Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2014, 21:06 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Pathfinder - The Adventure Card Game", uitgegeven door Bergsala Enigma, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
1-4 (max. 6 met uitbreiding) Spelers
90 Minuten Speeltijd

* Wat zit er in de doos? - 01:13
* Opzetten v/h Spel - 02:56
* Speluitleg - 10:46
* Review - 27:15

In samenwerking met Bergsala Enigma.
Afbeelding

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 12:36 
Condottiƫrre

Berichten: 908
Ik heb dit spel onlangs gekocht en heb nog een paar vraagjes. Op de Blessing of the Gods kaarten staat 'Discard to add 1 die to a check'.

Vraag 1: Als ik 3 blessing of the god kaarten op hand heb, mag ik die dan 3 keer discarden om 3 dobbelstenen bij te krijgen?

Vraag 2: Vaak staat op een kaart doe X en je krijgt een d4/d6/d8/d10/d12 erbij. Soms staat er echter gewoon 'Add a die to a check' Die 'A Die', wil dat zeggen dat ik de dobbelsteen die ik mag rollen nu 2 keer mag rollen? Maw, als er staat add a die en ik mag een d12 rollen, mag ik 2 keer een d12 rollen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 13:24 
Condottiƫrre

Berichten: 908
Nog een vraagje dat ik vergeten was. De situatie was het volgende:

Ik moest een acrobatics skill check van 9 doen. Ik ga naar mijn skills kijken en daar staat Dexterity = D10 met als subcategorie Acrobatics = +2

Houdt dit dan ik dat ik mijn d10 mag rollen van mijn dexterity en omdat het acrobatics check is dat ik automatisch +2 op mijn rol heb?

Wil het omgekeerd dan ook zeggen dat als mijn character geen Acrobatics skill heeft, hij of zij deze check niet kan uitvoeren?

Het zijn misschien wat onnozele vragen, maar ik ben absoluut niet gewoon om dit soort spellen te spelen en wik het graag helemaal juist hebben als ik het aan mijn groep uitleg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 15:37 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
eateasse schreef:
Ik heb dit spel onlangs gekocht en heb nog een paar vraagjes. Op de Blessing of the Gods kaarten staat 'Discard to add 1 die to a check'.

Vraag 1: Als ik 3 blessing of the god kaarten op hand heb, mag ik die dan 3 keer discarden om 3 dobbelstenen bij te krijgen?

Vraag 2: Vaak staat op een kaart doe X en je krijgt een d4/d6/d8/d10/d12 erbij. Soms staat er echter gewoon 'Add a die to a check' Die 'A Die', wil dat zeggen dat ik de dobbelsteen die ik mag rollen nu 2 keer mag rollen? Maw, als er staat add a die en ik mag een d12 rollen, mag ik 2 keer een d12 rollen?

1. Nee, je mag per check maar max. 1 kaart van elk type spelen. (NB: Andere spelers mogen ook nog 1 kaart per type per speler per check bijleggen, dus als je denkt het nodig te hebben kun je wel aan meerdere blessings komen)
2. Ja, 'add a die to a check' betekent de basis-dobbelsteen voor die check.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 15:38 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
eateasse schreef:
Nog een vraagje dat ik vergeten was. De situatie was het volgende:

Ik moest een acrobatics skill check van 9 doen. Ik ga naar mijn skills kijken en daar staat Dexterity = D10 met als subcategorie Acrobatics = +2

Houdt dit dan ik dat ik mijn d10 mag rollen van mijn dexterity en omdat het acrobatics check is dat ik automatisch +2 op mijn rol heb?

Wil het omgekeerd dan ook zeggen dat als mijn character geen Acrobatics skill heeft, hij of zij deze check niet kan uitvoeren?

Het zijn misschien wat onnozele vragen, maar ik ben absoluut niet gewoon om dit soort spellen te spelen en wik het graag helemaal juist hebben als ik het aan mijn groep uitleg.

Je hebt het in beide gevallen juist begrepen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 15:49 
Grote Dienaar

Berichten: 129
Woonplaats: Heerenveen
Mac-S schreef:
eateasse schreef:
Nog een vraagje dat ik vergeten was. De situatie was het volgende:

Ik moest een acrobatics skill check van 9 doen. Ik ga naar mijn skills kijken en daar staat Dexterity = D10 met als subcategorie Acrobatics = +2

Houdt dit dan ik dat ik mijn d10 mag rollen van mijn dexterity en omdat het acrobatics check is dat ik automatisch +2 op mijn rol heb?

Wil het omgekeerd dan ook zeggen dat als mijn character geen Acrobatics skill heeft, hij of zij deze check niet kan uitvoeren?

Het zijn misschien wat onnozele vragen, maar ik ben absoluut niet gewoon om dit soort spellen te spelen en wik het graag helemaal juist hebben als ik het aan mijn groep uitleg.

Je hebt het in beide gevallen juist begrepen!


Dat is niet helemaal waar. Als je een bepaalde skill niet hebt (in dit geval Acrobatics) mag je altijd een D4 gebruiken om de check te halen. Hier mogen zoals gebruikelijk gewoon Blessings ed op gespeeld worden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Pathfinder "The Adventure Card Game"  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten


Tags

Pathfinder - The Adventure Card Game



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®