Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ducosimbeurs 13 december
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008, 22:57 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ducosim organiseert op 13 december de "herfstbeurs". Voor het eerst in de Flint in Amersfoort, dus ik ben benieuwd hoe dat zal bevallen :D

Er zijn weer vele uitgevers aanwezig en ook de traditonele "Bring en buystand" is er ook weer. Dit keer ook voor miniaturen als ik het goed begrijp.

Bekijk voor het volledig bericht de Ducosimsite

QWG zal overigens vier spellen demonstreren: Age of Empires III, Bloom, Cavum en Galaxy Trucker


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008, 23:01 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Voor de liefhebber is de plattegrond alvast te bekijken. Helaas niet erg goed leesbaar, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen :?

Verder is nog te melden dat Chislaine van de Bulk twee prototypes van spellenbij zich heeft.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 10:24 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Citaat:
[post verwijderd]


Chinatown zal ik in de doos stoppen, dus mocht je die willen spelen dan moet je de demoërs maar even lief aankijken :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 11:47 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Voor de liefhebber is de plattegrond alvast te bekijken. Helaas niet erg goed leesbaar, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen :?


Ligt ook aan mijn ogen... :-)

Ik word op het eerste gezicht niet zo vrolijk van de verhouding tussen miniaturen en andere spelsoorten. Het lijkt wel een Warhammerbeurs. Ik hoop dat dit gezichtsbedrog is, want een te dominante aanwezigheid van een spelsoort die weinig tot niets doet voor andere bezoekers (met korte demo's enzo) is niet goed voor zo'n beurs.

Verder zie ik geen vrije speeltafels (maar dat ligt misschien aan mijn troebele blik op het kleine plaatje).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 12:57 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Erwin schreef:
Dierik schreef:
Voor de liefhebber is de plattegrond alvast te bekijken. Helaas niet erg goed leesbaar, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen :?


Ligt ook aan mijn ogen... :-)

Ik word op het eerste gezicht niet zo vrolijk van de verhouding tussen miniaturen en andere spelsoorten. Het lijkt wel een Warhammerbeurs. Ik hoop dat dit gezichtsbedrog is, want een te dominante aanwezigheid van een spelsoort die weinig tot niets doet voor andere bezoekers (met korte demo's enzo) is niet goed voor zo'n beurs.

Verder zie ik geen vrije speeltafels (maar dat ligt misschien aan mijn troebele blik op het kleine plaatje).


Windows viewer bied mij uitkomst met vergroten ;)
De grote zaal is geheel met bordspellen (volgens de nummers en indeling), daarnaast is er een aparte zaal met 40K e.d. Volgens mij valt het met de verhouding dan mee. Ongeveer tweederde bordspellen. In de grote zaal staan de bordspellen centraal met daarom heen de bekende verkoopstands. Vrije speeltafels zijn misschien niet weergegeven?


Uitgevers

- MIB - Steve Jackson Games
- Phoenix
- PS Games
- 999 Games
- The Game Master
- Opstelten Speelgoed
- Hodin Roll the Dice
- Arvid Klaverstijn
- Wadi
- QWG
- Dirty Rat Games

Verkoopstands

- Fantasy EnCounter
- Senet Boosterbox
- Giant graphics Denkspellenexpert.nl [Dit is een link buiten de Ducosim website]
- Fantasygelände
- The Realm Of Fantasy
- Eternal War
- SpellenWinkel.be
- Gamers of the West
- The Game Force


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 15:29 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Die stand van Fantasy encounter is leuke opvulling.
Maar met hun prijzen, prijzen ze zichzelf uit de markt.
Heads of state voor 72,- :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 17:04 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
RJV schreef:
Die stand van Fantasy encounter is leuke opvulling.
Maar met hun prijzen, prijzen ze zichzelf uit de markt.
Heads of state voor 72,- :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Als je er 10% afhaalt is het inderdaad nog bij de prijs met de ducosim korting, maar ik moet wel zeggen dat ze een breed assortiment hebben die vele andere niet hebben. Bijvoorbeeld spellen van Columia Games bieden zij aan die in Nederland niet te krijgen zijn. Ducosim is geen Spiel ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 19:11 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
RJV schreef:
Heads of state voor 72,- :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Voor een slordige 53 euro heb je hem op de deurmat :?:
http://www.boardgamegeek.com/geekstore.php3?action=viewitem&itemid=118724


