Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 feb 2014, 09:59 
Regenmaker

Berichten: 268
Woonplaats: Meerhout
Is er al ergens een pdf te vinden met de Nederlandse spelregels?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 21:59 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 62
Woonplaats: België
Heeft iemand de NL spelregels digitaal?
of iemand die het spel van 999 heeft en ze even door de scanner wil halen?

laat maar horen

groeten,
Waldo

_________________
Save a tree - Eat more beaver


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 22:07 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4026
Sommige uitgevers zetten deze spelregels op de site, maar 999 games doet dat niet en dat heeft hoogstwaarschijnlijk een reden ;). Die keuze is wat mij betreft aan hen, dus wie ben ik dan om ze te gaan scannen en uploaden?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 22:22 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
maxitaxi777 schreef:
Sommige uitgevers zetten deze spelregels op de site, maar 999 games doet dat niet en dat heeft hoogstwaarschijnlijk een reden ;). Die keuze is wat mij betreft aan hen, dus wie ben ik dan om ze te gaan scannen en uploaden?


:thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 16:35 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 9
Ik weet dat dit forumbericht inmiddels 6 jaar oud is, maar ik was er ook naar op zoek, maar met dit soort opmerkingen kom je er natuurlijk nooit. Gelukkig zijn de Engelse regels makkelijk te vinden, bv via boardgamearena...:
https://images-cdn.zmangames.com/us-eas ... l_road.pdf

Ik snap niet waarom mensen elkaar niet even aan de regels willen helpen. Wat is er mis met thuis een spelavondje voorbereiden, als het spel van iemand anders is? Weet je hoeveel tijd dit scheelt?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 16:38 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4026
Buur schreef:
Ik weet dat dit forumbericht inmiddels 6 jaar oud is, maar ik was er ook naar op zoek, maar met dit soort opmerkingen kom je er natuurlijk nooit. Gelukkig zijn de Engelse regels makkelijk te vinden, bv via boardgamearena...:
https://images-cdn.zmangames.com/us-eas ... l_road.pdf

Ik snap niet waarom mensen elkaar niet even aan de regels willen helpen. Wat is er mis met thuis een spelavondje voorbereiden, als het spel van iemand anders is? Weet je hoeveel tijd dit scheelt?

6 jaar later ben ook ik er nog steeds! Het gaat niet om niet willen helpen, het heeft alles te maken met de moeite die Nederlandse uitgevers doen om internationale uitgaven te lokaliseren (en de kosten die ze daarvoor maken). Als de Nederlandse regels overal staan, wat rest een consument dan nog om de (vaak toch wat goedkopere) Duitse versie (online) te bestellen? Als de uitgever van de Engelstalige editie een andere keuze maakt, prima toch. Deze spelregels zijn inderdaad wel online te vinden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 18:31 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
En zes jaar later krijgt Max opnieuw een :thumbup: :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020, 19:38 
Feeling lucky...
Avatar gebruiker

Berichten: 446
Jammer dat BSM geen duimpjes-systeem heeft zoals bijv. Tweakers. Dus bij deze! :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2020, 07:24 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6326
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Lucky Jack schreef:
Jammer dat BSM geen duimpjes-systeem heeft zoals bijv. Tweakers. Dus bij deze! :thumbup:

Helaas zit dit niet in het phpBB-systeem. Er is wel een zo goed als onbekende "+" (oranje knop langs 'reageer'-knop) voorzien waarmee je onderwerpen kunt waarderen. Maar dat is uiteraard niet hetzelfde als een waardering voor een antwoord.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 12:19 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 9
Daarin verschillen wij dan van mening. En de spellenmakers zelf ook, getuige de hoeveelheid in Nederlands (en andere talen) vertaalde spelregels die er op internet te vinden zijn, notabene aangeboden door de spellenmakers en uitgevers zelf.

Daar is ook een reden voor. Hoe fijn is het om vooraf het volledige regelboek door te kunnen lezen voor je besluit een spel aan te schaffen? Een betere dienstverlening is er niet te vinden. 999 Games publiceert zelfs filmpjes met hoe een spel gespeeld moet worden, die zou ik toch ook kunnen kijken als ik zo graag die paar euro wil besparen met een Duitse versie...

Je doet net alsof het een gunst is dat spellen in het Nederlands worden uitgegeven :crazy: Welnee, dat is gewoon om geld te verdienen, daar zit een model achter. Ze denken echt niet, hey, die Russian Railroads, die is er nog niet in het Nederlands, o wat zielig voor die mensen we moeten het voor ze vertalen zodat ze het ook kunnen spelen. Nee, zeker niet, ze denken, hey dat is een populair spel, dat zal wel eens een hit kunnen worden, die rechten moeten we snel op/aankopen en zsm vertalen zodat wij er met de winst vandoor kunnen gaan, want de meeste Nederlanders kopen nou eenmaal liever een Nederlandstalig spel... Daarbij is het bijzonder prettig als de spelregels OOK digitaal beschikbaar zouden zijn, al was het alleen maar om snel iets op te kunnen zoeken. Denk je serieus dat dit voorkomt dat mensen het spel in het Nederlands gaan kopen? Dat zou dan alleen zijn als uit de regels blijkt dat het een kutspel is.

Het feit dat de regels niet op de site staan is dat het weer tijd en geld kost om iemand van die regels weer een pdf te laten maken en daar een link van op de site te zetten. Kortom, als wij als community dat even voor ze doen, dan zijn ze daar alleen maar blij mee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020, 13:22 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4026
Buur schreef:
Het feit dat de regels niet op de site staan is dat het weer tijd en geld kost om iemand van die regels weer een pdf te laten maken en daar een link van op de site te zetten. Kortom, als wij als community dat even voor ze doen, dan zijn ze daar alleen maar blij mee.

Heb jij kaas gegeten van het vormgeven van spelregels? Ik wel, spelregels maak je digitaal in InDesign, dus een PDF maak je al voordat er een geprinte versie bestaat. Een webvriendelijke versie (en vaak van lagere resolutie) heb je met 1 klik op de muisknop.

Ik denk dat je hier dingen door elkaar haalt. Fan-vertalingen zijn natuurlijk mooi voor als een spel niet is uitgegeven in onze taal en dat ook niet gaat worden. Maar Nederlandse regels, vertaald door (of in opdracht van) 999, delen van een wel in het Nederlands uitgegeven spel, is andere koek.

Dus jij beweert dat we 999 Games een gunst zouden bewijzen als iemand hier de Nederlandse spelregels van Russian Railroads inscant en online zet? Wanneer gaan we erheen, dan gaan we het ze vragen :lol:?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020, 13:45 
2. Nuns on the Run (2010)

Berichten: 446
Woonplaats: Hemiksem
Speldatabase.be doet een mooie job om de in het Nederlands verschenen spelen te catalogeren, meestal mét spelregels.
Heb nog steeds de indruk dat deze site door velen nog niet gekend is.

http://spelarch.vives.be/PDFspelregels/17107.pdf

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Russian Railroads NL spelregels  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Russian Railroads



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®