Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chinatown
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2008, 22:11 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Geen idee of Chinatown tot de 'pittige spellen' behoort, maar: dit spel is me op het Spellenspektakel erg goed bevallen, dus een exemplaar is meegegaan naar Huize Bartjes!
Weet iemand toevallig of er ooit een officiele 2-spelervariant is ontwikkeld, of althans, spelregels hiervoor?

Ik kan me overigens voorstellen van niet, aangezien het onderhandelingsaspect dé basis vormt van dit geweldige spel, maar als het wel zo is, wil ik het graag weten :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008, 13:54 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Nog nooit een variant daarvoor gezien en het lijkt me inderdaad totaal geen succes met 2 spelers.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Chinatown
BerichtGeplaatst: za 22 nov 2008, 18:53 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Bartjes! schreef:
Weet iemand toevallig of er ooit een officiele 2-spelervariant is ontwikkeld, of althans, spelregels hiervoor?


Ik ben even op BGG gaan zoeken, maar ik heb niets gevonden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008, 13:52 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Het spelersaantal blijft maar hardnekkig worden aangehaald als ook geschikt voor 2 personen: De spellendatabase en ook laatst weer het artikel in dagblad Trouw (door Dierik aangehaald in het 'beste van het web').


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008, 14:20 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Viva schreef:
Het spelersaantal blijft maar hardnekkig worden aangehaald als ook geschikt voor 2 personen: De spellendatabase en ook laatst weer het artikel in dagblad Trouw (door Dierik aangehaald in het 'beste van het web').


Dat moeten typefouten zijn; zonder aanpassing van de regels lijkt me dit bijzonder ongeschikt voor 2 spelers. Daarom vroeg ik me af of er uberhaupt regels voor 2 zijn (het is zo'n leuk spel :wink: ), maar ik kan me levendig voorstellen dat dat bij dit spel onmogelijk is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008, 17:43 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Met z'n twee onderhandelen is minder leuk als met z'n vieren. Twee worden er meestal beter van en de anderen niet. Daar is met Chinatown juist de winst te behalen naast het trekken van de tegeltjes. Met z'n tweeen heb je dat niet of je moet hiervoor aparte regels schrijven/bedenken dan wanneer je de meerderheid heb van bepaalde tegels die ander moet onderhandelen, maarja blijft het dan nog het zelfde spel?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Chinatown
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008, 11:45 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Viva schreef:
Het spelersaantal blijft maar hardnekkig worden aangehaald als ook geschikt voor 2 personen: De spellendatabase en ook laatst weer het artikel in dagblad Trouw (door Dierik aangehaald in het 'beste van het web').


Het was me nog niet opgevallen, maar dit staat inderdaad fout in de Spellendatabase. Dierik zal dit wel oplossen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Chinatown
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008, 12:12 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bart schreef:
Viva schreef:
Het spelersaantal blijft maar hardnekkig worden aangehaald als ook geschikt voor 2 personen: De spellendatabase en ook laatst weer het artikel in dagblad Trouw (door Dierik aangehaald in het 'beste van het web').


Het was me nog niet opgevallen, maar dit staat inderdaad fout in de Spellendatabase. Dierik zal dit wel oplossen.


Ik heb het aangepast 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Chinatown  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Chinatown, QWG Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®