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 19:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
henk.rolleman schreef:
Windows viewer bied mij uitkomst met vergroten ;)
De grote zaal is geheel met bordspellen (volgens de nummers en indeling), daarnaast is er een aparte zaal met 40K e.d. Volgens mij valt het met de verhouding dan mee. Ongeveer tweederde bordspellen. In de grote zaal staan de bordspellen centraal met daarom heen de bekende verkoopstands. Vrije speeltafels zijn misschien niet weergegeven?


In de foyer (jouw aparte zaal) zijn miniaturen gepland. Het volledige podium in de stadshal is ook voor miniaturen.

Volgens mij biedt de vergroting jou geen beter zicht. :wink:

In het verleden werd deze plattegrond ook gebruikt door degene die de tafels moet neerzetten. Het is daarom gebruikelijk dat alle tafels worden afgebeeld.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 19:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
RJV schreef:
Die stand van Fantasy encounter is leuke opvulling.
Maar met hun prijzen, prijzen ze zichzelf uit de markt.
Heads of state voor 72,- :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Zou ook zomaar een vergissing kunnen zijn. FanEn is relatief duur met zijn Duitse spellen, maar zo idioot hoog prijzen ze de spellen nooit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008, 19:44 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
henk.rolleman schreef:
RJV schreef:
Heads of state voor 72,- :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Voor een slordige 53 euro heb je hem op de deurmat :?:
http://www.boardgamegeek.com/geekstore.php3?action=viewitem&itemid=118724


Bij AllGames uit Essen kost die 29.99 euro.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008, 22:06 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
De eerste Ducosimbeurs in Amersfoort zit er weer op en is mij goed bevallen. Een mooie knusse zaal waarin de tafels lekker compact opgesteld stonden :D .

Qua verkoopstands miste ik "de Joker" maar ik heb begrepen dat deze plek vanaf volgend jaar overgenomen wordt door "de Spellenwinckel" uit Amersfoort en dat is volgens mij een goede vervanger :D

Het was 's ochtend vrij rustig, maar vanaf een uur of 1 waren de tafels toch goed bezet. Zelf heb ik 's ochtend geholpen met het klaarzetten van de QWG-tafels. De demo's werden gegeven door vier andere demoërs zodat ik met mijn oudste zoon van bijna 10 en later vriend Henk gezellig over de beurs kon lopen.

Ik heb zelf gedurende de dag een viertal spellen kunnen spelen. We begonnen met Cities van Martyn F. Een legspel in de traditie van carcassonne maar nu heeft iedereen een eigen veld met tegels dat ook nog eens binnen een vaste vorm van 4x4 tegels moet blijven. Het speelde lekker vlot weg en het beviel eigenlijk best wel goed 8)

Daarna kennis gemaakt met De Koningsburcht van de Gamemaster. Alhoewel dit spel weer prachtig is vormgegeven vond ik het weinig vernieuwend. Het was het voor mij net als bij Cuba allemaal net niet.

Als derde spel hebben we ons laten inweiden in de geheimen van de ruimtevaart in Galaxy Trucker. Dit was het enige QWG-spel van 2008 dat ik nog niet gespeeld had mede door het ruimtethema dat me toch wat tegenstond. Door de enthousiaste verhalen van anderen heb ik me laten overhalen om het eens te spelen en het is inderdaad een erg leuk spel. Lekker puzzelen onder tijdsdruk en daarna een ruimtereis met hilarische momenten. Een aanrader wat mij betreft!

