Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




298 berichten | Pagina 1 van 20 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014, 14:22 
Condottiërre

Berichten: 908
Legendary Marvel Deck Building game.
Zijn er hier fans van deze deckbuilder?

Hier is het een van de meest gespeelde spellen in de kast. Ik heb beide uitbreidingen aangeschaft, dark city en fantastic four. Eind februari komt er een nieuwe Spiderman uitbreiding et carnage en Mysterio als Masterminds.

Wat zijn jouw favoriete helden, schemes, Masterminds, ...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014, 16:57 
8. Le Havre (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Hier is het met gemak mijn meest gespeelde spel. Via BGG doe ik mee aan de online solo league en speel ik de weekly challenges. Naast de beide uitbreidingen heb ik de custom expansion van de TMNT erbij besteld en datzelfde ga ik doen van de He-man en Dragonball Z custom expansion.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de Spiderman expansion hier te verkrijgen zal zijn!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014, 17:26 
3. Pandemic (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik kan haast Wesley citeren: Hier is het met gemak mijn meest gespeelde spel. Via BGG speel ik de weekly challenges. Beide expansies zijn eveneens aanwezig hier in huis, en voor een spel dat zo vaak op tafel komt, mag de rest ook wel komen.

Favoriete helden? Moeilijk om te zeggen. Met name omdat dit ook van de schemes afhangt. Ik vind Rogue vaak wel prettig om er bij te hebben (met name de copy-functionaliteit). Ghost Rider kan bij een bepaalde scheme (weet zo even niet meer welke) ENORM nuttig zijn. De Hulk vind ik ook wel fijn, zeker in combinatie met Wolverine bijvoorbeeld (Hulk deelt nogal wat schade uit - ook aan zijn teamgenoten - en Wolverine kan de opgelopen verwondingen dan weer genezen).

Indien Professor X meedoet, merk ik dat ik zijn kaarten toch minder snel zal pakken. En met Daredevil heb ik een beetje een haat/liefde-verhouding; ik vind 'm vaak te random (tja, hij kan er ook niets aan doen dat hij blind is).

Vaak kan ook een bepaalde combinatie van helden leuk en nuttig uitpakken. Ik had laatst bij een potje erg veel aan de combinatie Domino en - ik dacht - Nightcrawler.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014, 20:06 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Zelf ben ik vanuit de series altijd al fan geweest van Iceman. Ook qua spel vind ik deze erg leuk spelen. Afgelopen week een keer gespeeld samen met Jean Grey en dat zorgde voor wat leuke combinaties.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 feb 2014, 13:11 
Condottiërre

Berichten: 908
Flash schreef:
Hier is het met gemak mijn meest gespeelde spel. Via BGG doe ik mee aan de online solo league en speel ik de weekly challenges. Naast de beide uitbreidingen heb ik de custom expansion van de TMNT erbij besteld en datzelfde ga ik doen van de He-man en Dragonball Z custom expansion.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de Spiderman expansion hier te verkrijgen zal zijn!



Kan je TMNT custom expansion dan bestellen? Dacht dat dat enkel zelf afdrukken was.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 02 feb 2014, 13:25 
8. Le Havre (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
eateasse schreef:
Kan je TMNT custom expansion dan bestellen? Dacht dat dat enkel zelf afdrukken was.


Dat is het ook hoor, ik heb ze van BGG afgehaald en vervolgens heb ze vervolgens online besteld via printerstudio.com.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 feb 2014, 19:57 
Condottiërre

Berichten: 908
Ah ok. Ik dacht dat die Connor ze zelf verkocht ofzo.

Wat ik geweldig vind aan dit spel is als de heroes uitstekende combinaties gaan maken. Wat heel goed werkt bijvoorbeeld is een soloplay met Spider-man, Domino en Elektra. Ze hebben allemaal kaarten die 1 of 2 recruitment kosten en een paar hogere. Spidey laat je telkens een kaart trekken die 2 of minder kost, Domino en Elektra laten telkens toe om kaarten te trekken en zo heb ik in 1 beurt al eens 18 kaarten in mijn hand gehad.

De replay is gigantisch vind ik. 1 Andere hero in je deck en je spel kan er volledig anders gaan uitzien. Net zoals de schemes en MM.

Het is voor mij gewoon een absolute topper!

Maar dat wisten jullie al vermoed ik.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 04 feb 2014, 15:28 
Gamer-geek
Avatar gebruiker

Berichten: 430
Woonplaats: Roermond, NL
Ik ben zelf ook een enorme fan van dit spel en heb ook beide uitbreidingen.

