Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014, 21:39 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Klinkt goed allemaal:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jan 2014, 12:23 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
Gisteren voor het eerst gespeeld en ik vond het leuk! Maar ik zou wel overwegen om met meer rondes te spelen misschien, zodat je iets langer de tijd hebt. Het was nu wel erg snel over. Onze scores van 3 van de 4 zaten wel heel dichtbij elkaar: 23, 22,5 en 22 !!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 14:13 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Tijdens een potje gisteravond (eigenlijk nacht) is er een combinatie van gebouwen opgedoken die het spel volledig kapot maakt.

De namen weet ik niet maar het ging om de volgende drie gebouwen bij elkaar:

- 1 klei -> 2 zand
- 3 zand -> 1 baksteen
- 1 baksteen -> 2 van een willekeurige basisgrondstof

Deze combinatie zorgt er voor dat al je grondstoffen ten alle tijden op hun maximum blijven staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 14:35 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Willy the Kid schreef:
Tijdens een potje gisteravond (eigenlijk nacht) is er een combinatie van gebouwen opgedoken die het spel volledig kapot maakt.

De namen weet ik niet maar het ging om de volgende drie gebouwen bij elkaar:

- 1 klei -> 2 zand
- 3 zand -> 1 baksteen
- 1 baksteen -> 2 van een willekeurige basisgrondstof

Deze combinatie zorgt er voor dat al je grondstoffen ten alle tijden op hun maximum blijven staan.


Op BGG is hier een draadje over (sorry kna nu even niet linken waar ik ben)
Maar het rijtje is nog iets anders.
In jouw voorbeeld heb je altijd nog een zand extra nodig.

Roofing company baksteen -> 2 dezelfde basisgoederen bv hout
Hardware store 1 hout -> 2 klei
Sand screening pland 2x (2 klei -> 4 zand)
Sandstone factory 3 zand -> 1 baksteen -> en ga naar start.

Het advies van Feuerland is om de Rrofing Company (dakdekkersbedrijf) uit het spel te halen.

Al lijkt me kans heel klein dat alle 4 de gebouwen in het spel komen, en ook nog kunnen worden gebouwd door dezelfde speler (maar blijkbaar is dat bij jullie dus wel gebeurd).


Edit: en hier is de link
http://boardgamegeek.com/thread/1072592/113

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 16:51 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
rober schreef:
Willy the Kid schreef:
Tijdens een potje gisteravond (eigenlijk nacht) is er een combinatie van gebouwen opgedoken die het spel volledig kapot maakt.

De namen weet ik niet maar het ging om de volgende drie gebouwen bij elkaar:

- 1 klei -> 2 zand
- 3 zand -> 1 baksteen
- 1 baksteen -> 2 van een willekeurige basisgrondstof

Deze combinatie zorgt er voor dat al je grondstoffen ten alle tijden op hun maximum blijven staan.


Op BGG is hier een draadje over (sorry kna nu even niet linken waar ik ben)
Maar het rijtje is nog iets anders.
In jouw voorbeeld heb je altijd nog een zand extra nodig.

Roofing company baksteen -> 2 dezelfde basisgoederen bv hout
Hardware store 1 hout -> 2 klei
Sand screening pland 2x (2 klei -> 4 zand)
Sandstone factory 3 zand -> 1 baksteen -> en ga naar start.

Het advies van Feuerland is om de Rrofing Company (dakdekkersbedrijf) uit het spel te halen.

Al lijkt me kans heel klein dat alle 4 de gebouwen in het spel komen, en ook nog kunnen worden gebouwd door dezelfde speler (maar blijkbaar is dat bij jullie dus wel gebeurd).


Edit: en hier is de link
http://boardgamegeek.com/thread/1072592/113


Met de drie gebouwen die ik beschreef is het ook mogelijk. Als je er drie zand instopt, komt er vier zand uit. Je kan dit dus oneindig doen.

Het gaat inderdaad wel om hetzelfde probleem. En toch een bewijs dat de 'loop' wel degelijk mogelijk is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 19:40 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Willy the Kid schreef:
rober schreef:
Willy the Kid schreef:
Tijdens een potje gisteravond (eigenlijk nacht) is er een combinatie van gebouwen opgedoken die het spel volledig kapot maakt.