Nadat Henk gearriveerd was (hij had 's ochtends andere verplichtingen) hebben we 's middags een potje Ontembare stad gespeeld. Ik had dit spel van het jaar van 2005 dat mijn schande nog nooit gespeeld en ook Henk wilde het graag spelen aangezien hij zowel het basisspel als de uitbreiding ongespeeld thuis heeft liggen. Het spel speelde wonderwel goed weg en is wat mij betreft zeker een spel dat vaker op tafel mag komen. Een minpunt vind ik wel de matige vormgeving, maar toch is dit wat mij betreft zeker een bovengemiddeld familiespel.

Daarna was het al weer 17:00 uur en tijd om de spellen in de QWG-stand te gaan opruimen.

Wat is er verder nog te melden over deze "Winterbeurs":

- Lagere parkeerkosten dan in Utrecht ( EUR 7,00 i.p.v. EUR 12,00) :D
- De meeste vaste bezoeker hebben volgens mij de weg naar Amersfoort gelukkig kunnen vinden alhoewel de decemberbeurs traditoneel de rustigste van de vier is.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Heb je Chinatown nog gespeeld Remco?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008, 22:30 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Qua verkoopstands miste ik "de Joker" maar ik heb begrepen dat deze plek vanaf volgend jaar overgenomen wordt door "de Spellenwinckel" uit Amersfoort en dat is volgens mij een goede vervanger :D


Hmm, weet hij dit zelf al?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008, 22:33 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Erwin schreef:
Dierik schreef:
Qua verkoopstands miste ik "de Joker" maar ik heb begrepen dat deze plek vanaf volgend jaar overgenomen wordt door "de Spellenwinckel" uit Amersfoort en dat is volgens mij een goede vervanger :D


Hmm, weet hij dit zelf al?


Volgens mij wel :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008, 23:06 
https://www.instagra
Avatar gebruiker

Berichten: 1015
Woonplaats: Eemdijk
Dierik schreef:
Nadat Henk gearriveerd was (hij had 's ochtends andere verplichtingen) hebben we 's middags een potje Ontembare stad gespeeld. Ik had dit spel van het jaar van 2005 dat mijn schande nog nooit gespeeld en ook Henk wilde het graag spelen aangezien hij zowel het basisspel als de uitbreiding ongespeeld thuis heeft liggen. Het spel speelde wonderwel goed weg en is wat mij betreft zeker een spel dat vaker op tafel mag komen. Een minpunt vind ik wel de matige vormgeving, maar toch is dit wat mij betreft zeker een bovengemiddeld familiespel.

- Lagere parkeerkosten dan in Utrecht ( EUR 7,00 i.p.v. EUR 12,00) :D
- De meeste vaste bezoeker hebben volgens mij de weg naar Amersfoort gelukkig kunnen vinden alhoewel de decemberbeurs traditoneel de rustigste van de vier is.


Leuk verslag Dierik. Je zoon vertelde nog dat je het met Galaxy Trucker & Ontembare Stad het twee maal hebt moeten afleggen tegen hem ;)

In de wijk Liendert op zo'n 6 minuten lopen kun je gratis parkeren bij het Winkelcentrum op de Neptunusplein.

De ontembare stad is mij ook goed bevallen hoewel die zoon (9) van Dierik me toch lekker heeft dwarsgezeten tijdens het spel :D Gelukkig kon ik hem net voorblijven. Ik ga hem binnenkort eens spelen met de uitbreiding.

Afbeelding



Zelf heb ik met Roy, William en partners nog een paar ronden Jamaica gespeeld. Ik vond dit een prettige familie spel met prachtig vormgegeven actiekaarten en speelbord. De andere tafel genoten hadden het echter snel gezien en toen hebben we het spel afgebroken net op het moment dat ik mij boot
bomvol kanonnen en goud had :?

Afbeelding

De zaal opervlak is wat kleiner als de Jaarbeurs maar ik vond het wel knusser en gezelliger. Uiteindelijk van de Bring & Buy stand nog gouwe oude "Big City" mee genomen voor een prikkie. Sorry Kerstman maar deze leg ik zelf wel onder de kerstboom :D

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Ducosimbeurs 13 december  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®