Ik vind Mr. Sinister de tofste mastermind. Verder is het erg episch om tegen Galactus of Apocalypse aan te treden.

Qua heroes heb ik een lichte voorliefde voor de x-men in het spel. Vooral Angel, Iceman en Nightcrawler vind ik erg leuk spelen. Verder vind ik Nick fury een enorme toffe gast.

Dit is trouwens een van de weinige spellen die ik ook solo graag speel. Met advanced solo rules vind ik het altijd een leuke uitdaging.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 feb 2014, 16:22 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Sjtollie schreef:

Dit is trouwens een van de weinige spellen die ik ook solo graag speel. Met advanced solo rules vind ik het altijd een leuke uitdaging.


Helemaal mee eens!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 feb 2014, 14:09 
Condottiërre

Berichten: 908
Ik heb een paar dagen geleden aan den lijve ondervonden dat Moleman met zijn Subterranean villains en hun burrow ability in combinatie met de invisible Forcefield scheme best een ellendig ettertje kan zijn dat moeilijk te verslagen is.

Moleman heeft op zich maar 8 hitpoints. De Invisible Forcefield scheme stelt dat bij elke scheme twist die je trekt je als hero 1 extra recruit of attackpoint moet spenderen per scheme twist om de mastermind te verslaan. Dus moleman met 5 scheme twists naast hem resulteert in een som van 13. Daarnaast heeft elke Masterstrike de eigenschap dat alle Subterranean villains in de stad escapen. Per ontsnapte Subterranean krijgt Moleman +1 hitpoint. Zo beland je al snel in de + 15 dat je moet spenderen om zijn brilletje van zijn neus te meppen.

Burrow maakt het dan extra moeilijk aangezien elke Subterranean die eigenschap heeft. Burrow komt neer op het feit dat je een Subterranean enkel in de streets kan verslaan. Als je hem ergens anders in de stad verslaat verhuist hij automatisch naar de streets.

Ik ben dus een aantal keer verloren...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2014, 14:24 
Condottiërre

Berichten: 908
Paint the Town Red is in Europa nog niet beschikbaar en de volgende uitbreiding wordt al aangekondigd:

http://boardgamegeek.com/boardgame/1566 ... lding-game

The Legendary universe gets flipped upside down in Legendary: Marvel Villains Deck Building Game, and you can now play as villains trying to take out the heroes protecting the city!

The goal of the game remains roughly the same as in the first Legendary game as players can work both with and against other players to overcome obstacles that the game throws at them. In this case, however, players use the super villains of the Marvel Universe — including Venom, Magneto and Thanos — to battle superheroes such as the X-Men, the Avengers and Spider-Friends.

Legendary: Marvel Villains Deck Building Game is a standalone game that includes all the cards needed to play.

Components

1 game board
15 villains
7 hero groups
4 head honchos
4 bodyguards
8 schemes
Bystanders
Agents
Troopers
Officers
Dividers
Rulebook

Het is dus een stand-alone game, maar er is al bevestigd dat het compatibel zal zijn met Legendary zoals we het tot nu toe kennen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2014, 21:45 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Mijn interesse is toch wel gewekt, moet ik zeggen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2014, 23:18 
4. Schaken (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bartjes! schreef:
Mijn interesse is toch wel gewekt, moet ik zeggen!


Dat was het al toen we Legendary zagen staan toch? :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 27 maart 2014, 21:07 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Flash schreef:
Bartjes! schreef:
Mijn interesse is toch wel gewekt, moet ik zeggen!


Dat was het al toen we Legendary zagen staan toch? :D


Hahahaha, ergens is dat wel waar, inderdaad... Maar ik volg ook de DC Comics Deckbuilding Game en daarvan komt straks wéér een standalone versie. De derde standalone. Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om straks daar wéér te betalen voor punch, vulnerability, weakness en kick cards nu ik er al zoveel heb uit die andere twee standalone dozen. Vandaar dat ik heel even afwachtte... Maar hier bij Legendary klinkt het goed!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2014, 20:05 
Caballero

Berichten: 737
Woonplaats: Amersfoort
Iemand een tip waar dit spel voor een redelijke prijs aan te schaffen is?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
298 berichten | Pagina 1 van 20 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 20  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legendary Marvel Deck Building game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Legendary: A Marvel Deck Building Game, Upper Deck



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®