De namen weet ik niet maar het ging om de volgende drie gebouwen bij elkaar:

- 1 klei -> 2 zand
- 3 zand -> 1 baksteen
- 1 baksteen -> 2 van een willekeurige basisgrondstof

Deze combinatie zorgt er voor dat al je grondstoffen ten alle tijden op hun maximum blijven staan.


Op BGG is hier een draadje over (sorry kna nu even niet linken waar ik ben)
Maar het rijtje is nog iets anders.
In jouw voorbeeld heb je altijd nog een zand extra nodig.

Roofing company baksteen -> 2 dezelfde basisgoederen bv hout
Hardware store 1 hout -> 2 klei
Sand screening pland 2x (2 klei -> 4 zand)
Sandstone factory 3 zand -> 1 baksteen -> en ga naar start.

Het advies van Feuerland is om de Rrofing Company (dakdekkersbedrijf) uit het spel te halen.

Al lijkt me kans heel klein dat alle 4 de gebouwen in het spel komen, en ook nog kunnen worden gebouwd door dezelfde speler (maar blijkbaar is dat bij jullie dus wel gebeurd).


Edit: en hier is de link
http://boardgamegeek.com/thread/1072592/113


Met de drie gebouwen die ik beschreef is het ook mogelijk. Als je er drie zand instopt, komt er vier zand uit. Je kan dit dus oneindig doen.

Het gaat inderdaad wel om hetzelfde probleem. En toch een bewijs dat de 'loop' wel degelijk mogelijk is.


hhmmm dat is niet zo best. Maar het probleem lijkt niet erg groot doordat de kans erg klein is en het makkelijk te verhelpen is. Maar bedankt voor de info!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jan 2014, 21:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
suzanne24 schreef:
hhmmm dat is niet zo best. Maar het probleem lijkt niet erg groot doordat de kans erg klein is en het makkelijk te verhelpen is. Maar bedankt voor de info!


Los van de geconstateerde bug is De Glasstraat sowieso een spel waarbij een beetje mazzel een zwaar ronkende puntenmotor kan aanjagen. Ik vond de dominante rol van het geluk bij dit spel hinderlijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2014, 06:54 
War/Eurogamer

Berichten: 609
Woonplaats: Tegelen
Goed spel met aangename speelduur. Prima herspeelbaarheid en het systeem met de productiewielen is erg leuk. Agricola/le havre speel ik echter liever vanwege de grotere tactiche diepgang.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2014, 10:43 
Gamer-geek
Avatar gebruiker

Berichten: 430
Woonplaats: Roermond, NL
erwinvreuls schreef:
Goed spel met aangename speelduur. Prima herspeelbaarheid en het systeem met de productiewielen is erg leuk. Agricola/le havre speel ik echter liever vanwege de grotere tactiche diepgang.


neem le havre de volgende keer maar eens mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 jan 2014, 09:11 
War/Eurogamer

Berichten: 609
Woonplaats: Tegelen
Sjtollie schreef:
erwinvreuls schreef:
Goed spel met aangename speelduur. Prima herspeelbaarheid en het systeem met de productiewielen is erg leuk. Agricola/le havre speel ik echter liever vanwege de grotere tactiche diepgang.


neem le havre de volgende keer maar eens mee.


Is good sjtollie


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 feb 2014, 22:56 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb de glasstraat nu 4 keer gespeeld en ik heb een haat / liefde verhouding met dit spel.

Positief:
- Interessante mechanieken. Concreet de selectie van kaarten, de interactie met de gespeelde kaarten van de andere spelers en de draaischijven voor de goederen.
- Relatief korte spelduur voor een Rosenburg.

Negatief:
- Strategisch plannen is zeer lastig in dit spel. Je bent net iets te afhankelijk van je tegenstanders of je bepaalde acties in de juiste volgorde kan uitvoeren.
- Als je een slechte eerste of tweede beurt hebt is het erg lastig om nog te winnen. Bijvoorbeeld als een andere speler het gebouw koopt waar je op zat te azen. Het is erg lastig om tijdens dit spel van tactiek te wisselen en vervolgens nog te winnen.

Ik zal nooit een fan worden van dit spel, waarschijnlijk omdat ik er niet genoeg grip op kan krijgen. Soms speelt het lekker weg, maar ik heb ook erg frustrerende potjes gehad. Ik kan er mijn vinger niet helemaal op leggen, maar er zit iets niet helemaal lekker in dit spel. Ik zal het in ieder geval niemand aanbevelen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wat vinden jullie van "De Glasstraat"?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Glasstraat, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®