Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2014, 19:26 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
16 Feet Pauly schreef:
Bart51 schreef:
Vandaag spel ontvangen! Woehoe !


Welk spel? Heb je hem al gespeeld? Voegt het iets toe? is het leuk? waarom heb je hem ontvangen? hoe heb je hem ontvangen?

Antwoord op 1 of meerdere van bovenstaande vragen wordt enorm geapprecieerd.

Dankje!!

Liefst alle vragen beantwoorden :D

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2014, 08:34 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 131
Woonplaats: Bavikhove/West-Vlaanderen
Ik ben een fan van Carcassonne, ook van de uitbreidingen. Ik besef ook dat vele anderen het al lang gezien hebben met de commerciële uitbuiting van het basisspel, maar behalve 'De Katapult' zitten er volgens mij niet te veel miskleunen onder.
De tegels zien er leuk uit (zie foto's in bijlage).
Concreet:
Schafe und Hügel biedt wel een meerwaarde en een andere twist aan het spel.
1. Bij het leggen van een tegel met weide mag je een herder inzetten en een schaapfiche trekken. Die voeg je toe aan de weide. In een latere beurt mag je je kudde uitbreiden (extra schaapfiche trekken) of de kudde in de stal drijven (punten nemen voor de schapen). Je kunt echter ook een wolffiche trekken en dan verdwijnen de herders en de schapen. Er zijn 14 schaapfiches en 2 wolffiches. Er zijn schaapfiches met 1-2-3-4 schapen op. Deze spelregel kan dus heel veel punten opleveren.
2. Op enkele nieuwe tegels zijn er wijnbergen te zien. Als je die tegels legt in de buurt van een klooster (dus de 8 tegels errond) dan krijg je bij waardering bij afgewerkt klooster 3 punten extra. Twee wijnbergen voor de paters levert 6 extra punten op enz. Leuk om gemakkelijk punten te scoren.
3. Tegels met een heuvel geven jou de kans om meteen een extra tegel te trekken en omgekeerd onder die heuveltegel te leggen. Zo komt de heuveltegel letterlijk een niveau hoger te liggen. Als je dat doet in een stad of straat én er is gelijkstand in het aantal horigen, dan krijgt de horige op de heuvel de punten van die stad of straat. Aanvankelijk dacht ik dat dit onzin was, maar je kunt een horige ook op een heuveltegel in de weide leggen; en dan wordt het toch wel opletten geblazen.
4. Tot slot zitten er nog wat nieuwe tegels in met wat variatie in tekeningen, afsluiten en scheiden van stadsdelen, straten en weiden.

Slotsom: ik vind het een geslaagde uitbreiding, al ben ik niet zeker dat mijn medespelers zo enthousiast zullen zijn over de 'heuvelregel'. Alleen al de herders/schapen en wijnbergen zijn ook wel leuk om mee te spelen.

Aan jullie om mijn mening te delen of er van af te wijken. Veel speelplezier aan iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2014, 09:54 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Tof.
Hebbû.
NU! :mrgreen:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2014, 20:17 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik ga deze toch ook maar op het verlanglijstje zetten. :mrgreen:
Hij klinkt leuk!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Carcassonne: Schafe und Hügel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Carcassonne, Nürnberg 2014



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®