Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008, 12:02 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
nee is niet zo handig gelukkig ben ik die week op die dagen vrij

jammer dat ik het reisje niet heb gewonnen :cry:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008, 15:50 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Amsterdam
In de uitnodigingsmail staat:

"Een aantal van u heeft mij de vraag gesteld waarom de finale van het NK op een doordeweekse dag wordt gehouden. De reden hiervoor is dat we veel pers uit willen nodigen voor de NK Finale en de productpresentatie. En omdat de meeste journalisten doordeweeks werken hebben we de grootste kans op publiciteit met een evenement op een doordeweekse dag."


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008, 16:08 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Maar minder kans op deelnemers, dat komt ook slecht over t.o. de pers.

Had dan op zijn minst een vrijdag genomen denk ik, dan. Dat is ook een doordeweekse dag, maar mensen nemen liever een vrijdag vrij omdat ze dan een lang weekend hebben.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008, 11:22 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
jep aan de andere kant hoe minder mensen er zijn hoe meer kans je hebt om te winnen :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008, 09:45 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Dat is wel weer zo ja.
Ik ben in ieder geval wel van de partij. Ik neem wel vrij die dag, ik ben toch wel erg benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008, 20:07 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Morgen is het zover: het NK kolonisten van Catan!

Vanavond nog een oefenpotje gespeeld met mijn zus en mijn vriend en mijn vriend (die niet meedoet met het toernooi) heeft gewonnen ;). Mijn z\us en ik staan morgen vroeg op om daar om 9.30 aanwezig te zijn en natuurlijk voor de 1e plaats te gaan!

Ik zal nog wel laten weten hoe het is geweest.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008, 17:25 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Is er al een winnaar bekend?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008, 18:30 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
henk.rolleman schreef:
Is er al een winnaar bekend?


Volgens het persbericht is de winnaar ene Rik Wijnolds (22 jaar, uit Gelderland), na een finale van 45 minuten.

"Almere, 1 oktober 2008 – Vandaag vond in Hotel Arena te Amsterdam het door 999 Games georganiseerde Nederlands Kampioenschap De Kolonisten van Catan plaats. 64 Catanliefhebbers streden om de titel “Nederlands Kampioen De Kolonisten van Catan 2008.” Na een spannende finale was het de 22-jarige Rik Wijnolds uit Gelderland die er met de titel vandoor ging.

De eerste wedstrijden begonnen om 10u30. Rond 14u00 werd het startsein gegeven voor de finale. Na drie kwartier werd het spel beëindigd. Rik Wijnolds kwam als grote winnaar uit de bus. Hij wist 13 plaatspunten en 34 bordpunten te vergaren en schreef daarmee de titel “Nederlands Kampioen De Kolonisten van Catan 2008” op zijn naam. Naast de titel ontving hij uit de handen Winston Gerschtanowitz een in goud verguld speelsetje. De nummers twee, Bas van der Meulen uit Utrecht, en drie, Frans de Bode uit Zuid-Holland ontvingen een respectievelijk zilveren en bronzen speelsetje. Nummer vier, Els Bulten uit Gelderland, nam een mooi spellenpakket mee naar huis.

“De kracht van de Kolonisten van Catan zit h’m in de afwisseling, elke keer is het spel weer anders en blijft het dus een uitdaging om te spelen,” zegt de nieuwe Nederlands Kampioen Rik Wijnolds. “Ik probeer altijd een beetje op de achtergrond te blijven zodat ik op mijn gemak kan bekijken wat er gaat komen, op die manier weet ik precies wanneer ik m’n slag moet slaan.”


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008, 20:38 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
die Els Bulten, dat ben ik dus :)

En het grappige is: ik heb Rik verslagen! Hij heeft 2x 1e gespeeld en 1x 2e en toen was ik de 1e. Maar ik heb ook 1x 2e gespeeld en 1x gedeelde 1e. Met de puntentelling kwam ik toen op 12 plaatspunten en 30 bordpunten. Maar ik ben natuurlijk erg blij met het spellenpakket (4 stuks zelfs, oa burgers zoo!!)

We werden allemaal door Winston gehuldigd trouwens. Daarna was hij er ook weer snel vandoor volgens mij :P.

Ik vond het een hele gezellige dag, leuk gespeeld, gekletst, gelachen en ook de locatie was goed geregeld! En na afloop kreeg iedereen ook nog een goodiebag met de jubileum versie van Catan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008, 21:00 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 867
Woonplaats: Bollenstreek
Humske, gefeliciteerd! Ik hoopte nog dat het een ladies day zo worden waarbij je de drie heren er uit zou spelen. Jammer dat het niet gelukt is, wie weet dat het je volgend jaar lukt om kampioen te worden.

Ik heb een blogje geschreven over Catan in het algemeen en de bijeenkomst van vandaag (http://spellengek.blogspot.com/)


PS: de mannen die wel de eerste drie plaatsen wisten te behalen gun ik het natuurlijk ook wel, maar stiekem vind ik het altijd leuk als een vrouw wint. Niets boven een heuse Ladies Day!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008, 14:54 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
De eerste 2 potjes had ik ontzettend veel pech. Eerste potje werd er als maar 8 gegooid en ik stond niet aan 8, en kon er ook niet heen bouwen. In potje twee was dit het geval met getal 6. Het derde potje heb ik wel gewonnen. Maar dat kwam ook door mijn tegenstanders en omdat ik met SR veel meer in mijn element ben. Dat vind ik pas écht kolonisten.

Wel leuk dat we de speciale editie allemaal mee naar huis kregen. Ik heb alleen nu een dubbelspel catan. Maar even kijken of ik van de 2 van de hand kan doen.

Ik dacht dat de winnaar een spellenpakket kreeg daar ging ik voor. Maar je bleek een gouden/zilveren of bronsen setje speelstukken, nou daar was ik niet blij mee geweest. Dus dan had ik voor plek 4 moeten gaan, want daar kreeg je 3 spellen. Waar in ieder geval burgers zoo bij zat, wat super leuk is!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008, 18:12 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
aicirtap schreef:
Ik dacht dat de winnaar een spellenpakket kreeg daar ging ik voor. Maar je bleek een gouden/zilveren of bronsen setje speelstukken, nou daar was ik niet blij mee geweest.

Dus dan had ik voor plek 4 moeten gaan, want daar kreeg je 3 spellen. Waar in ieder geval burgers zoo bij zat, wat super leuk is!


Ik zou ook zeker blij zijn geweest als ik 1e, 2e of 3e was geworden! En tsja, die speelstukken komen dan in de kast te staan. Maar dan heb je het wel beter gedaan (of meer geluk gehad ;) )

Bordspellen zijn leuker en nuttiger wat dat betreft. Ik ben benieuwd hoe Burger's Zoo is, ik heb het nog nooit gespeeld! Ik kan wat nieuwe spellen betreft voorlopig weer even vooruit :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008, 21:00 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Nou ik ken zooloretto en dat is leuk ;)

Veel speelplezier :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Voorrondes NK Kolonisten van Catan 2008  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

999 Games, Kolonisten van Catan



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®