Hoi, SW lcg is mijn tweede favoriete LCG. Je kunt mijn review lezen op Ditterio's blog :
http://ditteriosracedoorspellenland.wordpress.com/2014/08/17/star-wars-lcg/Overzichtje van de cycli tot hiertoe:
Tot en met de Edge of Darkness en 1ste cycle zijn de Sith en Smugglers de beste facties. Wookie, Han, Millenium, Lando zijn fantastische objective sets, daarnaast kan je ook Sleuth deck spelen. Aan Sith zijde kun je weinig verkeerd doen met Palpatine, Ghosts, Vader, Executor/killing cold combo.
Daarnaast kan je met de 1ste cycle leuke Hoth decks bouwen. Imperial vehicle decks tegen Rebel speeder decks.
Jedi en Scum zijn de zwakste facties. Scum heeft wel veel tactic iconen, dus een deck die iemand plat legt kan goed uitdraaien. Je kunt ze het best mixen met Sith.
Staat van het spel naar het einde van de 2de cycle:
Jedi heeft een enorme boost gekregen en is nu een topfactie. Kyle Katarn en zijn Moldy crow geven je de nodige objective damage en de nieuwe Yoda is een beest.
Smuggler heeft nog sterkere pods gekregen, waarvan er twee restricted geworden zijn: Dash Rendar en Freeholders (je mag ze dus niet allebei tesamen in 1 deck gebruiken). De Gamor run pod helpt de LS enorm om de force struggle te winnen.
Rebel heeft een aantal shenanigans gekregen. Generals, units snel in and out of play brengen, boardwipe, fate card control.
Sith heeft een aantal goede extra pods gekregen: Mara Jade en Saris, de prophetess op kop. Jerec/Force storm is ook pijnlijk.
Scum is ongetwijfeld sterker geworden met de sterke pods: Findsman Intuition, Slave trade, IG-88
Imperials hebben ok Dark Troopers en Reserve 'bike' troopers gekregen, maar verder weinig pods die indruk maken. Vooral op trooper vlak kun je enkele leuke decks maken nu.
Momenteel is mijn favoriete deck een combinatie van Sith/Scum.
De volgende cyclus focust op fighters en piloten, dus Rebel en Imperials mogen zich aan versterkingen verwachten.