig is. Maar zoals ik zei is hier met meerdere redenen voor gekozen.

Dat men niet altijd begrijpt wat er bedoelt wordt heeft tot nu toe nog niet gezorgd voor nadelen, de resultaten zijn tot nu toe divers en duidelijk.

Heb jij de enquête ingevuld? dan maak jij kans om het kaartspel "De Grote Dalmuti" te winnen!: http://www.bordspelmania.eu/spellen/detail/grote-dalmuti-de_188.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 jan 2014, 11:30 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
joost-bergsalaenigma schreef:
Ik begrijp jullie verwarring omtrent de vragen.
Echter is er voor de gewenste resultaten en voor het soort onderzoek gekozen voor een open vraagstelling, wat statistisch inderdaad niet handig is. Maar zoals ik zei is hier met meerdere redenen voor gekozen.

Dat men niet altijd begrijpt wat er bedoelt wordt heeft tot nu toe nog niet gezorgd voor nadelen, de resultaten zijn tot nu toe divers en duidelijk.

Heb jij de enquête ingevuld? dan maak jij kans om het kaartspel "De Grote Dalmuti" te winnen!: http://www.bordspelmania.eu/spellen/detail/grote-dalmuti-de_188.html


Met alle respect... dat de resultaten divers en duidelijk zijn wil nog niet zeggen dat de vraagstelling alom hetzelfde wordt geïnterpreteerd. Je had het de lezer veel makkelijker kunnen maken (en veel betrouwbaardere, alsook valide resultaten gekregen) als je vooraf het doel van je onderzoek had uitgelegd (of in ieder geval een doel (in het geval dat je niet het eigenlijke doel wil vertellen), zodat alle deelnemers op 1 lijn liggen). Je kunt niet zomaar mensen open vragen voorleggen zonder sturing te geven. Dat is niet goed voor de interpretatie van de resultaten.

Bij sommige vragen heb ik sterk getwijfeld of ik wel de juiste interpretatie volgde. Dat betekent dat vast meer mensen dit hebben gedaan en dat kleurt je resultaten (hoe mooi die ook lijken te zijn).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Marktonderzoek Bezzerwizzer door Bergsala Enigma  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®